Pw50

loop

Ny medlem
Gick med
15 Sep 2003
Hoj
ZX7R 97:a
Nu har det börjat pratas om "mokocyckel" :tummenupp
Min dotter är 2 1/2, och som de brukar säga så ska det ju börjas i tid...
När jag nu frågade henne efter julen om hon fått allt hon vill svarar hon:
Nää, fick ingen liten mokocyckel... Och självklart måste man ju främja tjejens motorintresse... :yoparty Nu är ju frågan...
Någon som vet hur hög (låg) PW50:n är från marken till sadeln vid lägsta inställningen???

hmmmm 2½år.... hinner lagom bli en ny Rossi till 16års dagen.... :yoparty

Jag har vurpat med en PW50. Man slår sig lika mycket som på en stor motorcykel.

Jag måste göra lite reklam för dessa fordon. När jag blev 5 fick jag en beggad PW80 av farsan å morsan, lätt bästa grejjen jag fått någonsin! Både vinter å sommarföre har den gått på, perfekt att lära sig sladda på på vintern ;D När man blev en sådär 12-13 (ja, man ska ha vuxxe ifrån hojjen då :D) så vare dags å dreva, en hel massa kugg bak (toppade en ~90 innan, 55-60 efter) och hej va den lyfter :) Nu är den nästan helt utan bromsar och lite sne, men ack så mycke roligt (och nyttigt) man haft av den! BTW så med nya bromsar, så går det göra stoppies oxo :tummenupp

När jag får barn, och när dem kommer upp i åldern, så kommer jag inte tveka ens en minut att införskaffa något liknande!

40 cm... Hmmm :rolleyes:
Kan nog funka till sommaren då...
De praktiska sakerna är redan klara... Hon vet hur gasen funkar och vart man bromsar... Sen är det bara att hoppas på att hon inte slår sig helt fördärvad när hon sticker iväg första gången... :näsblod

Mattias skrev:
Jag har vurpat med en PW50. Man slår sig lika mycket som på en stor motorcykel.
"You have to be young and crazy to become old and wise"
Var det inte nått sånt?
Jag har sett dotera göra vurpor som skulle göra vem som helst över 25 både halt och lytt... De är ju så förbannat mycket tåligare än vad en annan är...

OlleR6 skrev:
När jag får barn, och när dem kommer upp i åldern, så kommer jag inte tveka ens en minut att införskaffa något liknande!
Nej, men barnens mamma brukar alltför ofta motsäga sig det mesta har jag hört :brinnerup

ett tips är att hon bör lära sig cyckla först men till sommaren är hon väl 3 år och jag har sett 3åringar köra så :tummenupp

Man ska nog undvika att släppa ut henne på en bana med massor träd vid :brinnerup
Hon kan ju börja på någon grusplätt eller nåt :tungan

cRoC skrev:
Man ska nog undvika att släppa ut henne på en bana med massor träd vid :brinnerup
Hon kan ju börja på någon grusplätt eller nåt :tungan
Jo, precis... Har en stor gräsplätt en bit från huset... Perfekt ställe att börja...Nog e jag rädd om min lilla tjej.

"PW50 har justerbar begränsare för gashandtaget" 48,5 cm hög är ialla fall 04an. Vet inte om det är justerbart.

Vilken årsmodell satsar ni på? Eftersom dem är så billiga tror jag man ska satsa på en relativt ny..

moto-gg skrev:
ett tips är att hon bör lära sig cyckla först men till sommaren är hon väl 3 år och jag har sett 3åringar köra så :tummenupp

Neeeeeej!!!

Jag lärde mig köra min pw50 innan jag kunde cykla!! Efter det lärde jag mig cykla, hehe... Börja med crossen, skit i cyklen, hehe... För mig gick det jättebra... Har nog "bara" slått ut en tand under mina unga år som motorcrossaförare, hehe... (tror den satt löst)

Jag hade en pw80 med sen... fina hojjar...

Men sen sålde vi dom o köpte gocart... 50&80 kubik hade jag väll där med, hehe... Men... Efter ett tag upptäckte jag att det va 2 hjul för mkt på den så jag tröttnade för den... Sen när jag blev 15 så var det moppe som gälde, började åka i mars typ... har inte tröttnat än! är ju skitkul o köra! lite halt o köra odubbat nu iofs, hehe, men det går! Längtar så jäklans mycket till våren nu! Men det kanske jag inte är ensam om? :) ... Är nog fast vid motorcyklar nu :tummenupp :)

cRoC skrev:
Vilken årsmodell satsar ni på? Eftersom dem är så billiga tror jag man ska satsa på en relativt ny..
Man får väl se... Borde inte vara någon dålig affär att köpa någerlunda ny, även om hon skulle ledsna på det... Verkar ha skapligt bra andrahandsvärde.
En tråkig bi-sak är ju att 04:orna finns bara i blått, skulle vara desto roligare om man hittade modellen som var vit och rosa... Ska ju synas att det är en brud som kör... :yoparty

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park