Ps3 Tråden

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
Tröttnade lite på att inte kunna läsa undertexter i i spel som förklarar viktig info om storyn eftersom jag ligger på soffanen bit bort och glor på en 46-tummare..
Så jag tog tillfället i akt och jag kånkade fram min race seat och placerade den framför tv.n helt enkelt.

För att använda racestolen måste G25-ratten och växelspaken monteras bort. Det är ju inte racespel som jag ska lira. Fästena i stolen tillåter en snabb avlossning av panelen som ratten och spak är fastskruvade på.

a5c9hw.jpg


Den är väck och nu funkar stolen optimalt för ps3-lir av alla slag. Sitter med AC 4 black flag och man får en annan känsla, det känns gött som faen. Man får även en bättre vinkel med handkontroillen när man sitter mer upprätt men ändå med bekväm lutning i rygg- och nackstöd.

Tog kort på settingen och kissen råkade tassa förbi :)

28b9v6x.jpg
 

Fraden

Snart i någon skog nära dig!
Gick med
14 Feb 2006
Ort
Örebro-Län
Hoj
Vespa 300 GTS -16
Jag är själv inne på att skaffa en projektor för att få lite mer inlevelse i spelen (har 46" tv i dag).
Någon som har något bra tips på vad som skulle lira bra med en ps3/ps4?
Är inne lite på en W1070 med en 108" duk till.
Vill helst inte lägga mer än max 10.000:- för både projektor och duk.
 

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
Då var Assassins creed 4 Black flag klart. 35 % av spelet är kvar att genomföra - skatter, utrustning och platser att undersöka. Tycker att huvudstoryn är lite väl kort, men å andra sidan är ju inte Edward en äkta lönnmördare vilket gör att det inte känns som ett äkta AC-spel. AC är fortfarande buggigt och menyerna och vissa lägen är alldeles för lika Far Cry 3 - Turkos/blå meny, ambient musik och tillfälle att tillverka ammo och utrustning är identiskt med FC3.

Dock är sjöslagen ett tjusigt inslag och ett av de bättre förbättringarna på länge. Har spenderat många timmar med att skjuta kanonsalvor mot örlogsfartyg för att sedan borda dom och eliminera dess besättning. Spelmekaniken är fantastisk - styra bredsidekanoner, mörsare, sidokanoner och eldtunnor medans man kryssar mellan öar och fiendeskepp. Frågan är hur Ubisoft ställer sig till att knuffa AC till piratgenren om det visar sig att fansen älskar det, vilket mycket tyder på. Planerna, eller snarare idéerna, på att förlägga kommande AC till Egypten och pyramiderna kanske skjuts åt sidan, vi får se.

AC4 Black flag är i alla fall ett kul spel. Grafiken är spot on men jag saknar högre och fler byggnader - samma svaghet hade trean. Kul story och snygg grafik, samt många uppdrag och gigantisk karta med många öar och platser att besöka med skepp lyfter spelet en hel del. Betyg 8/10.
 
Last edited:

David

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2009
Ort
Grums
Hoj
Honda Hornet 900 -03, Yamaha xs650 -81, Ktm sxc 625 -04
Upp! Jag har en ps3 12gb och en ps3 500gb. 500an får ingen signal med teven, kan man byta och sätta hårddisken i den som funkar? Så jag inte förlorar det jag sparat på gta 5?
 

David

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2009
Ort
Grums
Hoj
Honda Hornet 900 -03, Yamaha xs650 -81, Ktm sxc 625 -04
Då åker skruvmejseln fram imorgon!
 

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
Nu har jag äntligen skaffat Last of us på PS3. Återstår att se om det är så bra som folk påstår.
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top