Ps3 Tråden

Blev positivt överraskad av Dead Island - fick hem det igår och skulle bara testa det lite. Det är som en blandning mellan Far Cry och Leaft 4 dead, skön miljö på en tropisk ö, open world med huvuduppdrag och sidouppdrag. Finns massa saker att hitta överallt på ön samt ritningar för att göra egna vapen och verkstäder för att laga trasiga vapen. Hyseriska zombies som ger en panikkänslor om dom kommer alla på en gång :hihi snabba jävlar ibland.
Fick tag i Game of the year edition och där ingår alla expansionerna.

Finns co-op också så om nån har spelet så skulle jag gärna vilja testa co-opläget online.

Blev faktiskt lite trött på styltigheten i rörelserna och i menyn så jag skaffade det på Steam istället för 99kr. På PC blir det bättre.
Nu får jag sälja PS3-versionen istället :smasha
 
Blev positivt överraskad av Dead Island - fick hem det igår och skulle bara testa det lite. Det är som en blandning mellan Far Cry och Leaft 4 dead, skön miljö på en tropisk ö, open world med huvuduppdrag och sidouppdrag. Finns massa saker att hitta överallt på ön samt ritningar för att göra egna vapen och verkstäder för att laga trasiga vapen. Hyseriska zombies som ger en panikkänslor om dom kommer alla på en gång :hihi snabba jävlar ibland.

Jag tyckte också det där spelet var rätt så kul. Tydligen var det buggigt som fan när det först släpptes så därför verkar många hata det men nu när dom flesta buggar är fixade så är det ett helt ok spel.

Det ska tydligen komma en uppföljare i slutet av april. Det verkar dock inte bjuda på så mycket nytt så det är nog inget jag kommer betala fullpris för men ett köp när det reas ut är nog mycket möjligt.

http://youtu.be/8ajyHwQ7QZ0
 
Jag tyckte också det där spelet var rätt så kul. Tydligen var det buggigt som fan när det först släpptes så därför verkar många hata det men nu när dom flesta buggar är fixade så är det ett helt ok spel.

Jag kan bara konstatera att spelet i pc-versionen är bra mycket roligare och smidigare att spela. Allt från att plocka på sig saker, sikta på huvud för att slå av det eller benen för att bryta dom på zombierna samt att byta vapen med enkelt mushjulsrullning gör allt fan så mycket smidigare.

Kul är också att spelar man med co-opinställningen, poppar det upp en liten ruta som säger när en annan spelare befinner sig i närheten i sitt spel. då kan man joina med en knapptryckning och köra questen tillsammans, intressant funktion :)
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top