Lånade detta av BF och scannade.
http://www.nordicbott.net/df/Anderstorp1991SuperbikeProgram.pdf
Kommer ni ihåg Diesel Jeans?
http://www.nordicbott.net/df/Anderstorp1991SuperbikeProgram.pdf
Kommer ni ihåg Diesel Jeans?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Cool! Du har inte resultatlistan för rejsen? Både VM och NM?
Att 1.31 står sig än idag med dagens material... sjukt! Man vill ju dock tro att banan var annorlunda dragen då![]()
Cool! Du har inte resultatlistan för rejsen? Både VM och NM?
Att 1.31 står sig än idag med dagens material... sjukt! Man vill ju dock tro att banan var annorlunda dragen då![]()
Jag kan leta upp listan i arkivet. Banan har samma dragning fortfarande. 1,31.107 av Wayne Gardner 1990 är gällande banrekord. I SBK är det 1,33.48 av Carl Fogarty 1993 som är gällande rekord.
GrymtJag har programblad från Anderstorps gp500, 1989 och 1990. Kanske skulle ta och scanna av dom och slänga upp oxå?
Wayne Rainey![]()
Wayne Rainey![]()
Inte enligt officiella resultatlistor som jag har på jobbet. Inte heller enligt programmet som scannats in här ovan![]()
Finns det några uppgifter på vem som är snabbaste svensk runt torpet?
/J
Pappunen Kvaldäck 1.33.5 förra året, Jimmy Lindström 1.34.2 Race.
Jag skulle kollat upp vad Cralle gjorde för tider när han hoppade in ett SO-race på Anderstorp 1998. Har för mig han på kvalet tangerade eller var väldigt nära Foggys WSBK tid då? Cralle var 2sek snabbare per varv än Hållinder och han var i sin tur 2sek snabbare per varv än vad trean var på det racet.
Jag var där då! En tiondel på Pappunens tid tror jag han körde!? Jag är säker på att det inte var snabbare i alla fall. Eller var det 1.33.4 där rök den säkerheten!Ja han körde 1.34.6 på racet.
Men Lindström innehar rekordet åtminstone tills 2009 då dom snabba grabbarna verkar köra där igen! Och då ryker Foggys tid inte med mycket men den ryker!
Då säger dom fel filmen (Rainey days) isf.
Vilken sida står det på i det inscannade programmet?
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner
En exklusiv motorcykel med ... |
|
![]() |
BMW Motorrad Vision CE
På IAA Mobility 2025-mässan... |
![]() |
Höstrusch för våra fotografer
Inte bara sommarmånaderna, ... |
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär
Efter nästan två decennier ... |