Rösträtt

...
d) Att ha massor av barn och inte kunna försörja dom själv är misshandel. Bör dessa barn bo i en familj där de utsätts för sådant?
....

Utan att hugga på Freppa personligen så är det här ju argumentet som trådskapare och ryggdunkare att framstå som idioter. Är det svårt att tänka ett steg längre?

Finns det så mycket folk som verkligen tror att ensamstående mammor med deltidsjobb och bidrag sitter i en situation de själva valt? Hur många tror ni det finns som tänker ”jag satsar på att bli ensamstående mamma”?

Det som gör argumentet så jävla korkat är att samma människor som tycker det här är för jävligt om mamman till varje pris jobbade heltid med ungarna på dagis varje minut och sedan inte orkade uppfostra en hög odugliga losers till ungar? Då hade samma knallblå idioter, som krävde heltidsjobb av mamma när barnen var små, skrika i högan sky över att ”var var föräldrarna när barnen var små”???

Att som Valmers hänga upp sig på de lokala extremerna när han hetsar upp sig över lördagsgroggen är ju inget annat än ren skär dumhet. Tror man verkligen att urtypen för bidragstagare är det klientel som stör honom så illa så är han uppvuxen i välbärgade kretsar, blind, döv eller obegåvad.

Man har ingen rätt att vara arbetslös och få bidrag, men man bör ha rätt att få hjälp/stöd om man är arbetslös/oförmögen att försörja sig. Jag vet inte om nyansskilnnaden är så tydlig som jag anser den vara.

Valmers, om komplikationer efter din hojkrasch slår ut dig från arbetsmarknaden när du är 45, ska du då få skylla dig själv för att du hade roligt när du var 30?
Skillnaden att straffa någon för sjukdom eller för en ofrivillig familjesituation anser jag vara obefintlig och snacket om att ensamstående mammor är snyltare tyder på de största skygglapparna på marknaden. Hur kan du missa så fantastiskt mycket av hur det verkligen funkar runt dig?

Man har ingen rätt att vara arbetslös och få bidrag, men man bör ha rätt att få hjälp/stöd om man är arbetslös/oförmögen att försörja sig. Jag vet inte om nyansskilnnaden är så tydlig som jag anser den vara.

Problemet är att det inte är så många som faktiskt ÄR oförmögna att arbeta som påstår det.

Hur kan du missa så fantastiskt mycket av hur det verkligen funkar runt dig?

DETSAMMA!

Vad har USA med svenska socialbidrag att göra? Läs tex inlägg 36 som handlar om vad folk köper i Sverige för sina socialbidrag.

Men herregud, utan att gå tillbaka nu och läsa igenom inläggen igen för det orkar jag inte;

I USA var dom tjocka, men i USA äter dom sig inte tjocka på socialbidrag,
i Sverige får dom så mycket i bidrag att dom KAN äta sig tjocka medan i USA äter dom sig tjocka på pengar dom har FÖRTJÄNAT!

Hur kan det vara så svårt att förstå?

Last edited:
Hur kan man påstå sig vara för demokrati samtidigt som man vill sålla vilka som ska ha rösträtt? Givetvis utgår ju alla från att de själv bör ingå blande de utvalda...

Folk på detta forum är f-n inte kloka! En hög självgoda narcissister utan fömåga till empati.

Förlåt, men måste man ha empatisk förmåga för att tycka att folk skall få rösta? Alla skall ha rätt att rösta, men med din röst följer en demokratisk skyldighet, dvs att ta reda på vad fan partierna vill - allt annat är pinsamt! Vi skall vara glada för att vi i Sverige inte har haft krig på många 100 år och inte måste slåss för våra självklara rättigheter. MEN..... Vi måste även visa oss värdiga av dessa, och inte bli ett sossesamhälle där "alla skall med" utan krav på någon motprestation.

Roade mig med att ta fram en beskrivning på Wikipedia på att vara narcissist.
  • Har en grandios självbild (till exempel överdriver framsteg och talanger, förväntar sig att bli betraktad som överlägsen utan lämpliga uppnåelser).
  • Är besatt av fantasier om obegränsad framgång, makt, briljans, skönhet, eller perfekt kärlek.
  • Tror att han eller hon är "speciell" och unik och bara kan bli förstådd av, eller bara borde umgås med, andra speciella eller högstatuspersoner (eller -institutioner).
  • Kräver stor beundran.
  • Har oresonliga förväntningar på speciella förmåner eller omedelbar respons på hans eller hennes förväntningar.
  • Är interpersionellt exploativ, det vill säga utnyttjar andra för att uppnå sina egna mål.
  • Brist på empati; är ovillig att känna igen eller identifiera sig med andras känslor och behov.
  • Är ofta avundsjuk på andra eller tror att andra är avundsjuka på honom eller henne.
  • Uppvisar arrogans, hotfulla beteenden eller attityder.

Tycker du vi uppfyller dessa krav?

Problemet är att det inte är så många som faktiskt ÄR oförmögna att arbeta som påstår det.

.....?

Det har jag inte bestridit. Det är MIL mellan att skärpa kraven på bidragstagare och att fördöma dem alla som odugliga snyltare.

Men herregud, utan att gå tillbaka nu och läsa igenom inläggen igen för det orkar jag inte;

I USA var dom tjocka, men i USA äter dom sig inte tjocka på socialbidrag,
i Sverige får dom så mycket i bidrag att dom KAN äta sig tjocka medan i USA äter dom sig tjocka på pengar dom har FÖRTJÄNAT!

Hur kan det vara så svårt att förstå?

Vad trevlig man kan vara då.
Om du inte ens orkar bemöda dig om att läsa inläggen i tråden är det ju ingen poäng att diskutera dem med dig heller. Läs inlägg 36 så ser du att diskussionen om människor som spenderar sitt socialbidrag på "fel saker" irriterade valmers långt innan USA elelr du kom dragandes i debatten. :pannkyss

Vad trevlig man kan vara då.
Om du inte ens orkar bemöda dig om att läsa inläggen i tråden är det ju ingen poäng att diskutera dem med dig heller. Läs inlägg 36 så ser du att diskussionen om människor som spenderar sitt socialbidrag på "fel saker" irriterade valmers långt innan USA elelr du kom dragandes i debatten. :pannkyss

Jag läste nu inlägg 36 och såg där att Valmers irriterade sig på att folk får så mycket i socialbidrag att dom har pengar över till massa skräp.

Tycker inte du det är fel?

Okej att man hjälper någon så dom inte svälter ihjäl precis, men dom ska fan inte ha mer pengar än vissa som arbetar!

Sossar som snackar om att det ska vara jämställt i samhället menar tydligen att
jämställt är när folk som jobbar precis har råd med mat, dator, lägenhet osv.
och folk som är "sjuka" eller sjuka har råd med 6 ungar, 10 påsar chips i veckan och 40 liter läsk.

Visst att det är en rättighet att skaffa barn, men man ska för HELVETE inte skaffa barn för att ANDRA ska betala för dom,
man ska ha råd med dom själv.

Last edited:

Roade mig med att ta fram en beskrivning på Wikipedia på att vara narcissist.
  • Har en grandios självbild (till exempel överdriver framsteg och talanger, förväntar sig att bli betraktad som överlägsen utan lämpliga uppnåelser).
  • Är besatt av fantasier om obegränsad framgång, makt, briljans, skönhet, eller perfekt kärlek.
  • Tror att han eller hon är "speciell" och unik och bara kan bli förstådd av, eller bara borde umgås med, andra speciella eller högstatuspersoner (eller -institutioner).
  • Kräver stor beundran.
  • Har oresonliga förväntningar på speciella förmåner eller omedelbar respons på hans eller hennes förväntningar.
  • Är interpersionellt exploativ, det vill säga utnyttjar andra för att uppnå sina egna mål.
  • Brist på empati; är ovillig att känna igen eller identifiera sig med andras känslor och behov.
  • Är ofta avundsjuk på andra eller tror att andra är avundsjuka på honom eller henne.
  • Uppvisar arrogans, hotfulla beteenden eller attityder.

Tycker du vi uppfyller dessa krav?
Om du är narcissistisk kan jag inte uttala mig om, men om man framför tankar om att man själv är lyckad på grund av sina enorma förmågor helt utan inblandning av tur eller slump och att det ger en rätten att utifrån det perspektivet döma andra och anse att det ska vara skillnader i rättigheter, t.ex. rösträtt, p.g.a. detta uppfyller man kriterierna.
För att förtydliga:
Jag är bättre än andra! = Grandios
Andra borde inte få rösta! = Jag tillhör en utvald skara!
Andra handlar fel! = Fantasi om egen ofelbarhet kombinerad med bristande empati.
Alla som inte röstar som mig är dåliga människor! = Arogans!
Jag behöver inte styrka mina påstående med fakta! = Jag är utvald!
Andra ska anpassa sig för att mitt liv ska bli bra, t.ex. inte ta bidrag som ju är MINA pengar! = Oresonliga förväntningar på förmåner!

Så du får själv bedöma utifrån det! Normalt hittar du inte narcissiterna längst ner på samhällsstegen!

Andra ska anpassa sig för att mitt liv ska bli bra, t.ex. inte ta bidrag som ju är MINA pengar! = Oresonliga förväntningar på förmåner!

Detta är ju sjukt, menar du att du verkligen tycker att jag som vill behålla de pengar jag tjänar själv, inte har rätt till det?

utan jag har en skyldighet till att betala andra?!

.... men dom ska fan inte ha mer pengar än vissa som arbetar!

Det vore fantastiskt trevligt med ett konkret exempel på detta. Är folk så felmöblerade att man tror på att man får mycket pengar över om man går på soc???

SNÄLLA berätta om någon heltidsarbetare som har mindre pengar över än en socialbidragstagare.

Tvärsemot vad många tror så har soc krav på tex hur dyr en bostad får vara under längre bidragsperioder. Valmers exempel med svindyra bostäder och soc-uldkant på tillvaron är alltså direkt felaktiga.

Finns det några andra bidrag ån barnbidrag och akassa som INTE är behovprövade i dagsläget??

....
Visst att det är en rättighet att skaffa barn, men man ska för HELVETE inte skaffa barn för att ANDRA ska betala för dom,
man ska ha råd med dom själv.

Vad är det som klickar????

Tror du att NÅGON skaffar barn och tänker ... "Jag lever på bidrag i en soc-lägenhet" ??????

...när folk som jobbar precis har råd med mat, dator, lägenhet osv.
och folk som är "sjuka" eller sjuka har råd med 6 ungar, 10 påsar chips i veckan och 40 liter läsk.
.....

INBILLNING! Absolut inget annat.

EDIT, men vafan. Tror du de här soc-familjerna tänker, jag skaffar 6 ungar och en whiplash så jag kan leva som sjukpensionär. Vad i hela helvetet ska folk göra ???
"Jag blev av med jobbet så jag får skicka 4 av mina sex ungar till barnhem"

Last edited:

SNÄLLA berätta om någon heltidsarbetare som har mindre pengar över än en socialbidragstagare.
Vem sa något om heltidsarbetare? det finns gott om timanställda och deltidsanställda som kämpar för det ska gå ihop,
vill du att jag ska ge dig en lista med namn eller?

Tror du att NÅGON skaffar barn och tänker ... "Jag lever på bidrag i en soc-lägenhet" ??????
jag VET att många personer beslutar sig för att leva på bidrag JA!
jag har hört och sett detta med egna ögon/öron.

Jag läste nu inlägg 36 och såg där att Valmers irriterade sig på att folk får så mycket i socialbidrag att dom har pengar över till massa skräp.

Tycker inte du det är fel?
Har du levt på socialbidrag? Att folk som lever på socialbidrag har en massa pengar över och kan köpa en massa skräp är nog inte så vanligt som det verkar i den här debatten. Vem ska bestämma vad som är skräp? Du, byagillet eller socialen?

Okej att man hjälper någon så dom inte svälter ihjäl precis, men dom ska fan inte ha mer pengar än vissa som arbetar!

Sossar som snackar om att det ska vara jämställt i samhället menar tydligen att
jämställt är när folk som jobbar precis har råd med mat, dator, lägenhet osv.
Det finns ingen i Sverige som blir rik på att leva på socialbidrag och ha sex barn. Du kommer inse det själv när du får ett barn för det kostar pengar och inte tvärtom.
Att folk fuskar med en massa saker är för värdelöst oavsett om det är socialbidrag, generösa skatteavdrag, skenförsäkring etc. etc.

...
jag VET att många personer beslutar sig för att leva på bidrag JA!
jag har hört och sett detta med egna ögon/öron.

Jag känner flera bidragsproffs jag också och jag hoppas att de blåa idioter piskar skiten ur dom innan dom kliver av makten.

Liknelsen med barnfamiljer gör det bara motbjudande. De flesta barn som växer upp på bidrag gör det inte för att deras föräldrar planerade det så.

Du tar de organiserade a-kasse-fusket och likställer det med soc-bidrag, de är inte riktigt samma sak.

Vem sa något om heltidsarbetare? det finns gott om timanställda och deltidsanställda som kämpar för det ska gå ihop,
.....

Och går det inte ihop har de rätt att få bidrag upp till samma nivå som en social-bidragstagare. Det är väl enkel matematik?
Det förnedrande att prata med soc har de fått av våra räddare moderaterna eftersom de begränsar möjligheterna att stämpla upp till heltid. Alltså kvarstår behovsprövade bidrag= soc. Eller?

Annars kräver jag min rätt att försörja mig och min familj på tio timmars arbetsvecka!!

Last edited:
Medborgartesten gick ut på att kunna dansk historia och i viss mån dansk nutid och var till för att sålla ut invandrarna. Jag vill bara att de som vill rösta i svenska valet skall ha koll över vad de olika partierna står för innan de röstar. Blanda inte ihop rasism med mina åsikter tack.

edit: stvafle

Min poäng var väl mest att det tydligen inte gick så bra för många av de infödda danskar som gjorde testet. Nu verkar de ju iofs arbeta om det, kanske till en nivå så att en genomsnittlig pilsnerdansk klarar av det.

Om man skulle genomföra något liknande i Sverige och knyta rösträtten till resultatet så skulle nog röstdeltagandet bli ännu lite mindre i framtiden, man behöver ju inte gå längre än till SH för att hitta ett flertal tvärsäkra uttalanden om tingens ordning som kanske emellanåt lämnar en del i övrigt att önska.

Det var inte min avsikt att blanda ihop dig med Pia.

Detta är ju sjukt, menar du att du verkligen tycker att jag som vill behålla de pengar jag tjänar själv, inte har rätt till det?

utan jag har en skyldighet till att betala andra?!
OM du på fullt allvar tolkade det jag skrev som det du påstår kan jag hjälpa dig på traven:
Nej! huvudpoängen är narcissistisk om man anser att andra inte har rätt till förmåner med motivationen att det går ut över, och då indirekt är riktat mot, dig på ett personligt plan! Med andra ord en ganska grundläggande feltolkning av hur ett samhälle fungerar. I vissa sammanhang vinner du, i vissa förlorar du. Det som kan vara bra för samhället behöver inte vara bra för dig, och det som kan vara bra för dig behöver inte vara bra för andra.

Jag är enig med andra här som tycker att det skulle vara kul om du presenterade lite fakta bakom dina ganska svepande generaliseringar!

Så kontentan är att ingen ska få socialbidrag?
Jodå, men nivåerna ska sänkas kraftigt efterhand om inte bidragstagaren väljer att ta anvisade jobb.

Typisk sosse. :hihi
Jag ställer relevanta frågor kring hans resonemang. Sedan ser jag inte att valmers skriver ett skit om USA utan:
Så länge folk betalar sina inköp utan socpengar skiter jag i vad de köper.
Då måste ju den enda rimliga slutsatsen vara att folk inte ska få socialbidrag, hårt draget men ändå kontentan. Om folk är berättigade enligt socialtjänsten att få bidrag får de köpa vad fan de vill med pengarna. Visst är det korkat och kan sticka i ögonen på "fullvärdiga medborgare", ovanligt många sådana här på SH för övrigt, att köpa öl, chips eller läsk för pengarna.
Det är de "fullvärdiga medborgarna" som betalar när white trash-Tabita ska till OBS! och handla. Konstigt att man blir förbannad när stackars Tabita, som givetvis inte vill vara arbetslös, lägger pengarna på cigg?

Last edited:
håller med dig.:tummenupp Sossarna har ju gjort bidragen till en rättighet under sina år vid makten. Det märks tydligt på inläggen att dom har lyckats pränta in det ordentligt hos vissa. Men vi som aldrig har gått på bidrag utan snarare varit med och betalat dem tycker inte det är en rättighet.

Det är klart att samhället ska hjälpa dem som har det svårt, men det har ju gått så långt nu att tycker man att bidragtagare kan t ex sluta röka för att få pengarna att räcka då är man en "höger-galning". Samma sak gäller det tilltänkta kravet att folk ska flytta om dom har chans till jobb; nä, då vill man inte det för att då det till en uppoffring, och det går ju inte om man är arbetslös.

Skrämmande.

JFK´s gamla dänga; "fråga inte vad ditt land kan göra för dig utan vad du kan göra för ditt land". Är kanske nå´t man kan lära ut på AMS-utbildningarna.

Last edited:

Finns det så mycket folk som verkligen tror att ensamstående mammor med deltidsjobb och bidrag sitter i en situation de själva valt? Hur många tror ni det finns som tänker ”jag satsar på att bli ensamstående mamma”?
Du ser landsbygden i Värmland på nära håll varje dag. Det är förstås en slump att white trash-Diana från Filipstad skaffar barn med white trash-Niklas när hon är 19 år, och sedan ytterligare två barn med olika pappor innan hon fyllt 25 år? Eller kan det vara så att sosseindoktrineringen gjort att tankeverksamheten blivit lite väl lidande? Om inte socdörren står på vid gavel tänker man efter före man skaffar barn. Vad är chansen att Diana kan ordna en schysst karriär i resterande del av livet när hon blir skaffar barn redan vid 19 års ålder?

Att som Valmers hänga upp sig på de lokala extremerna när han hetsar upp sig över lördagsgroggen är ju inget annat än ren skär dumhet. Tror man verkligen att urtypen för bidragstagare är det klientel som stör honom så illa så är han uppvuxen i välbärgade kretsar, blind, döv eller obegåvad.

Jag skiter blankt i vem urtypen för en bidragstagare är, så länge bidragen avskaffas/sänks. Bostadsbidrag? Varför det? Flytta dit du har råd att bo. Skaffa inte barn om du inte har råd; det kan kanske vara läge att vänta om man vikarierar på ett äldreboende och killen stämplar.

Det är så sött när vänstermänniskor, på fullaste allvar, hävdar att det finns så många som är "oförmögna att försörja sig" och "ingen vill vara arbetslös". Konstigt, i Karlstad kan du när som helst få jobb som buss- eller lastbilschaufför. Har du inget lämpligt körkort men är tänd på idén betalar Arbetsförmedlingen det. Men "det finns ju inga jobb". Jo, tjena.

Valmers, om komplikationer efter din hojkrasch slår ut dig från arbetsmarknaden när du är 45, ska du då få skylla dig själv för att du hade roligt när du var 30?
Skillnaden att straffa någon för sjukdom eller för en ofrivillig familjesituation anser jag vara obefintlig och snacket om att ensamstående mammor är snyltare tyder på de största skygglapparna på marknaden. Hur kan du missa så fantastiskt mycket av hur det verkligen funkar runt dig?
Nej, varför det? Jag har jobbat i 12 år och lyfter inga bidrag. Om jag hypotetiskt skulle behöva sluta som försäljare vid 45 skulle jag utbilda mig till något annat. Om jag blev sjukpensionär skulle jag givetvis anse mig kvalificerad för sjukpenning (som det väl inte heter längre?), om läkarna ansåg mig icke rehabiliteringsbar.

Det vore fantastiskt trevligt med ett konkret exempel på detta. Är folk så felmöblerade att man tror på att man får mycket pengar över om man går på soc???

Tvärsemot vad många tror så har soc krav på tex hur dyr en bostad får vara under längre bidragsperioder. Valmers exempel med svindyra bostäder och soc-uldkant på tillvaron är alltså direkt felaktiga.
Haha, tänk om du ändå kunde prata med någon som håller på med lägenhetsfastigheter (allra helst inom allmännyttan, detta härliga kommunistiska ord). DAGLIGEN ringer folk som vill ha en ny, oftast större lägenhet. Vid frågan vad det får kosta kommer svaret blixtsnabbt; "det skiter jag i, soc betalar".
Fast det är väl också en myt, precis som arbetslösa som inte vill jobba.

INBILLNING! Absolut inget annat.

EDIT, men vafan. Tror du de här soc-familjerna tänker, jag skaffar 6 ungar och en whiplash så jag kan leva som sjukpensionär. Vad i hela helvetet ska folk göra ???
Aha, men hur har man råd med lägenheten då? Bilen (kanske inte den bästa, men ändå)? Bilskatt? Försäkring? Cigg? Trav? Bingo? McDonalds? Bredband? Betalkanaler? Dator? DVD?

Last edited:
Du ser landsbygden i Värmland på nära håll varje dag. ...
....Aha, men hur har man råd med lägenheten då? Bilen (kanske inte den bästa, men ändå)? Bilskatt? Försäkring? Cigg? Trav? Bingo? McDonalds? Bredband? Betalkanaler? Dator? DVD?

Jag känner flera bidragsproffs jag också och jag hoppas att de blåa idioter piskar skiten ur dom innan dom kliver av makten.
...

Det är skillnad på folk och folk, bidrag och bidrag. Jag är i allra högsta grad för hårdare koll på hur arbetsföra folk faktiskt är och behovsprovning av allt som är att beteckna som annat än högst tillfälligt.

Jag lever också i en miljö med folk som är alldeles för duktiga på a-kassereglerna vilket jag anser för jävligt, MEN det innebär inte att de nuvarande reglerna är åt helvete utan i mångt och mycket är det bara tillämpandet av dom som skiter sig.

Att Diana blir på tjocken är enligt mig en lika stor olyckshändelse som att du kör in i en stolpe. Vi måste ta hand om dem som är för dumma eller pga otur inte klarar leva perfekta liv.

Ditt resonemang leder in på tvång. Tvångs- -abort, -sterilisering, -adoptering och i slutänden är vi tillbaka där allt började på 20 och 30-talet. och det gick ju bra.

Alternativet är ju att vi skaffar oss en samhällsklass som får svälta(bokstavligt talat) och dit hör ju rimligtvis sjukpensionärer också...tillsammans med ensamstående mödrar.

... Vad i hela helvetet ska folk göra ???

Eller vilka åtgärder förespråkar du?? Hela ditt utbrott blir sjukt när du blandar in barnfamiljer på soc.
Annars kan jag ju till och med hålla med dig. Jag lämnar med jämna mellanrum sällskap för att jag inte står ut med diskussionerna om att "få upp stämplinga" eller andra utbrott av totalt bonneslappande...

Last edited:
Det är skillnad på folk och folk, bidrag och bidrag. Jag är i allra högsta grad för hårdare koll på hur arbetsföra folk faktiskt är och behovsprovning av allt som är att beteckna som annat än högst tillfälligt.

Jag lever också i en miljö med folk som är alldeles för duktiga på a-kassereglerna vilket jag anser för jävligt, MEN det innebär inte att de nuvarande reglerna är åt helvete utan i mångt och mycket är det bara tillämpandet av dom som skiter sig.
Så länge bidragsnivåerna är ens i närheten av ett halvtaskigt avlönat (lön efter vad arbetsinsatsen kräver) jobb, är det åt helvete.

Nuvarande regler är ju ÄNTLIGEN under luppen. Det ska till och med ställas krav på de arbetslösa. Tänka sig. Måste ju vara helt orimligt. :rolleyes:

Att Diana blir på tjocken är enligt mig en lika stor olyckshändelse som att du kör in i en stolpe. Vi måste ta hand om dem som är för dumma eller pga otur inte klarar leva perfekta liv.
Nej, det är ingen olyckshändelse. När fröken white trash matats med att "det finns ändå inga jobb här i Filipstad" nog länge kan man ju lika gärna skaffa barn, eller hur? Eller varför inte fyra stycken? Spelar väl ingen roll, om inte pengarna räcker går hon ju bara till soc, så vaddå? Flytta från Filipstad? Aldrig i livet. Hon ska ha jobb på ålderdomshemmet i Filipstad, annars får det vara.

Eller vilka åtgärder förespråkar du?? Hela ditt utbrott blir sjukt när du blandar in barnfamiljer på soc.
Annars kan jag ju till och med hålla med dig. Jag lämnar med jämna mellanrum sällskap för att jag inte står ut med diskussionerna om att "få upp stämplinga" eller andra utbrott av totalt bonneslappande...
Jag förespråkar stenhård kontroll.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...