Ps3 Tråden

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
Gran Turismo 6 är Gran Turismo 5


Nu har jag testat GT6-demot och ja... Jag ser inte riktigt vad som är nytt förutom menyerna. Grafiken, fysiken och ljudeffekterna verkar vara identiska med hur det ser ut (och känns) i Gran Turismo 5. Fysiken är det fortfarande inget fel på (med rätt bil på rätt bana är det bitvis briljant) men att spendera timmar i en Nissan Leaf (kom igen nu Sony, sluta tramsa), hasa runt kurvorna på vad som känns som vinterdäck med 175-bredd är inte vad jag kallar god underhållning.

Ljudeffekterna från såväl motor som växellåda, kollisions- och däckljud är dessutom fortfarande värdelösa. Det går liksom inte att komma undan med den här typen av klen ljudbild längre. Inte år 2013. Och då spelar det ingen roll att Polyphony dränker sina fjösiga motorljud med ej könsmogen collegerock som dånar ur redaktionens högtalare just nu. Gran Turismo som spelserie står stilla, och i en genre som rör sig snabbare än i princip allt annat är det ju faktiskt inget vidare...


http://www.gamereactor.se/blog/petter/?sid=bf065db429e12df5375e1135e22eaabf
 

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Ort
Skogen
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Tänkte köpa The last of us på PS3an.

Meeeeen... ADSL och WIFI och sedan stod det att det krävde 24gb på disken. Det fick bli ett icke på den fronten.

Åker till grannkommun och ser på Gamestop om det finns på skiva imorgon.

Hur ser man förresten hur mycket diskutrymme och sådan info på konsolen?

Edit: Jag fann hur mycket utrymme jag hade kvar :tummenupp
 
Last edited:

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Ort
Skogen
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Var inne i grannkommun och köpte spelet. 699kr fick jag ge. Dyraste spel jag någonsin köpt.

Men vad fasiken! Köper inte många spel om året så det fick gå. Och än är jag rätt nöjd med spelet!
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
funderar på att köpa det. har inte spelat den serien sen 09 har föredragit sbk istället.
hur e det nya spelet. jämför gärna med sbk om du spelat det innan.

Jag har också bara spelat SBK tidigare eftersom jag tyckte MotoGP var för mycket arkad. Jag har inte spelat de senaste årens MotoGP men 13 är riktigt bra, minst lika bra realism som SBK tycker jag när man kör med fysiken i pro. Den största skillnaden är att jag tycker MGP är mer förlåtande för att ge gas och bromsa med fullt nedlägg och det gör det lite enklare än SBK men eftersom jag kör med vanlig kontroller och inte med ratt eller styre är det välkommet. Man kan också köra lite väl hårt på gräset utanför banan utan att krascha.

Jag köpte SBK Generations samtidigt, hade bara 2011 tidigare, men har faktiskt inte öppnat det än utan bara kört MGP.
 
Last edited:

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Ort
Skogen
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Någon som klarat The last of us ännu?

Är vid sjukhuset... Känns både som att det är långt kvar och inte värst vidare långt kvar på spelet. Någon som vet?
 

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Ort
Skogen
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Jag byter ditt Last Of Us mot mitt Dishonored sen när du spelat klart :tummenupp

Haha, glöm det! 700 spänn kosta de! Sen ett av de bästa spel jag spelat!

Förbaskat fin grafik och animationer och sånt! Inge lagg när man skall över objekt mm..

Så detta får stå på hyllan när jag spelat klart! Sen har vi ju en multiplayer som måste testas!
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Tjöpte det precis från Webhallen för 500:-, våldsamt långsam inledning med uppdatering och allt vad den nu skulle ladda. Nu är det bara att invänta sällskap så man vågar spela skiten också :tummenupp

Killen i butiken hade precis påbörjat sin andra runda av spelet vilket bådade gott, online vet jag dock inget om.
 

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Ort
Skogen
Hoj
KTM 1090 Adventure R
488 med frakt på spelbutiken var ju ok.
Tänkte tjaxxa på blocket för en 400-hundring.

Hur var gejmet då? Är det ett spel man spelar bara en gång?

Jao... Det känns väll lite som det tyvärr. Men jag kommer nog spela det flera rundor! Har inte testat multiplayern dock! Men lär ju behöva någon vän att spela med.

Kan försöka hinna med att pröva imorgon kväll efter jobbet. :tummenupp
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Någon som irl överlevt detta vidriga spel? Högst beroendeframkallande men det bor många spöken i garderoben vid det här laget, ska tydligen ta oss till någon radiomast nu...
 
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top