Powerwheelar era hojar?

Min Rd350 ypvs 84... Trim avgas lite borr lite portning annan tändbox
1an: Ja
2an: Ja! Till min stora förskräckelse, hade jag inte väntat mig. Skulle bara krypa på gasen upp till registret. Pang så kom tvåtaktssparken. :gnissla
3an: Nepp
4an: Nepp
5an: Nepp
6an: Nepp
 
Svenska - Engelska
Powervila - Powernap
 
Jag tycker det är konstigt att jämföra sporthojarna som tex Kawa zx10r som gör 170 km /h ? På ettan med tex en drevad ktm 990 smr som kanske gör runt 150 km/h på 3an ..

För att sålla så kanske det är bättre att fråga vilka hojar powerwheelar i 110-150 km/h.

För då snackar vi power :)
 
Last edited:
VFR 800, Vtec.
Från 1500 varv på ettan och ge fullt så kommer den mjukt upp med framhjulet när "Vtec kicken" kommer.

1:an Ja.
Resten nääää..
 
Jag tycker det är konstigt att jämföra sporthojarna som tex Kawa zx10r som gör 170 km /h ? På ettan med tex en drevad ktm 990 smr som kanske gör runt 150 km/h på 3an ..

För att sålla så kanske det är bättre att fråga vilka hojar powerwheelar i 110-150 km/h.

För då snackar vi power :)

Min gör :yoparty
 
Full gas i 200km/h o den går upp balanspunkt utan att tveka.. på 4an då.. kommer nångång lite lätt på 5an på gas.. annars 6an upp till 260-270 med lite medrörelse..
pratar zündapp ks50..




Nä men gsxr1000
 
Full gas i 200km/h o den går upp balanspunkt utan att tveka.. på 4an då.. kommer nångång lite lätt på 5an på gas.. annars 6an upp till 260-270 med lite medrörelse..
pratar zündapp ks50..




Nä men gsxr1000

Och ja som va helt säker på att K5/K6 var samma :va

Men folk i tråden verkar ha en jävligt märklig uppfattning vad en POWERwheelie är.. Återigen ge fult från noll, ingen koppling, inget av/på med gas och inget ryckande/hoppande/studsande och fan vet vad..

I me en kugg håll stumt, de är för mig en POWERwheelie... Och det finns inte en chans i helvete att min gsxr 1000 K6 gör det trotts 115kg långt bak på 3 och uppåt.. Jag fattar inte va fan ni har för hojar..
 
Den gör i ettan och tvåan, längre upp än så har jag inte vågat prova, men det finns nog så det räcker en bra bit till. Kommer väl en dag för det också. :D
 
Last edited:
Och ja som va helt säker på att K5/K6 var samma :va

Men folk i tråden verkar ha en jävligt märklig uppfattning vad en POWERwheelie är.. Återigen ge fult från noll, ingen koppling, inget av/på med gas och inget ryckande/hoppande/studsande och fan vet vad..

I me en kugg håll stumt, de är för mig en POWERwheelie... Och det finns inte en chans i helvete att min gsxr 1000 K6 gör det trotts 115kg långt bak på 3 och uppåt.. Jag fattar inte va fan ni har för hojar..

Oc vad skulle du då kalla en när man går fram halvgas till full acceleration och hjulet lyfter? Det är ju tydligen ingen powerwheelie enligt dina expertkunskaper. Halvt-till-fullgas-wheelie-som-är-fusk?

Testa för övrigt att gå ner till 70kg så kanske det händer något :crash
 
Oc vad skulle du då kalla en när man går fram halvgas till full acceleration och hjulet lyfter? Det är ju tydligen ingen powerwheelie enligt dina expertkunskaper. Halvt-till-fullgas-wheelie-som-är-fusk?

Testa för övrigt att gå ner till 70kg så kanske det händer något :crash

Du förstår vad jag menar, så dum är inte du. Eller...

Om jag skulle gå ned till 70 kg vore jag död och hälften av mig är kol..
Tror inte käringa skulle vilka ha mig om ja går under 90. Men målet är ned till 100 igen. Vad detta har med saken att göra förstår ja inte. Du kanske är dum? Eller?
 
Du förstår vad jag menar, så dum är inte du. Eller...

Om jag skulle gå ned till 70 kg vore jag död och hälften av mig är kol..
Tror inte käringa skulle vilka ha mig om ja går under 90. Men målet är ned till 100 igen. Vad detta har med saken att göra förstår ja inte. Du kanske är dum? Eller?

Du verkar ha en väldigt bestämd uppfattning om vad en powerwheelie är och något som faller utanför "fullgas från tomgång" verkar inte räknas.

Du skrev ju din nuvarande vikt och förklarade att det inte gick att uiila. Om du går ner till Pedrosas vikt så kanske det händer något. Förarens vikt är ju trots allt i runda slänger 50% av hojens vikt :banana
 
Du verkar ha en väldigt bestämd uppfattning om vad en powerwheelie är och något som faller utanför "fullgas från tomgång" verkar inte räknas.

Du skrev ju din nuvarande vikt och förklarade att det inte gick att uiila. Om du går ner till Pedrosas vikt så kanske det händer något. Förarens vikt är ju trots allt i runda slänger 50% av hojens vikt :banana

Ja vet vad jag har skrivit och jag vet att en gsxr 1000 inte powerwheelar på 4an.
Men jag tror fortfarande att någon cell vet vad jag menar och du är inte dum. Men vissa som hävdar att deras hojar likt min går upp på vilken växel som helst, de vet inte då vad TS frågar efter. Eller hur?

Det är lugnt, jag har inta ambitioner att vara som pedrosa :) Men du är välkommen ned i landet så skall du få gott kaffe! (Utan fikabröd, bantar serru;) )
 
Oc vad skulle du då kalla en när man går fram halvgas till full acceleration och hjulet lyfter? Det är ju tydligen ingen powerwheelie enligt dina expertkunskaper. Halvt-till-fullgas-wheelie-som-är-fusk?

Testa för övrigt att gå ner till 70kg så kanske det händer något :crash

Är det inte ganska tydligt av namnet att det betyder att motorn och rå power som gör hela jobbet?

Ditt exempel är en powerwheelie men om man istället antar att du gått från full gas, släpper ner till halv så att motorbromsen komprimerar fjädringen innan du sedan går på full gas samtidigt med att fjädringen åker ut så har du tagit hjälp av fjädringen och då är det inte längre någon power wheelie.
 
Oc vad skulle du då kalla en när man går fram halvgas till full acceleration och hjulet lyfter? Det är ju tydligen ingen powerwheelie enligt dina expertkunskaper. Halvt-till-fullgas-wheelie-som-är-fusk?

Ja, jösses... Fattar inte hur man kan ta nåt sånt här banalt så personligt (jag menar... "elitistiskt"? really? LOL! :rolleyes:). Det är väl bara att ta att de flesta menar nåt annat när de säger att hojen powerwheelar. Det är ju inte nån jädra tävling...

Varför ska man börja blanda in sina egna definitioner och sen framhärda när TS skriver i första inlägget vad han frågar efter:

"Lite nyfiken på om era hojar reser sig vid gaspådrag? Menar då inget ryckande, juckande med gasen och sittandes mitt på sadeln rakt upp och ner. Skriv gärna om ni drevat om och ändrat på andra saker som påverkar effekten."

:va
 
Powerwheelar? Det tror jag inte.
Kawa 750 -80 +5-6! häst mot original. Nä bara med koppling. Växlade till tvåa en (1) gång när framhjulet var i luften.
Dr600 ja kanske på ettan men inte att den lyfter framhjulet vid ett visst vartal. Det är ju ingen sporthoj iofs. Men framhjulet är väldigt ofta i luften för att det är lite kul. Även om det fuskas lite.
TDM900, nä... 86 ystra. Har inte märkt att framhjulet är i luften när jag åker.
 
vettefan om man kan beteckna mina små framhjulsvift som "powerwheelies"
men har legat med framhjulet konstant en liten bit i luften upp till fyran med fullgas växling (quickshift) , sen blir jag så skitnödig och slår av (kan tillägga att jag inte klarar bakhjulsåka på balanspunkt eller koppla å sånt)

eller rättaresagt det lättar när jag petar i nästa växel på 11k+ varv .... står även utryckligen i handboken att sådant beteende är ej är säkert framförande av fordonet :fakta

men på ren kraft när man ligger å luffsar i 100 blås på fyran (eller trean gissningsvis,måste pröva när väl våren kommer) å vrida fullt lär den knappast lätta något hjul

kan tillägga att jag är både lång och tjock , sitter rätt långt bak normalt sett
 
Ja, jösses... Fattar inte hur man kan ta nåt sånt här banalt så personligt (jag menar... "elitistiskt"? really? LOL! :rolleyes:). Det är väl bara att ta att de flesta menar nåt annat när de säger att hojen powerwheelar. Det är ju inte nån jädra tävling...

Varför ska man börja blanda in sina egna definitioner och sen framhärda när TS skriver i första inlägget vad han frågar efter:

"Lite nyfiken på om era hojar reser sig vid gaspådrag? Menar då inget ryckande, juckande med gasen och sittandes mitt på sadeln rakt upp och ner. Skriv gärna om ni drevat om och ändrat på andra saker som påverkar effekten."

:va

Det är ju det jag menar. Varför är det så noga för vissa att det måste vara på ett e x a k t sätt för att få räknas som en powerwheelie. Att strukturera upp varje enskilt litet moment och diktera att detta måste följas blir elitistiskt. Att det måste vara så viktigt att motorn har lågt varvtal när man börjar ge gas? :rolleyes:
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top