Rödgröna Götet gör det igen.

Tror du måste lämna parkeringen men visst kan du göra så, men kom inte å grina sen när du får en p-bot bara

Nja, inte så att jag brukar göra så, påpekade mest att det fanns en sannolikhet att ventilerna kunde stå lika igen.

Tror inte man behöver byta kvarter för att det skall räknas som ny parkering, men säkerligen finns där olika stadgor i olika kommuner.

Tills det är uträtt sätter jag dit andra emblem på bilen.:D

Tror du måste lämna parkeringen men visst kan du göra så, men kom inte å grina sen när du får en p-bot bara

Man måste inte lämna parkeringen, eller ens parkeringsrutan. Man kan helt enkelt bara backa bak och sedan göra en liten lätt rivstart in i rutan igen så att ventilerna på drivande hjul ändrar sig.

Sen är det ganska logiskt att ventilerna hamnar olika om man har varit iväg en sväng. Det räcker ju att man svänger en gång så kommer ju ytterhjulen i kurvan att ha färdats en längre väg än innerhjulen och då står ventilerna olika.

Bara som lite information så kan jag ju tala om att Sverigedemokraterna är det en riksdagsvalda partiet som är helt emot vägtullar i GBG.

Så måste jag också instämma med trådskaparen att en sådan enorm höjning av P-priserna är en förbannad skam. Dom röd-gröna är ju mer eller mindre ett hot mot alla som arbetar och sköter sig i samhället. Det är ju så att man skäms över att ha varit sosse-väljare tidigare. Men jag får försvara mig med att jag nu har vaknat och gått över till den ljusa sidan.

Skalar trafikböter med biljettpriset? Det måste väl ta mig fan vara bra affär att bara betala böter när det börjar kosta 40 kronor timmen.

Man kan tro det men numer är det nästan garanterat lönlöst att chansa. Förr kunde man göra det. Nu är de som gamar och de vet precis vilka ställen folk brukar ställa bilen 5min för att springa in i nåt snabbt ärende. Böterna höjde de ju för ett par år sedan också.

Fast att det va brottom och att din fru är höggravid är ju kanske inte komunens fel? ;)

Nej, men det är själva inställningen till invånarna. Stan blir liksom användarfientlig. Så bygger man nån ny blåsig plats man kallar piazza och resultatet blir Chapmans torg, Mölndals bro eller Masthuggstorget. :rolleyes: Ingen jävel som gör nåt annat än hastar över de platserna och försöker tänka på nåt annat. Ok, A-lagarna kanske.

Last edited:
Det är så man vill spy. Fast låt dem hålla på; det är ju en inavelshåla mitt i skogen som man sällan eller aldrig ens behöver åka förbi.

Men hur vänster politik kan de bedriva. De måste väl betala sina egna besluts kostnader? Och med en sån politik kommer ju snabbt de som faktiskt har jobb att byta kommun, vilket inte är så svårt med tanke på Degerfors storlek. Egentligen är det ju inte svårare än att skriva sig hos "brorsan" och ha särskild postadress.

Fast iofs, det kanske inte finns nån med ambitioner i en sånt jantelags-håla? De få som jobbar där med nåt som faktiskt kräver hjärna och ger betalt lär ju bo nån annanstans och pendla!

Jag lovar dig. Jag ser hur många som helst varje dag. Alla ser likadana ut och röstar Mp. Inte riktigt som Kitty utan mer färglösa och tråkiga med militärgrön/beige parkas, kånkenrygga och tantmössa. Allihop. Ju tantigare desto bättre. De bor i Masthugget och Majorna och hasar sig ner förbi här när de ska ner till Hagabion och se nån palestinsk dokumentär eller köpa nån maläten tröja i nån second hand-butik på Andra Långgatan.

Varför måste alla se likadan ut och varför måste de se ut som killar/tanter? Killarna med traditionellt vesslelikt vänsterutseende, heroinsmala och glåmiga med massa skägg som deras enda manliga attribut. Varit pappalediga från socionomstudier sedan 2005.

Min dotter kan ordet hippie nu i alla fall, men det vet inte frugan om. :tummenupp

Så här ser det ut i alla distrikt där. Fruktansvärt. http://www.val.se/val/val2010/slutresultat/R/valdistrikt/14/80/0942/index.html

Last edited:
Jag lovar dig. Jag ser hur många som helst varje dag,,,, :D:D

Gör det nåt om jag stjäl den där harangen rakt av när folk frågar mig varför jag lämnade Göteborg/Konungariket Sverige? Den är ju så rätt det bara blir, jag fick utslag bara jag gick igenom Haga. Hippies och vänsterslum överallt, jag blev utkastad från nåt ställe som hette antingen Skål eller Cheers när jag tog upp saken för diskusion med nån i palestinasjal. Ingen humor alls.

Göteborg behöver lite hippies så inte alla stålarna hamnar i shortvalley och stonelake.:D

En anledning till höga parkeringskostnader är ju att det ska finnas platser tillgängliga för de som behöver uträtta ett ärende.

Kostar det 0 kr/tim att parkera så lär du aldrig någonsin hitta en ledig parkering då du behöver en.

Gör det nåt om jag stjäl den där harangen rakt av när folk frågar mig varför jag lämnade Göteborg/Konungariket Sverige? Den är ju så rätt det bara blir, jag fick utslag bara jag gick igenom Haga. Hippies och vänsterslum överallt, jag blev utkastad från nåt ställe som hette antingen Skål eller Cheers när jag tog upp saken för diskusion med nån i palestinasjal. Ingen humor alls.

Nej nej, du får använda vad du vill. :D

Bra att du tar upp humor. Är det nånting de saknar big time så är det just humor. Blir uttråkad bara av att se på dem.

En anledning till höga parkeringskostnader är ju att det ska finnas platser tillgängliga för de som behöver uträtta ett ärende.

Kostar det 0 kr/tim att parkera så lär du aldrig någonsin hitta en ledig parkering då du behöver en.

0 kr timmen behöver det kanske inte vara. Sen beror det ju isf på vilka platser. Precis utanför ett snabbköp. Visst. Hellre 10 min parkering iofs.

Last edited:

Som sagt, p-skiva.

Nej, men det är själva inställningen till invånarna. Stan blir liksom användarfientlig. Så bygger man nån ny blåsig plats man kallar piazza och resultatet blir Chapmans torg, Mölndals bro eller Masthuggstorget. :rolleyes: Ingen jävel som gör nåt annat än hastar över de platserna och försöker tänka på nåt annat. Ok, A-lagarna kanske.

Aha, alternativet till taskiga lösningar av offentliga platser är alltså att man ska kunna ta bilen dörr till dörr överallt?

Personligen tycker jag att all privat trafik, förutom för boende där, borde vara förbjuden att köra i innerstan, i alla större städer. Finns inget som förfular gatumiljön så mycket som alla eftergifter man måste göra för bilismens skull, så allt som minskar trafikbelastningen ser jag så klart som något bra.

Jag har dock en känsla av jag är ganska ensam om det. Tyvärr.

Annars funkar p-skivan rätt bra.

Jupp. här i stan kostade det fram till i somras 6 kr timmen.
Sen ändrade de om det så nu är det gratis första timmen, sen kostar det 5 kr timmen.
Eller så parkerar man 500 meter från centrum gratis i 3 timmar :tummenupp

Tror jag inte, AFA/Expo/Greenpeace har säkert uppåt 3-400 medlemmar.

Ifall de vill minska på bilismen kanske en massgrav bestående av Göteborgs spårvägar och västtrafik vore på sin plats. Och sen kanske anställa lite vettigare folk och göra kollektivtrafiken gratis.

Grejen är att kollektivtrafik är en vänsteridé som aldrig kommer slå igenom då det inte fungerar i Sveriges typ av städer. Jag bor i innerstan, har 7,5km till jobbet i närförort, kör dit på 9-12 minuter beroende på trafikläge. Kommunalt är det 45 minuter i bästa fall, jag har i och för sig bara testat två gånger sedan 2005 (var av ena var denna veckan) men det är knappast bättre om jag jobbar kväll. Vidare skall jag förbi gymet 3-4ggr per vecka innan jobbet och då går jag upp mellan 05.30 - 06.00, det skulle förmodligen bli vid 04.00-rycket om VMPSKFI-röran fick bestämma och det är inte på kartan, sorry suckers. :FU

Last edited:
Grejen är att kollektivtrafik är en vänsteridé som aldrig kommer slå igenom då det inte fungerar i Sveriges typ av städer. Jag bor i innerstan, har 7,5km till jobbet i närförort, kör dit på 9-12 minuter beroende på trafikläge.

Jag har några mil till jobbet och åker kollektivt varje dag, fungerar alldeles utmärkt för min del. Transportkostnaden till jobbet ligger under femhundringen per månad så jag är nöjd.

Aha, alternativet till taskiga lösningar av offentliga platser är alltså att man ska kunna ta bilen dörr till dörr överallt?

Personligen tycker jag att all privat trafik, förutom för boende där, borde vara förbjuden att köra i innerstan, i alla större städer. Finns inget som förfular gatumiljön så mycket som alla eftergifter man måste göra för bilismens skull, så allt som minskar trafikbelastningen ser jag så klart som något bra.

Låter som det är dags att reclaima. Sen kan man ha en sån där jättenaturlig "folk"fest där man kan stå och fuldansa och låtsas ha skitkul. Om man har riktig tur kommer det en kille med dreads och jonglerar med facklor. Det är sånt vanligt folk hade gjort på gatorna om det inte hade funnits kapitalistsvin med bilar liksom. :fakta

Bifogat

• 51655.jpg
    51655.jpg
    61.6 KB · Visningar: 37
  • 51657.jpg
    51657.jpg
    70.7 KB · Visningar: 42
Grejen är att kollektivtrafik är en vänsteridé som aldrig kommer slå igenom då det inte fungerar i Sveriges typ av städer. Jag bor i innerstan, har 7,5km till jobbet i närförort, kör dit på 9-12 minuter beroende på trafikläge. Kommunalt är det 45 minuter i bästa fall, jag har i och för sig bara testat två gånger sedan 2005 (var av ena var denna veckan) men det är knappast bättre om jag jobbar kväll. Vidare skall jag förbi gymet 3-4ggr per vecka innan jobbet och då går jag upp mellan 05.30 - 06.00, det skulle förmodligen bli vid 04.00-rycket om VMPSKFI-röran fick bestämma och det är inte på kartan, sorry suckers. :FU

Du är säkert en sådan som kör bil/hoj till gymmet istället för att cykla, för att träna spinning en timme och sedan köra hem igen, istället för att cykla. :mad:

Last edited:
Jag bor i innerstan, har 7,5km till jobbet i närförort, kör dit på 9-12 minuter beroende på trafikläge. Kommunalt är det 45 minuter i bästa fall,
Du skulle kunna cykla till jobbet på en halvtimme på en gammal damcykel med rostig kedja och pyspunka utan att ens börja svettas. Smörjer du kedjan, lagar punkan och trampar lite hårdare så kanske det kan klara det på en kvart. :tungan

Jag har några mil till jobbet och åker kollektivt varje dag, fungerar alldeles utmärkt för min del. Transportkostnaden till jobbet ligger under femhundringen per månad så jag är nöjd.

Vad bra att du är nöjd, det är jag också.

Du skulle kunna cykla till jobbet på en halvtimme på en gammal damcykel med rostig kedja och pyspunka utan att ens börja svettas. Smörjer du kedjan, lagar punkan och trampar lite hårdare så kanske det kan klara det på en kvart. :tungan

Det är uteslutet, jag har dock sprungit dit några ggr. Cykla är AFA-mässigt.

Du är säkert en sådan som kör bil/hoj till gymmet istället för att cykla, för att träna spinning en timme och sedan köra hem igen, istället för att cykla. :mad:

Ganska exakt så, ja. Men mest löpband. Det är en logisitkfråga, mer än en logikfråga.

Last edited:
Ganska exakt så, ja. Men mest löpband. Det är en logisitkfråga, mer än en logikfråga.

Inte speciellt riktat mot dig, men finner det lite lustigt att folk betalar en dyr gym-avgift för att springa på ett löpband, eller cykla på en motionscykel, när man bara kan gå ut utanför dörren och börja springa en runda, eller ta sin cykel och cykla.

Fast är det vinter så ligger väl ett gym närmare till hands än att ut och pulsa runt i en halv meter snö. :)

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!