Mr. Dante
MaChInE hEaD
Eskilsson skrev:2170941Av det jag kan läsa i den här tråden ska man tydligen passa sig för att handla av folk på sporthoj.com
Du har ingen skyldighet att betala hans ljullager. Men jag tycker nog att man kan hålla en vettig dialog med den man köpt eller sålt prylar av/till.
Snubben kanske är helt rudis på hojjar och inte har en aning om hur saker fungerar. (Och förmodligen är han det. Det e nog därför han lämnat in den på verkstad för att byta ljullager)
Har bra kontakt med dom flesta jag gjort affärer med. Träffar dom ofta ute på vägarna, eller pratar med dom i telefonen när dom har några frågor om det dom har handlat.
Det skulle ju vara ganska jobbigt att behöva gömma sig så fort man ser ett fordon som man har ägt tidigare.
Skulle nog bli jävligt lack om jag köpt en motorcyckel för dyra pengar och försöker kontakta säljaren när prylarna rasar ihop, Och han slänger på luren i örat.
Gör man det på fel lirare så kommer man hitta sin gamla motorcykel intryck i bilen eller genom vardagsrumsfönstret. Eller ännu värre är att hitta sin nya hoj helt sönderslagen.
Ne skärpning på er. Lite stolthet och ärlighet måste man ha. Du ska inte betala hans dyra servicenota, men du kan vara trevlig och hjälpa honom till rätta med dom saker som du förmodligen vet kommer behöva bytas innom snar framtid.
Håller med på alla punkter.
Jag hade erbjudit mig att betala 50% eller gjort jobbet åt honom, då hade det inte känts fel när man ser honom nästa gång.. En bra affär är när bägge är nöjda.