Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
p_alf skrev:2165747Jag visste inte att lagret var dåligt. Jag förökte absolut inte att blåsa honom, det är ju småpengar att byta lager. Ska f_n inte ge honom en krona blir så jäkla trött när han ringer och tjafsar om dessa pengar.
Aldrig.FUBAR skrev:2165753Jag hade erbjudit mig att betala ett nytt lager, dvs från en lagerförsäljare, blir ju bara någon hundring.
Be honom dra åt h-e.p_alf skrev:2165747Jag visste inte att lagret var dåligt. Jag förökte absolut inte att blåsa honom, det är ju småpengar att byta lager. Ska f_n inte ge honom en krona blir så jäkla trött när han ringer och tjafsar om dessa pengar.
Då kan du sova gott.p_alf skrev:2165771Får tacka för alla jäkla bra argument. Känns som jag inte är skyldig honom en krona. Han fick dessutom priset reducerat med 4000:- från annons priset.
Känner man till att hojen är ramsné t.ex. så måste man berätta, men detta gäller en slitdel, som han dessutom hade tillfälle att kontrollera innan köpet.rocketer skrev:2165778Är det inte så att köparen MÅSTE informera säljaren om bristen/erna så att HAN kan åtgärda dem. Att åka till en verkstad och "fixa" det på egen hand betyder att han inte gett dig chansen att åtgärda ev fel - i klartest betyder det att han kanske kände ngn på verkstaden och försåg han/dom med jobb
. Nej - betala inte i detta fall - allt är fel gjort från köparens sida
- ngn som kan bekräfta eller dementera detta?//R
Kanske i din värld men inte i verkligheten (se tidigare citat från Köplagen).El Garto skrev:Nej, försäljningen är avklarad när kvitto skrivits och pengarna överlämnats.
p_alf skrev:2165771Får tacka för alla jäkla bra argument. Känns som jag inte är skyldig honom en krona. Han fick dessutom priset reducerat med 4000:- från annons priset.
majoon skrev:2165760hur kollar man hjullagren?
Just det, kräv HONOM på 2800 istället.KGK skrev:2165814nu får han väl ge sig, prutat 4000 och ska ha 1200 till
sandstream skrev:2165801Kanske i din värld men inte i verkligheten (se tidigare citat från Köplagen).
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |
![]() |
SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa
Sveriges MotorCyklister (SM... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
![]() |
TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025
Nu är det klart att världen... |