Protokoll från Svemos RR-sektionen

Status
Ej öppen för fler svar.

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Utanför Linköping
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
MC Doktorn skrev:
2615513 Ahh de e ju föraren de hänger på, 2003 har väl inte hänt så mycket sen dess.

Nya R6 kördes i veidec i år och va de inte en gsx som vann i år och 600RR tvåa ?


visst var det väll så :confused: skulle kunna tänka mig en RR eller en sucka med men då ska det vara 06:eek:r :)

björn
 

sandstream

Guest
Axxexs skrev:
Reglerna är till för att följas. Gäller även för arrangörarna.
Domaren eller vilken det är, har rätt att ta bort/neka förare köra/ställa upp. Men då ska dom bedömmas vara en säkerhetsrisk för dom andra förarna.
Med andra ord finns inte %-regel i SM och på B-tävlingarna.
 

ZoulFly

RR-pensio
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bromma
Hoj
Gixxer 1000/CRF 250 R
magnus_moss skrev:
2614946 Det har man redan klarat av på lördagen. Och om man inte gjort det så kan man rejsa ändå. Fördelen med att få rejsa mycket en helg överväger mot de obefintliga nackdelarna. Om nu SM-serien blir 5 tävlingshelger så vore det mycket bättre om det kunde bli avgjort på 10 tävlingar. Och så räknar man dom 8 bästa. Klasse:tummenupp
Tycker jag

Hehehe...för oss som gör alla inställningar på hojen en gång om året så är det ju perfekt :)
Men allvarligt talat, visst vore det mkt bättre att få köra två race på en dag och skippa warm-up. Och för dom som behöver skruva finns ju möjligheten kvar. Men man får mkt mer av det man verkligen behöver: raceerfarenhet :tummenupp
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Är det några A-förare från 250 sp klassen som kommer på mötet på lördag i Karlskoga? Som kommer att ifrågasätta Svemos beslut ang att A-förare inte får köra i klassen nästa år.
Kommer ingen så tror inte jag att det är nån risk att dom kommer att ändra sitt beslut pga av en protestlista.
Enligt Bikerbitch som har pratat med dom så vill dom ha klassen som instegsklass för B-förare.
Det verkar som dom har glömt vad A-förarna ska ta vägen.
 

sandstream

Guest
Alicia skrev:
Kommer ingen så tror inte jag att det är nån risk att dom kommer att ändra sitt beslut pga av en protestlista.
Det verkar ju vara viktigt för A-förarna i SP så minst en person borde väl kunna åka dit och föra deras talan.
Annars kan det väl inte vara så viktigt?
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
sandstream skrev:
2615835 Det verkar ju vara viktigt för A-förarna i SP så minst en person borde väl kunna åka dit och föra deras talan.
Annars kan det väl inte vara så viktigt?

Ja, jag tycker det också. Om det är viktigt för A-förarna så borde någon av dom åka. Visst, jag kan lämna en protestlista men jag för ingen diskussion om något som jag knappt vet något om.
 

Lasse A

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Ort
På landet
Hoj
-
Alicia skrev:
2615839 Ja, jag tycker det också. Om det är viktigt för A-förarna så borde någon av dom åka. Visst, jag kan lämna en protestlista men jag för ingen diskussion om något som jag knappt vet något om.

Är det vettigt då att skriva på en protestlista om du inte vet någonting om det?
 

MC Doktorn

Guest
björn.e skrev:
2615548 visst var det väll så :confused: skulle kunna tänka mig en RR eller en sucka med men då ska det vara 06:eek:r :)

björn

Jo visst var det så M. Nilsson före P.Papunen i totalen
 

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Stenkullen
Hoj
-
sandstream skrev:
2615555 Med andra ord finns inte %-regel i SM och på B-tävlingarna.

Den tillämpades för en stund på R1000 på LMS. Om det besvarar dina frågor ytterligare så händer det ibland att platstillgången i startfältet gör att det krävs snabbare tider än 110% för att kvala in.
 
Last edited:

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Depåbitchen skrev:
2615848 Är det vettigt då att skriva på en protestlista om du inte vet någonting om det?

Jag tycker att dom ska ha rätt att köra, men jag tänker inte ta diskussionen med Svemo. Det tycker jag någon som är A-förare ska göra.
 

sandstream

Guest
flugan skrev:
2616039 Den tillämpades för en stund på R1000 på LMS. Om det besvarar dina frågor ytterligare så händer det ibland att platstillgången i startfältet gör att det krävs snabbare tider än 110% för att kvala in.
Det är jag med på men det innebär ju inte att det finns en procentregel.
Vad jag var ute efter är att få veta var om det tex ska köras ett race med 30 startande och 3-4 st inte klarar en 110%-regel, får de då köra?
Som jag tolkar Axxexs svar så finns ingen procentregel och arrangören kan därför inte neka någon med hänvisning till en sån regel. Däremot kan de neka start om föraren är en säkerthetsrisk för övriga deltagare.
 

bomzx

Ny medlem
Gick med
6 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
aprilia mille r,cbr 1000 rr
sandstream skrev:
2616143 Det är jag med på men det innebär ju inte att det finns en procentregel.
Vad jag var ute efter är att få veta var om det tex ska köras ett race med 30 startande och 3-4 st inte klarar en 110%-regel, får de då köra?
Som jag tolkar Axxexs svar så finns ingen procentregel och arrangören kan därför inte neka någon med hänvisning till en sån regel. Däremot kan de neka start om föraren är en säkerthetsrisk för övriga deltagare.

Om 110 % finns med i TR så får de inte starta, det som hände på Linköping var att 250 sp protesterade samt R600 och protesten gick i genom, i R 1000 trodde de flesta att det gällde allihop, men så var icke fallet och det blev en separat protest, och de3t var inte heller fullt startfält den dagen
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
bomzx skrev:
2616168 Om 110 % finns med i TR så får de inte starta, det som hände på Linköping var att 250 sp protesterade samt R600 och protesten gick i genom, i R 1000 trodde de flesta att det gällde allihop, men så var icke fallet och det blev en separat protest, och de3t var inte heller fullt startfält den dagen
Det fanns inte i TR heller.
 

bomzx

Ny medlem
Gick med
6 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
aprilia mille r,cbr 1000 rr
Neutral skrev:
2616197 Det fanns inte i TR heller.

Stämmer det satt en lapp dithäftad på anslagstavlan, vilket var ett av de största argumenten i från förarna som protesterade
 

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Värmdö
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Alicia skrev:
2615839 Ja, jag tycker det också. Om det är viktigt för A-förarna så borde någon av dom åka. Visst, jag kan lämna en protestlista men jag för ingen diskussion om något som jag knappt vet något om.
Annas pappa Hasse ska dit enbart för att diskutera detta! Det går nog utmärkt att ge listan till honom.
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Torkel skrev:
2616289 Annas pappa Hasse ska dit enbart för att diskutera detta! Det går nog utmärkt att ge listan till honom.

Tack Torkel. Då ska jag haffa honom och förhoppningsvis Anna också.
 

sandstream

Guest
För att sprida lite mer frågetecken angående en eventuell procentregel så ska detta dokument ha kommit 2002 och enligt uppgift inte ha ändrats sen dess.
 

Bifogat

  • sh_procentregel.jpg
    sh_procentregel.jpg
    95.7 KB · Visningar: 215

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
sandstream skrev:
2616532 För att sprida lite mer frågetecken angående en eventuell procentregel så ska detta dokument ha kommit 2002 och enligt uppgift inte ha ändrats sen dess.


Var det från det pappret man delade ut på träningslägret på Anderstorp 2002 och som även publicerades i IB? Punkter som inte hade hunnit komma med i det årets regler eller hur det nu var.

Varför har man då inte hunnit skriva in det under dom senare 4 åren? Jag vill se i vilket aktuellt Svenskt reglement den står i. Så som jag listade andras kvalgränsregler vilkas gick att hitta.
 

sandstream

Guest
Axxexs skrev:
2616617 Var det från det pappret man delade ut på träningslägret på Anderstorp 2002 och som även publicerades i IB? Punkter som inte hade hunnit komma med i det årets regler eller hur det nu var.

Varför har man då inte hunnit skriva in det under dom senare 4 åren? Jag vill se i vilket aktuellt Svenskt reglement den står i. Så som jag listade andras kvalgränsregler vilkas gick att hitta.
Jag fick det via mail från en SH-medlem och jag vet inte när, var eller hur det delades ut.
Men jag kan ju hålla med om att det borde stå i reglementet efter 4 år.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Vill bara inför när jag går ut med protokollet från mötet imorgon dementera det jag sa om att Pro Superbike skulle köra gästspel i SM/SO. Det är antingen nerlagt eller ett missförstånd. Det som är sant är iaf att det blir 8-12 tävlingar i Pro Superbike.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top