Poliser beter sig illa igen...

Ja just ja, kanske ska tillägga att respketive polisdistrikt kan INTE kolla i nästa distrikts anmälningsdatabaser... Hur många polisdistrikt finns det tror du?? Man kunde ju då lätt tro att ett distrikt per län eller något sånt.. Men icke... 195st finns det! och dom kan inte prata med varandra... Är du med nu på hur dåligt polisväsendet fungerar för att stävja "vardagsbrott"?? Du kan alltså göra 195 inbrott och lämna tydliga spår på vart enda ställe men för polis ser det ut som om du har gjort ett... Ja förutsatt att du åkt fast alltså...

De olika polismyndigheterna (21 st) har olika anmälningsdatabaser vilket gör det svårare att få en överblick över personer som begår brott utspritt över Sverige.

De olika distrikten har inga egna databaser utan använder de för respektive myndighet.

Vad var det Alexandras tvprogram hette?
Du vet det där som gick ut på att alla svenskar var dumma i huvet? :)

Mosaik, det var veckans pulshöjare helt klart. Som när hon drev tesen att media var rasistisk eftersom de rapporterat att SL tagit många gratisåkare på blå linje. :lol
Det kanske var därför hennes namn dök upp i tråden, har inte orkat igenom alla one-liners. :gnissla
Hennes värdelösa kille Alonzo gick det åt helvete för, det är riktigt kul. :rofl

De ser ut som missbrukare :S

Personligen skulle jag nog aldrig lyssna på sk " Civilpoliser " en riktig polis har uniform...

Lika det här med att poliser borde få ha slöja.. Jag skulle ALDRIG.. lyssna på en polis som bär slöja...

Personligen hoppas jag polisen sätter hårt mot alla slötänkta element i samhället och ser till att punktmarkera dem och om inte annat bara djävlas lite genom att ta in alla som inte lyssnar på dem, till pissprov under några timmar. :D

Gissningsvis pratar de om åtgärder enligt RB 23:3.
...
Ja, det lär väl vara så. Tyckte mest det lär djävligt krystat och märkligt. Det positiva är att de förhoppningsvis befrias från sina brickor. Det tråkiga är om vi får pröjsa deras arbetslöshetsersättning.

Last edited:
Trafikpolisen är några j-vla pajaser. Bland annat har dom kontroll på en sträcka med nästa ingen trafik men har för säkerhets skull tatt in in helikopter också,någon kanske smiter i snömodden? Allt för statistiken. Och vad ser jag,står inte en i uniform och blåser x antal gånger i alkotesten? Sedan behövde jag inte visa kk heller,den kvinnliga polisen frågade min alkoholläskande medpassagerare: Du skulle väl inte våga åka med någon utan körkort? Nähhh..

Vad hjälper det? Du får inte ut övervakningsbanden utan du gjort en polisanmälan som dessutom drivs vidare.
Tror du en åklagare skulle driva en anmälan vidare i detta fall? Ord mot ord... plankare & en bloggare VS. två poliser. Det intressanta är heller inte det som syns utan vad som sägs och det syns inte på T-banans övervakningsfilmer.

Vilket brott skulle de anmälas för?

Det intressanta i denna historia tycker jag inte är hurvida polisen begått något brott eller ej, utan hur de uppträder. Man borde inte som polis betee sig på ett sånt sätt som dessa gör. Inger noll förtroende för polisen.

Killen tog ett par foton. Poliserna borde ha sagt till honom på ett sånt sätt att det framkommer VARFÖR de vill att fotona ska raderas, i stil med "De personer som vi står och pratar med vill kanske inte fotas, kan du vara vänlig att radera dessa bilder? Tack.". I stället börjar dom trakassera honom utan att ge någon rimlig förklaring på varför, dumheter!

Jag lovar att du skulle lyssna, lätt att sitta och snacka hemma vid datorn.

Nu vet ju inte jag om du känner han. Men hur vet du att han skulle lyssna? Alla är inte rädda för dom blåa tomtarna..

Jag har respekt för poliser men när det kommer civil poliser så är jag inte så samarbetsvillig tycker det är mycket dåligt att gå på vanligt folk i civila kläder, Kan ju förstå om det är gäng dom ska ta men inte ute på gatan neee...

Nu vet ju inte jag om du känner han. Men hur vet du att han skulle lyssna? Alla är inte rädda för dom blåa tomtarna..

Det handlar inte så mycket om rädsla som hur man värderar sin tid och kraft. När du står i valet mellan att göra som de säger och komma hem i vettig tid kontra att följa med till station och bli kvar där i några timmar över något luddigt där ord står mot ord (dvs du vinner inte), brukar det första vinna för de flesta.

Hur kan du ha det efter en video som denna?

Vad har de där med resterande polismakt att göra? Bara för att en snickare är vindögd och monterar ett hus fel så är alla snickare vindögda och monterar alla hus fel? Som sagt, normalbegåvade människor tror inte det värsta om polisen bara för att dessa två poliskonstaplar missköter sig.
Vänsterpartister, veganer, förortsinvandrare och sossarna däremot kanske tycker att de representerar hela den svenska poliskåren.
Men oj, drog jag alla över en kam nu? Ähh, de är troligen ändå idioter så det är skitsamma.

Njae, det är väl snarare så att jag har inget emot polismän/kvinnor i sak utan hur allting drivs av de med lite makt...
Det prioriteras lite galet tycker jag då man som liten människa alltid ignoreras utom när dom kan bötfälla oss...
Man drivs obönhörligen till en irriterande känsla av hjälplöshet och sånt gör mig :mad:

Jag håller inte med om prioteringarna då trafikpoliserna ska hålla sig till just trafikrelaterade brott och inte sitta och ta hand om misshandelsfall osv inne på stationen. Och dessa behövs ju när man väljer att släppa ut stockholmare och annat löst folk i trafiken :D
Däremot så är det klart frustrerande av att man inte har möjlighet till rättvisa i många fall, jag hoppas innerligen att någon som bestämmer ska inse att vi ska totalskrota vårt pinsamma svenska försvar och satsa alla pengarna på viktigare saker. Som tex polisväsendet och vård/omsorg samt skola.
Dessvärre så förstår inte politikerna mer än att de ska tjäna sig själva till största möjlighet istället för folket. 349 i riksdagen bör utökas till 3490 om vi ska ha lite större möjligheter till att göra folkets röst hörd tydligen.

Last edited:
Ärligt talat va är det här väll knappast nått att hetsa upp sig över? Eller ja om man tror på att jounalist/blogg/debattör (som genom sin sysselsättning bevisat att han gör allt för att synas) och en påstått hackad videofilm, speglar hela saningen är det ju det, men det gör inte jag helt enkelt, tror att hacken i filmen finns där för att dölja.

Och ja om man väljer att klippa och klistra blir världens snabbt skev.

Det intressanta i denna historia tycker jag inte är hurvida polisen begått något brott eller ej, utan hur de uppträder. Man borde inte som polis betee sig på ett sånt sätt som dessa gör. Inger noll förtroende för polisen.

Killen tog ett par foton. Poliserna borde ha sagt till honom på ett sånt sätt att det framkommer VARFÖR de vill att fotona ska raderas, i stil med "De personer som vi står och pratar med vill kanske inte fotas, kan du vara vänlig att radera dessa bilder? Tack.". I stället börjar dom trakassera honom utan att ge någon rimlig förklaring på varför, dumheter!

Dom har ingen rätt att tala om för någon att dom inte får fotografera, hotar dom dessutom med pisseprov så är dom riktigt fel på det. Det krävs domstolsbeslut för att få titta eller radera bilder i en kamera hos en privatperson.
Skulle däremot killen publicera bilder av en kränkande natur så går PUL in och styr upp det men då är det andra poliser som får ta tag i det!

Artikel hos P3 nyheter, sändes även i P3 vid 18:00

Jag lovar att du skulle lyssna, lätt att sitta och snacka hemma vid datorn.

Om jag visste att de var poliser.. Men jag skulle aldrig tro att de var poliser.. jag har aldrig råkat ut för civilpoliser... och inte riktiga heller för den delen..

Jag har respekt för poliser men när det kommer civil poliser så är jag inte så samarbetsvillig tycker det är mycket dåligt att gå på vanligt folk i civila kläder, Kan ju förstå om det är gäng dom ska ta men inte ute på gatan neee...

Håller med till viss del där..

Det är ju svårt att säga nåt om själva fotograferingen då poliserna själva trodde de hade rätt. Man vet ju inte riktigt hur de har uppfattat lagen själva.

Men det är helt uppenbart att de hotar med ett pissprov på stationen. Just dessa pissprov är det ju allmänt känt att de används som maktmetod och ibland trakasseri. Man kan fråga sig rent allmänt om reportern har något att dölja eller om han helt enkelt var rädd att åka på stryk i polisbilen på vägen in?

Hur som helst så måste ju denna frågan lyftas upp på ett högre plan, vilka befogenheter har poliser egentligen med dessa pissprov och hur används de?

Att det finns enstaka poliser som beter sig illa är ingen nyhet, så är det överallt. Men man ska nog komma ihåg att efter ha jobbat med våldsamma dryga personer, som alla ska anmäla en och har en farsa som jobbar som hög tjänsteman många år, kanske man själv skulle bli lite hårdhudad.

Tröttnade ganska snabbt på denna tråden, och orkade inte läsa alla dumma kommentarer speciellt noga.. Men jag hade som många andra en ganska förutsatt åsikt om vem det var som hade gjort fel till en början.
Tänkte att det självklart var en dryg vegan/valkrigare/pack som hade bestämt skulle dryga sig och hänga ut poliserna, och var jävligt skeptiskt till det han skrev, tills det att jag såg filmen.
Då var till och med jag tvungen att ändra uppfattning, det gick fan inte att försvara poliserna! Okej att dem kanske inte vill bli fotade, men snubben är ju relativt "trevlig" och polisen kommer ändå med så meningslösa och idiotiska påhopp, enbart för att dryga sig.
Nej, fyfan.
Man blir förbannad. :mad:

EDIT: Tror fortfarande att det finns många duktiga och trevliga polismän där ute, som nog är minst lika arga på dem två sjabbiga poliserna, som vi andra :)

I mitt jobb ser jag alla sortens människor, man lär sig urskilja folk på hur de går , klär sig och beter sig. Det hemska är att man ser en person , känner på sig att det är en missbrukare eller nått skumt i 90% av fallen har jag gissat rätt.

Det där är inga snutar , sätter båda mina hojar på det.

Jag håller med Dee_cati , hur många snutar i era liv har ni träffat på som går i joggingskor och ser så ovårdade ut och har missbrukarögon samt om man kollar åldern på herrarna. Det klingar noll för mig.

Kan säga att genom mitt yrke så har jag träffat alla sorters människor.
Man blir lite yrkesskadad och sätter folk i fack efter hur de ser ut och är.

Får hoppas din chef inte läser det här, din trovärdighet på jobbet lär ju få sig en törn när du var så säker på din sak att du nu till och med har förlorat dina två hojar till C.Barrow. Snacka om kass Fredag :tummenupp

Tävlingen var fejk.... :mad:

MAN BLIR FÖRBANNAD!!! :mad:

Last edited:
Finns det alltså människor i Sverige som tror att civilpoliser ser ut som Closeau och inte som vanligt folk?

clouseau.jpg

Nyheter
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...