Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Absolut, men avskaffa flerbarnstillägget och inkomstpröva barnbidraget.Men en företagarfamilj med ett välmående företag och sansad ekonomi ska få ha fyra barn "om de vill"?
Det blir inga barn om man sprutar på rätt ställe.Å det är sådana icke ansvarstagande snubbar som du som satt på henne å dragit därifrån....![]()
Varför ska du avskaffa flerbarnstillägget om du inkomstprövar barnbidraget?2875665Absolut, men avskaffa flerbarnstillägget och inkomstpröva barnbidraget.
Nej, det "tjänar" man knappast pengar på. Däremot ska det inte gå att skaffa en drös ungar och låta socialen täcka kostnaderna, något som är oerhört vanligt idag.Varför ska du avskaffa flerbarnstillägget om du inkomstprövar barnbidraget?
Den som tror att man "tjänar" på att ha flera barn och kan leva gott på barnbidrag och flerbarnsbidrag är ju långt ute i bärskogen.
Är inte "oerhört vanligt" en ganska grov överdrift?2875702Nej, det "tjänar" man knappast pengar på. Däremot ska det inte gå att skaffa en drös ungar och låta socialen täcka kostnaderna, något som är oerhört vanligt idag.
Jag kan gå med på att revidera den formuleringen till "alldeles för vanligt".Är inte "oerhört vanligt" en ganska grov överdrift?
Absolut, men avskaffa flerbarnstillägget och inkomstpröva barnbidraget.
Det blir inga barn om man sprutar på rätt ställe.
Nej, inga jag betalar för iallafall.du har inga barn , eller hur![]()
De som ens varit nära att jobba inom krogbranchen vet att soc och barnbidrat betalas ut den 15e, lönehelgen den 25e är bara för oss normala knegare. Socpacket som låter barnbidraget betala raggrundan super på sin egen lilla högtid. Snacka om vrickat och sjukt!
Kanske en grundinställning hos svenska folket som borde göras om?
Syns vilka som har fördommar å vilka som lever i verkligheten med att ha barn.
Rösträtt borde prövas i en lämplighetsnämnd när man ser vilka ideer en del har.![]()
Kan dock hålla med,, bort med bidrag, sänk inskomstskatten å arbetsgivaravgifter.
Gör att arbetsgivare kan anställa fler å få julen att rulla i samhället.![]()
Att man blir sjuk, är inget att göra åt, det kan vem som helst bli. Där ska det finnas ett fullgott skydd till alla i samhället.
De som ens varit nära att jobba inom krogbranchen vet att soc och barnbidrat betalas ut den 15e, lönehelgen den 25e är bara för oss normala knegare. Socpacket som låter barnbidraget betala raggrundan super på sin egen lilla högtid. Snacka om vrickat och sjukt!
Kanske en grundinställning hos svenska folket som borde göras om?
Det är intressant att se när de "utsatta och svaga" i samhället är och storhandlar. Det är iallafall inte sämre ställt än att mamma och pappa kan väga 300 pannor ihop, och fyra limpor cigg måste man ju ha. 20 liter sockerläsk, chips och halvfabricerad mat. McDonalds till hela familjen, inklusive redan överviktiga barn. Lägenheten som kostar 8000 kr i månaden är inget problem, den betalar soc.Bra inlägg, och visst har du rätt, jag har inga egna barn. Dock har jag varit nära krogbranchen under några år som student på mindre ort. Omkring barnbidragets utbetalning så blev det alltid fullt på stadens utekrogar, det var inte direkt gymnasiefolket som var där heller. De flesta "morsor" där raggade rätt bra och de gav sin förklaring, idag kom barnbidraget! Behöver jag tala om att de rökte också? (innan någon lustigkurre frågar så, nej, jag var inte intresserad och förblev oskuld även då!)
Så jag undrar om jag har fördommar eller bara är förundrad över ett ständigt återkommande fenomen som skulle kunna tolkas som min fördom?![]()
Det är intressant att se när de "utsatta och svaga" i samhället är och storhandlar. Det är iallafall inte sämre ställt än att mamma och pappa kan väga 300 pannor ihop, och fyra limpor cigg måste man ju ha. 20 liter sockerläsk, chips och halvfabricerad mat. McDonalds till hela familjen, inklusive redan överviktiga barn. Lägenheten som kostar 8000 kr i månaden är inget problem, den betalar soc.
Det är något fundamentalt fel som sossestyret har präntat in i folksjälen i årtionden. Nu har vi en regering som sakta, sakta har börjat skrapa på ytan till en förbättring, men vägen till attitydförändring är lång, mycket lång.
Det är intressant att se när de "utsatta och svaga" i samhället är och storhandlar. Det är iallafall inte sämre ställt än att mamma och pappa kan väga 300 pannor ihop, och fyra limpor cigg måste man ju ha. 20 liter sockerläsk, chips och halvfabricerad mat. McDonalds till hela familjen, inklusive redan överviktiga barn. Lägenheten som kostar 8000 kr i månaden är inget problem, den betalar soc.
Det är något fundamentalt fel som sossestyret har präntat in i folksjälen i årtionden. Nu har vi en regering som sakta, sakta har börjat skrapa på ytan till en förbättring, men vägen till attitydförändring är lång, mycket lång.
Opinionsundersökningar efter ett riksdagsval slutar aldrig att förvåna; nu skulle tydligen oppositionen krossa "om det vore val idag". Om man är så jävla korkad att man byter politisk och ideologisk ståndpunkt några månader efter ett val, borde man tamejfan vara diskvalificerad för fortsatt valdeltagande.
Fast det är klart, när Tabita på Skrantabacken hör någon borgerlig politiker prata om högre barnbidrag eller vilket jävla bidrag som helst som gör att hon kan fortsätta vara ensamstående mamma till sex barn och inte jobba, åker rösten ned i lådan. När sedan den borgerliga alliansen genomför de reformer man klart och tydligt annonserat, "ångrar sig" trailerägarna.
http://www.expressen.se/nyheter/1.630599
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT