Potentiella RR-hojar 2008

  • Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
suzukin ser helt bedrövlig ut tycker den ser för klumpig ut.... hayabusa stil??
kan bara hålla med många andra om ljuddämparna, dom ser ut som:arsele
 
Jaaa! :drool

Nya Ducce 848 kanske, om den passar i någon klass :tummenupp

848whitenp3.jpg
 
Är detta bekräftade uppgifter eller rykten?
För Kawasakin ska det vara bekräftat:
"2008 Ninja ZX-10R features a new ignition system that assists with torque management by monitoring throttle opening, gear position and rate of RPM change, then retarding ignition timing to reduce torque when sudden unwanted RPM spikes are detected. This system doesn’t interfere with normal operation and still allows the engine to rev freely under typical riding conditions."

Honda, Suzuki mfl presenterar sina nyheter idag och i morgon i Paris så vi får väl se vad Honda har att berätta.

Men det var ju det här med själen... den går ju aldrig att montera i efterhand :D
Nej, det är en svår nöt att knäcka men om man skruvar ner sin japs och sätter ihop den själv medans man dricker 2 liter rödvin och äter pasta så borde man väl få i lite själ, eller? :D
 
Last edited:
är det inte katalysatorerna + att man vill sänka vikten som gjort att ljuddämparna blivit korta och tjocka rent generellt. R6:an var iaf klart stiligast, känns som mycket MotoGp-stuk på den dämparn.

848 har nog med försäkringsklasser på vissa stora marknader att göra, tyvärr är nog inte chassit lättat jmft med 1098
 
848 har nog med försäkringsklasser på vissa stora marknader att göra, tyvärr är nog inte chassit lättat jmft med 1098
Hur menar du? Att 848 är ett sätt att få billigare försäkring?
Tror nog det mer är mindre roterande massa och varvhungrigare motor som lockar med "små"-duccarna.
 
Hur menar du? Att 848 är ett sätt att få billigare försäkring?
Tror nog det mer är mindre roterande massa och varvhungrigare motor som lockar med "små"-duccarna.

bl a i Italien är max 850cc betydligt trevligare att försäkra än större volymer
Både Moto Guzzi och Aprilia satsar på 850-kubiksvarianter pga detta.

#space länkade den här artikeln i en annan tråd:

http://www.motorcyclenews.com/MCN/s...checaclosesinontenkatehondadeal/?&R=EPI-94960

det står att Firebladen ska ha V4 2008.. stämmer det? :va

.... släng in en V4 i 600an också så ska jag ta mig f-n köpa en Honda.
 
Last edited:

det står att Firebladen ska ha V4 2008.. stämmer det? :va

.

högst troligen inte om man tittar på det man ser av motorn (och beaktar utrymmes åtgången för luftburk avgassystemdragning etc), och som nån påpekade så är en "cbr" alltid en rad4a

mässans överraskningar kunde ju annars vara detta och att gsxr750 är en 800
jag tror dock inte på nått av detta.
 
Last edited:
Nästa års färger av CBR 1000 RR
 

Bifogat

  • CBR1000RR81_w800.jpg
    CBR1000RR81_w800.jpg
    47.5 KB · Visningar: 55
  • CBR1000RR83_w800.jpg
    CBR1000RR83_w800.jpg
    45.4 KB · Visningar: 44
  • CBR1000RR85_w800.jpg
    CBR1000RR85_w800.jpg
    46.2 KB · Visningar: 47
TEKNISK DATA CBR 1000 RR 2008

Kan noteras...fullvikt ca 8kg lättare än R1, 10kg lättare än K7 original..
och maxvrid vid 8500 varv

FAKTA...

motor 4-takt, vätskekyld
cylinderarrangemang Rad 4
ventiler/cylinder 4
kamaxelarrangemang DOHC
slagvolym 999.8 cc
cylinderdiameter 76 mm
slaglängd 55,1 mm
kompressionsförhållande 12,3 : 1
effekt 130,1 kW / 12000 varv-177,7hkr
moment 11,6 kpm / 8500 varv
växlar 6
startanordning El
batteri 12 v / 7 Ah
generatoreffekt 350 watt
frambroms 2 skiv - 320 mm
bakbroms 1 skiv - 220 mm
längd 2075 mm
bredd 685 mm
höjd 1130 mm
axelavstånd 1405 mm
sitthöjd 820 mm
markfrigång 130 mm
framdäck 120/70-17
bakdäck 190/50-17
tankvolym 17.7 liter inkl. 4 lit. reserv
torrvikt
vikt inkl. bränsle, olja, kylarvätska. 199 kg (F: 105kg; R: 94kg)
 
effekt 130,1 kW / 12000 varv-177,7hkr
Inget som hetsar upp en direkt men Honda verkar ligga lågt med effekten som vanligt (jämfört med de 3 konkurrenterna).
Mindre effekt än vad Suzuki anger på en hoj som är 3 år gammal...
 
Inget som hetsar upp en direkt men Honda verkar ligga lågt med effekten som vanligt (jämfört med de 3 konkurrenterna).
Mindre effekt än vad Suzuki anger på en hoj som är 3 år gammal...

Om Hondas viktuppgifter för en gångs skull stämmer så är det desto mer imponerande...
 
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top