Powerwheelar era hojar?

Hahha min power wheelar i 5an. Ca 190 km o ett knyck så går den fint upp.
Orginal drevning.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk
 
Ducati 848:a EVO. Annan mapp + slipon. Upp på bakhjulet liggandes på tanken utan ryckande i styret eller fipplande med koppling och sånt konstigt på 1:an och 2:an, mycket lätt i framändan på 3:an.
+2 kugg bak = ungefär 20 km/h lägre toppfart.
 
triumph street triple, avgas, k&n och mapp. reser sig enbart i 1 annars måste jag hjälpa till med antingen koppling eller andra medel :gnissla
 
150Nm vid 2200rpm
1:an = nope
2:an = nope
3:an = nä
4:an = inte nu heller
5:an = haha

Framtungt är bara förnamnet...
 
cbr 900 beroende på laddtryck 0,7 bar 3 an 1,2 bar 6an :kär 1100 ef nope inte en chans:hihi
 
Om jag stänger av elektroniken så ja, upp till 3:an utan ansträngning, sen får man jobba lite men det går:rock
 
1290 SuperDuke R

1an. THE BEAST
2an. THE BEAST
3an. THE BEAST
4an. the beast
5an. the animal
6an. The pet

:tummenupp:kär:D
 
XSR900 Abarth

1:an - Ja.
2:an - Lite.
3:an - Tveksamt.
4:an - Nej.
5:an - Nej.
6:an - Absolut inte.
 
Aprilia RS250:
Nope

Yamaha SZR660:
Nope

Yamaha RD500, +4 kugg bak:
1an

Yamaha RD500, portad motor, Jollypipor, +4 kugg bak:
1an: Känns lite som att någon avlossar en katapult under framhjulet när effektkurvan sticker iväg uppåt.
2an: Ligger man någorlunda över tanken och vägen är slät brukar man kunna gå på fullt utan att hjulet lyfter.
3-6an: Nope.
 
Jag tror vi har olika definition av power wheeling.

För mig är det inte att gunga med hojen med hjälp av gasrulle, kroppsvikt eller använda koppling.
Utan enbart att rulla på gasen så att framhjulet lättar och då är jag tveksam till flera av er som skrivit och en del hojar har jag kört och har inte samma erfarenhet som er.
:7peta
 
Yamaha MT-10

1:an :lol
2:an :)
3:an :hej
4:an :hej
5:an :hej
6:an :hej

Utan ryck i styret, viktpåverkan, odrevad osv så reser den till tvåan, möjligtvis att hjulet vill upp på trean om det quickshiftas och jag träffar en stor skalbagge i nedförsbacke ;)
 
Har aldrig provat på någon av mina hojar, jo förresten - med full packning i Norge lyfte framhjulet både på ettan och tvåan när nålen passerade 6500 rpm... brukar sällan varva så mycket.
 
Jag tror vi har olika definition av power wheeling.

För mig är det inte att gunga med hojen med hjälp av gasrulle, kroppsvikt eller använda koppling.
Utan enbart att rulla på gasen så att framhjulet lättar och då är jag tveksam till flera av er som skrivit och en del hojar har jag kört och har inte samma erfarenhet som er.
:7peta
Håller med om det. Power wheelie för mig är när framhjulet lyfter enbart på grund av motorkraft. Dvs ingen förarpåverkan utöver fullgas.

Min Speed Triple med Daytonamotor och lite lätt omdrevad lyfter i alla lägen på ettan för minsta lilla gas.
På tvåan lyfter den framhjulet nån decimeter runt 10K RPM vid fullgas.
På trean och uppåt behöver man aktivt rycka, gunga, koppla eller whatever för att den ska gå upp.
 
Jag tror vi har olika definition av power wheeling.

För mig är det inte att gunga med hojen med hjälp av gasrulle, kroppsvikt eller använda koppling.
Utan enbart att rulla på gasen så att framhjulet lättar och då är jag tveksam till flera av er som skrivit och en del hojar har jag kört och har inte samma erfarenhet som er.
:7peta

Testa en 1290 i sport läget får du komma med din egna åsikt sedan ;) 1-2-3 går den på slangen oavsett om du vill eller inte, 4 börjar den hålla sej ner men ger du tillräckligt på rullen så tillåter den även där, 5 får man hjälpa den, antingen koppla eller studsa till lite, 6 har jag aldrig fått upp den på (åker nästan aldrig på 6 för de går för fort för dom vägar jag åker på då) ;)
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top