Problem vid mc försäljning!!

MestHemlig skrev:
2173671 Orkar som vanligt inte läsa alla inlägg men i kontraktet ska ni ALLTID skriva "säljes i befintligt skick". sen finns det dock alltid något som heter ångervecka.
tack för mig

Han kan ju inte ha ångervecka på hjullagret.
I så fall ska pengar och hoj byta plats igen. Trådstartaren byter lager och säljer cykeln till ett högre pris pga nyrenoverad :hihi

Vid begköp har köparen undersökningsplikt och säljaren upplysningsplikt. Dvs köparen kollar att hojen är i godtagbart skick kontra priset och säljaren upplyser om de skavanker han vet om.

MestHemlig skrev:
2173671 Orkar som vanligt inte läsa alla inlägg men i kontraktet ska ni ALLTID skriva "säljes i befintligt skick". sen finns det dock alltid något som heter ångervecka.
tack för mig

"Ångervecka" finns bara om den du handlar av av något skäl väljer att erbjuda dig sådan och skriver detta på ditt kvitto. Helt upp till säljaren om det skall vara just en "vecka" isåfall eller x dagar osv.

Om du inte köper hojen på postorder av ett företag, då har du 10 dagars returrätt enligt distansavtalslagen. Men inte om du startat hojen, du får bara titta på den...

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025