björn.e
hej hej
MC Doktorn skrev:2615513Ahh de e ju föraren de hänger på, 2003 har väl inte hänt så mycket sen dess.
Nya R6 kördes i veidec i år och va de inte en gsx som vann i år och 600RR tvåa ?
visst var det väll så

björn
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
MC Doktorn skrev:2615513Ahh de e ju föraren de hänger på, 2003 har väl inte hänt så mycket sen dess.
Nya R6 kördes i veidec i år och va de inte en gsx som vann i år och 600RR tvåa ?
Med andra ord finns inte %-regel i SM och på B-tävlingarna.Axxexs skrev:Reglerna är till för att följas. Gäller även för arrangörarna.
Domaren eller vilken det är, har rätt att ta bort/neka förare köra/ställa upp. Men då ska dom bedömmas vara en säkerhetsrisk för dom andra förarna.
magnus_moss skrev:2614946Det har man redan klarat av på lördagen. Och om man inte gjort det så kan man rejsa ändå. Fördelen med att få rejsa mycket en helg överväger mot de obefintliga nackdelarna. Om nu SM-serien blir 5 tävlingshelger så vore det mycket bättre om det kunde bli avgjort på 10 tävlingar. Och så räknar man dom 8 bästa. Klasse![]()
Tycker jag
Det verkar ju vara viktigt för A-förarna i SP så minst en person borde väl kunna åka dit och föra deras talan.Alicia skrev:Kommer ingen så tror inte jag att det är nån risk att dom kommer att ändra sitt beslut pga av en protestlista.
sandstream skrev:2615835Det verkar ju vara viktigt för A-förarna i SP så minst en person borde väl kunna åka dit och föra deras talan.
Annars kan det väl inte vara så viktigt?
Alicia skrev:2615839Ja, jag tycker det också. Om det är viktigt för A-förarna så borde någon av dom åka. Visst, jag kan lämna en protestlista men jag för ingen diskussion om något som jag knappt vet något om.
björn.e skrev:2615548visst var det väll såskulle kunna tänka mig en RR eller en sucka med men då ska det vara 06
r
![]()
björn
sandstream skrev:2615555Med andra ord finns inte %-regel i SM och på B-tävlingarna.
Depåbitchen skrev:2615848Är det vettigt då att skriva på en protestlista om du inte vet någonting om det?
Det är jag med på men det innebär ju inte att det finns en procentregel.flugan skrev:2616039Den tillämpades för en stund på R1000 på LMS. Om det besvarar dina frågor ytterligare så händer det ibland att platstillgången i startfältet gör att det krävs snabbare tider än 110% för att kvala in.
sandstream skrev:2616143Det är jag med på men det innebär ju inte att det finns en procentregel.
Vad jag var ute efter är att få veta var om det tex ska köras ett race med 30 startande och 3-4 st inte klarar en 110%-regel, får de då köra?
Som jag tolkar Axxexs svar så finns ingen procentregel och arrangören kan därför inte neka någon med hänvisning till en sån regel. Däremot kan de neka start om föraren är en säkerthetsrisk för övriga deltagare.
Det fanns inte i TR heller.bomzx skrev:2616168Om 110 % finns med i TR så får de inte starta, det som hände på Linköping var att 250 sp protesterade samt R600 och protesten gick i genom, i R 1000 trodde de flesta att det gällde allihop, men så var icke fallet och det blev en separat protest, och de3t var inte heller fullt startfält den dagen
Neutral skrev:2616197Det fanns inte i TR heller.
Annas pappa Hasse ska dit enbart för att diskutera detta! Det går nog utmärkt att ge listan till honom.Alicia skrev:2615839Ja, jag tycker det också. Om det är viktigt för A-förarna så borde någon av dom åka. Visst, jag kan lämna en protestlista men jag för ingen diskussion om något som jag knappt vet något om.
Torkel skrev:2616289Annas pappa Hasse ska dit enbart för att diskutera detta! Det går nog utmärkt att ge listan till honom.
sandstream skrev:2616532För att sprida lite mer frågetecken angående en eventuell procentregel så ska detta dokument ha kommit 2002 och enligt uppgift inte ha ändrats sen dess.
Jag fick det via mail från en SH-medlem och jag vet inte när, var eller hur det delades ut.Axxexs skrev:2616617Var det från det pappret man delade ut på träningslägret på Anderstorp 2002 och som även publicerades i IB? Punkter som inte hade hunnit komma med i det årets regler eller hur det nu var.
Varför har man då inte hunnit skriva in det under dom senare 4 åren? Jag vill se i vilket aktuellt Svenskt reglement den står i. Så som jag listade andras kvalgränsregler vilkas gick att hitta.
![]() |
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna
Under lördagen kördes Mälar... |
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|