Rödgröna Götet gör det igen.

Det är uteslutet, jag har dock sprungit dit några ggr. Cykla är AFA-mässigt.
Men om du struntar i den gamla rostiga damhojen och köper ett modernt vidunder i kolfiber och lättmetall för 50lakan som du färgmatchar med en uppsättning extremt tighta cykelkläder då? Skulle det kännas bättre?

Men om du struntar i den gamla rostiga damhojen och köper ett modernt vidunder i kolfiber och lättmetall för 50lakan som du färgmatchar med en uppsättning extremt tighta cykelkläder då? Skulle det kännas bättre?

Då skulle det kännas jättekonstigt att varje dag behöva ha med mig dator, ombyte, diverse, och betala 96kr för parkering, eventuellt få cykla hem i regnet med kostymen i en ICA-kasse mm. Nej det skulle inte vara bra alls faktiskt.

Inte speciellt riktat mot dig, men finner det lite lustigt att folk betalar en dyr gym-avgift för att springa på ett löpband, eller cykla på en motionscykel, när man bara kan gå ut utanför dörren och börja springa en runda, eller ta sin cykel och cykla.

Fast är det vinter så ligger väl ett gym närmare till hands än att ut och pulsa runt i en halv meter snö. :)

Kan håll med om att det låter lustigt, men jag kan också konstatera att det sällan är de som tränar ofta själva som har den där åsikten. Jag själv tränar mycket och springer också gärna utanför dörren, men det tillåter inte alltid årstiden. Dessutom försöker jag muskla mig lite och det är ingen öäver huvud taget som gör hemma med framgång så även där fyller gymet en viktig funktion. Men visst, att en fin sommarmorgon ta bilen till gymet för att där inne springa på ett löpband vore vansinne.

Last edited:
Spinning måste väl för övrigt vara den bögigaste träningsformen ever.

Jag lovar dig. Jag ser hur många som helst varje dag. Alla ser likadana ut och röstar Mp. Inte riktigt som Kitty utan mer färglösa och tråkiga med militärgrön/beige parkas, kånkenrygga och tantmössa. Allihop. Ju tantigare desto bättre. De bor i Masthugget och Majorna och hasar sig ner förbi här när de ska ner till Hagabion och se nån palestinsk dokumentär eller köpa nån maläten tröja i nån second hand-butik på Andra Långgatan.

Varför måste alla se likadan ut och varför måste de se ut som killar/tanter? Killarna med traditionellt vesslelikt vänsterutseende, heroinsmala och glåmiga med massa skägg som deras enda manliga attribut. Varit pappalediga från socionomstudier sedan 2005.

Jag tyckte du skrev att dom bodde i Majorna innan? Förklarar inte det saken :rolleyes:

Jag tyckte du skrev att dom bodde i Majorna innan? Förklarar inte det saken :rolleyes:

Jo, de är tamäfan som flugor till koskit när det gäller Majorna. Det är så mysigt när man kan samlas runt den lokala komposten och diskutera vilken pjäs de förstör på teater Trixter denna veckan. Mp! :yoparty

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg