Rödgröna Götet gör det igen.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
För inte så länge sedan höjdes de "för billiga" 20-kronorsplatserna till 25kr/tim. Detta gäller fram till kl 22 på kvällen alla dagar utom söndag. På natten, efter kl22, är det 2kr/tim som gäller.

Nu räcker alltså inte det. Biljävlarna ska tryckas dit ytterligare. 40kr/tim kan de gott betala, kanske även på natten och söndagar.

S/V/Mp har ju en längre tid nu varit extremt bilfientliga och haft som policy att bygga bort p-platser i centrala stan vilket har resulterat i att bilar förstås glider omkring och letar plats. Miljövänligt? Nej, och det har de väl insett nu och gör nån panikåtgärd, men nån måtta får det väl ändå vara?

Att de gör allt för att försvåra för sina egna produktiva invånare är ju känt sedan länge men detta kan ju knappast vara positivt för turismen heller.

Det är alla bidragstagare ute i förorten(S) kombinerat med horder av jävla Kitty Jutbrings med fjällrävenryggor och rostig damcykel (Mp + V) som vi har i den här stan som till slut blir dess död. :död

http://www.gp.se/motor/1.554081-prischock-pa-parkering

"Egentligen skulle trafikkontoret ha presenterat sina förslag redan i fjol, men signalerna från stadens styrande majoritet var tydlig: före valet var ingen bra tidpunkt.
– Jag skulle inte använda just de orden, men visst var det så, medger Henrik Petzäll, chef på trafikkontorets trafikavdelning."

"Parkeringsfrågan är en av de mest partiskiljande i Göteborg. Så Roland Rydin (M), trafiknämndens vice ordförande, skräder inte orden när han genom GP får information om trafikkontorets planer:
– Bilhatet är paradoxalt i en stad som delvis lever av bilismen, säger han. Det här förslaget tycker jag inte om, vi har väldigt höga avgifter redan nu.
Så höga att de borde sänkas i stället för höjas, tycker Roland Rydin.
– Ser vi en bättre kommunal ekonomi framöver så är jag inte främmande för att vi ska vara snällare mot bilisterna. Vi är överens om att satsa på kollektivtrafiken, men staden måste välkomna även bilister."

Ja herrejävlar, och här gnäller jag över 1500:- om året i boendeparkeringsavgift :näsblod

Hur hamnade dom ens vid makten här? Det är för mig en gåta. Göteborgarna borde hjälpas åt att sätta stop för detta missbruk som dom sysslar med här!

@trådskaparen: Schyst bild ;) Kollade på uppdrag granskning nu sist (finns på svtplay.se) och då va dom i Degefors och filmade i komunhuset. Nån vänster snubbe som satt och tyckte att det visst fanns en massa jobb, iallafall, bakom dom på väggen hängde en skitbra tavla på mona med toblerone och vin mm... :hihi Så mycket för det röd-gröna sammarbetet med vänstern!

Hur hamnade dom ens vid makten här? Det är för mig en gåta. Göteborgarna borde hjälpas åt att sätta stop för detta missbruk som dom sysslar med här!

@trådskaparen: Schyst bild ;) Kollade på uppdrag granskning nu sist (finns på svtplay.se) och då va dom i Degefors och filmade i komunhuset. Nån vänster snubbe som satt och tyckte att det visst fanns en massa jobb, iallafall, bakom dom på väggen hängde en skitbra tavla på mona med toblerone och vin mm... :hihi Så mycket för det röd-gröna sammarbetet med vänstern!
Fast i Degerfors har VPK ensam majoritet. Det är tamejfan så att man skäms.

Jag har 6dagars (i rad) gratisparking utanför huset men ingen bil :)

Göteborgarna har en större tendens att rösta S i kommunalvalet än riksdagsvalet av någon anledning. Goagubbar-syndromet antagligen som lever kvar sedan Göran Johanssons tid. Det är inte okej att en hyfsat stor, modern stad röstar åt vänsterhållet. Onaturligt. Samtidigt förståeligt då 29,3% är födda utomlands eller har båda föräldrar födda utomlands och vi vet alla hur sossarna och vänstern fjäskar runt och slickar röv ute i de förorterna. De som inte är svenska medborgare får ju rösta kommunalt också fast inte i riksdagen.

Gör som jag, åk aldrig in till göteborg(jobbigt förstås om du bor vid vallgraven)

Bor i Linné så det blir svårt :hihi

Har dock plats i p-hus. 800kr/månad. Jag är sjukt nöjd med det. Hissen rakt ner i garaget. Men man har ju många ärenden runt i stan och behöver bilen. Det är surt ibland alltså.

Förövrigt var ju Linnéområdet hyfsat befriat från de allra högsta avgifterna länge, men för några år sedan kom de på att man kunde mjölka där eftersom så många kommer hit på restaurangbesök etc. Och kollar man listan nu på vilka platser som kan bli aktuella för höjningen så ligger Linné risigt till. http://www.gp.se/motor/1.554079-har-kan-p-avgiften-bli-som-dyrast

Last edited:
Göteborgarna har en större tendens att rösta S i kommunalvalet än riksdagsvalet av någon anledning. Goagubbar-syndromet antagligen som lever kvar sedan Göran Johanssons tid. Det är inte okej att en hyfsat stor, modern stad röstar åt vänsterhållet. Onaturligt. Samtidigt förståeligt då 29,3% är födda utomlands eller har båda föräldrar födda utomlands och vi vet alla hur sossarna och vänstern fjäskar runt och slickar röv ute i de förorterna. De som inte är svenska medborgare får ju rösta kommunalt också fast inte i riksdagen.

Bor i Linné så det blir svårt :hihi
Du kan ju åtminstone rösta i "rätt" kommun, oavsett vad jag röstar på i Härryda blir jag knullad av miljötomtarna i gbg :gnissla

Politiker kommer bli det här landets död. Långt innan kärnvapenkrig, pandemier, zombies eller motsvarande gör processen kort med oss...

Ps. Här i Uppsala kostar det 50 kr/h på vissa ställen i centrum. :gnissla

Politiker kommer bli det här landets död. Långt innan kärnvapenkrig, pandemier, zombies eller motsvarande gör processen kort med oss...

P-hus då eller?

Det jävliga i Göteborg är ju att det är lika dyrt sena kvällar och lördagar. Snart även söndagar förmodligen. Tycker man lyckas hitta platser i centrala Stockholm och Malmö som knappt kostar nåt eller är helt gratis på helger/nätter. Bodde för ett par år sen på ett hotell väldigt nära Stureplan. Har för mig jag stod helt gratis på en gata precis bredvid hela helgen. Trodde inte det var sant.

Tacka vet jag här nere, 10 spänn för 2 timmar typ :D

Snart ska det väl införas biltullar i götet med?

Jag bodde fram till 2005 i GBG, och bilhatet är en av faktorerna som skrämmer mig från att flytta tillbaka.

Snart ska det väl införas biltullar i götet med?

Jepp. För mig personligen, inte helt fel, trots att jag delvis kommer "drabbas" av det. Precis när det infördes i Stockholm tyckte jag det blev mycket mindre trafik inne i stan. Var rätt mycket där i affärer då. Men nu tror jag inte effekten är så stor, fast det kan 08:orna svara bättre på.

Jag bodde fram till 2005 i GBG, och bilhatet är en av faktorerna som skrämmer mig från att flytta tillbaka.

Och det kommer från en som bor i Landskrona :D

Då förstår folk...

Helt ärligt, höga avgifter som det finns alternativ till gör inget då du kan välja att avstå (se mitt första inlägg i tråden).

Det är när avgifterna inte går att avstå i från det blir tungt.
(t.ex. trängselavgiften i gbg är bara en lokal fordonskatt pålagd kranskommuner av storebror gbg)

Klargörande: Allt går att avstå i från, här är det frågan om att avstå något utan helt orimliga konsekvenser, det blir orimligt att avstå från att åka till jobbet eller flytta för att inte drabbas av "trängselskatten"

P-hus då eller?

Det jävliga i Göteborg är ju att det är lika dyrt sena kvällar och lördagar. Snart även söndagar förmodligen. Tycker man lyckas hitta platser i centrala Stockholm och Malmö som knappt kostar nåt eller är helt gratis på helger/nätter. Bodde för ett par år sen på ett hotell väldigt nära Stureplan. Har för mig jag stod helt gratis på en gata precis bredvid hela helgen. Trodde inte det var sant.
Det finns ju planer på att bygga ett underjordiskt garage på heden, för att rymma minst dubbelt så många bilar.
Dessutom ville dom även ev. göra detsamma under gallerian på avenyn (där jag jobbar) när den byggs om sen 2013.

Jag tror faktisk att det hade blivit bra med fler sådanna underjordiska garage här i stan om dom lyckas med det. Mycket för att jag hellre har lite mer naturområden här uppe ovan mark, det är alldeles för lite grönt här ikring nuförtiden.
Men med det som sagt, inte sagt att jag vill ha bort bilarna!

Hellre att dom bygger ett garage under heden och här på avenyn, och får till den där västlänken så den kommer upp bakom GP, då blir det bra med folk till Avenyn med omnejd :)

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!