Potentiella RR-hojar 2008

  • Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
Är ingen hejare på Ducati men beteckningar som F06 för 2006, F07 för 2007 och F08 för 2008 är väl rena racehojar som vi vanliga dödliga inte kan få tag på?
Har sett lite om en ny 1098R men vet inte om den kommer att säljas som 1098 och 1098S till oss vanliga konsumenter, du kanske vet?

Beteckningarna F07/F08 osv. är "Factory" hojar (heter också ex. 996RS, 998RS) som vanligt folk inte kan köpa.
Dessa F-hojar bygger på "R" versionen av modellen som är homologeringshojen. En F är en factory-trimmad R.
Vilken hoj som är på bilderna är svårt att veta men antagligen är det F08.

Men rimligtvis bör det komma en 1098R 2008, det surras mycket om det på andra forum. Modellföljden bör då bli 1098, 1098S, 1098R och 1098(RS) F08.

Troligtvis kommer de två sista med en motor på 1198cc eller 1199cc. Rykten säger att 1098R ska ge runt 180 hp och en F08 runt 200 hp, men det vet man ju aldrig.

Finns lite info här: http://www.speedtv.com/articles/moto/worldsuperbike/37646/

EDIT: Det kan bli ganska intressant med en R då de nya reglerna säger att man måste sälja minst 1000 hojar. Det var 150 förut tror jag och då måste nog priset bli lite bättre än på ex. 999R som var svinigt dyr.
 
Last edited:
2008 kommer att bli återförsäljarnas rekodår gällande reservdels-svingar!

De lågt monterade sliponsen typ r6 06 är riktiga svingtjuvar då dom ofta trycker sönder sving vid lite hårdare smällar.

hehe vadå då, pratar du från egen erfarenhet nu eller? :blah
 
"Ducati told us exclusively that there is a stalemate situation with the World Superbike organisers at the moment. There is confusion regarding the regulations and this is causing Ducati big problems as they need to start testing the 2008 superbike now. Ducati told us that they are obviously hoping for a quick resolution to the regulation issue. From official sources we are just talking about the “new bike”, but we know that the “new bike” is actually the 1188R based on the new 1098. One of the big issues for Ducati and KTM are the Japanese manufacturers. Neither Honda, Kawasaki, Suzuki nor Yamaha wants to see the new big super twins race against their powerful in-line fours in World Superbike.

The Japanese manufacturers might argue that Ducati actually won the World Superbike championship with Troy Bayliss on the 999R. But Ducati have told us that the current 999R, which also will race in 2007, is at the absolute end of its development potential. Julian Thomas said: “We must race the 999, there is no alternative”. “The engine is the same as this year; we can’t get more out of the 999 engine.” So Ducati will concentrate on making the 999 an even better handling bike and try some different things with chassis and ergonomics for the riders. "

http://www.raptorsandrockets.com/News/2007_Ducati.htm
 

Har sett lite om en ny 1098R men vet inte om den kommer att säljas som 1098 och 1098S till oss vanliga konsumenter

Inget är riktigt bekräftat ännu. Men vad ryktet säger, är att det isf blir en 1198R.
Med ca 180hk som standard. Men med helsystem o lite annat godis, så är nog inte 200hk långt ifrån.

I affär så kommer den med största sannorlikhet säljas som just R. Om den kommer i några andra utföranden, har jag inte en aning om. Men det verkar ju lite konstigt när dom precis har släpt 1098:an. Så min gissning blir att det blir en ren R-modell på 1198cc.
 
En annan lack som man i USA kan välja på sin R6:a.
 

Bifogat

  • 2008_Yamaha_R6_USA.jpg
    2008_Yamaha_R6_USA.jpg
    133.8 KB · Visningar: 208
2008 kommer att bli återförsäljarnas rekodår gällande reservdels-svingar!

De lågt monterade sliponsen typ r6 06 är riktiga svingtjuvar då dom ofta trycker sönder sving vid lite hårdare smällar.

Låter riktigt dyrt att ersätta en bakram i magnesium :näsblod
Men va fan de e ju ballt :D
 
Har uppdaterat första inlägget med de första officiella bilderna på nya ZX-10R. Ett klart steg framåt för Kawasaki enligt mig.
 
Lakeringen på R6:an ser ut som skit enligt mig....

Den gula i USA med flames på orginalkåpor fy fan det är bara USA...
 
Låter riktigt dyrt att ersätta en bakram i magnesium :näsblod
Men va fan de e ju ballt :D

Värdelöst att svetsa i och ännu svårare att böja tillbaka så vi får väl hoppas att Yamaha France släpper en billig kitbakram. Varför måste japanfolket alltid börja jaga vikt i legleringsänden istället för i moppens konstruktion?:va
 
Fyller på med färska bilder på NYA
SUZUKI GSX-R 600 och färgerna inför nästa
år.....
 

Bifogat

  • suzukigsxr600black.jpg
    suzukigsxr600black.jpg
    70.5 KB · Visningar: 82
  • suzukigsxr600bluewhite.jpg
    suzukigsxr600bluewhite.jpg
    81.5 KB · Visningar: 92
  • suzukigsxr600red.jpg
    suzukigsxr600red.jpg
    77 KB · Visningar: 71
Gillar faktiskt ninja-tian för första gången och den blåvita R6:an var ju helt sjukt snygg!
 
Missade sista färgen..

ja.. :tummenupp
suzukigsxr600yellowblack.jpg


och med allra högsta trolighet ser 750ín likadan ut, im in love, här ska köpas.:)
 
Last edited:
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top