Ps3 Tråden

...har precis köpt motogp13 för 98kr på discshop.
riktigt bra pris....

Har du hunnit köra nåt än?
Jag testade bara lite fort och blev väl inte alldeles överväldigad.
Men 98 pix kan det nog vara värt. :)

Tröttnade lite på att inte kunna läsa undertexter i i spel som förklarar viktig info om storyn eftersom jag ligger på soffanen bit bort och glor på en 46-tummare..
Så jag tog tillfället i akt och jag kånkade fram min race seat och placerade den framför tv.n helt enkelt.

För att använda racestolen måste G25-ratten och växelspaken monteras bort. Det är ju inte racespel som jag ska lira. Fästena i stolen tillåter en snabb avlossning av panelen som ratten och spak är fastskruvade på.

a5c9hw.jpg

Den är väck och nu funkar stolen optimalt för ps3-lir av alla slag. Sitter med AC 4 black flag och man får en annan känsla, det känns gött som faen. Man får även en bättre vinkel med handkontroillen när man sitter mer upprätt men ändå med bekväm lutning i rygg- och nackstöd.

Tog kort på settingen och kissen råkade tassa förbi :)

28b9v6x.jpg

Jag är själv inne på att skaffa en projektor för att få lite mer inlevelse i spelen (har 46" tv i dag).
Någon som har något bra tips på vad som skulle lira bra med en ps3/ps4?
Är inne lite på en W1070 med en 108" duk till.
Vill helst inte lägga mer än max 10.000:- för både projektor och duk.

Då var Assassins creed 4 Black flag klart. 35 % av spelet är kvar att genomföra - skatter, utrustning och platser att undersöka. Tycker att huvudstoryn är lite väl kort, men å andra sidan är ju inte Edward en äkta lönnmördare vilket gör att det inte känns som ett äkta AC-spel. AC är fortfarande buggigt och menyerna och vissa lägen är alldeles för lika Far Cry 3 - Turkos/blå meny, ambient musik och tillfälle att tillverka ammo och utrustning är identiskt med FC3.

Dock är sjöslagen ett tjusigt inslag och ett av de bättre förbättringarna på länge. Har spenderat många timmar med att skjuta kanonsalvor mot örlogsfartyg för att sedan borda dom och eliminera dess besättning. Spelmekaniken är fantastisk - styra bredsidekanoner, mörsare, sidokanoner och eldtunnor medans man kryssar mellan öar och fiendeskepp. Frågan är hur Ubisoft ställer sig till att knuffa AC till piratgenren om det visar sig att fansen älskar det, vilket mycket tyder på. Planerna, eller snarare idéerna, på att förlägga kommande AC till Egypten och pyramiderna kanske skjuts åt sidan, vi får se.

AC4 Black flag är i alla fall ett kul spel. Grafiken är spot on men jag saknar högre och fler byggnader - samma svaghet hade trean. Kul story och snygg grafik, samt många uppdrag och gigantisk karta med många öar och platser att besöka med skepp lyfter spelet en hel del. Betyg 8/10.

Last edited:
Upp! Jag har en ps3 12gb och en ps3 500gb. 500an får ingen signal med teven, kan man byta och sätta hårddisken i den som funkar? Så jag inte förlorar det jag sparat på gta 5?

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti