Poliser beter sig illa igen...

Tro mig bjuder jag på dans så inser du det . hahha sluta nu har inte tid för dagisfasoner hahahha:krama

schizofren?

Det är ju svårt att säga nåt om själva fotograferingen då poliserna själva trodde de hade rätt. Man vet ju inte riktigt hur de har uppfattat lagen själva.

det var fan det dummaste jag läst, sedan bert 'säcken' karlsson startade ny dumokrati.

- får vi göra så här hasse?
- ingen aning leffe; what would chuck norris do?

Last edited:
Fy fan vilka dåliga människor.
Sådär är inte okej att varken se ut eller bete sig oavsett yrke och ändamål.
Man vågar utgå ifrån att de jobbat som väktare innan.
Väktarfolk har en tendens att "bekämpa" jidder med jidder.

Jag blir lika spak varje gång jag blir varse om att människor av sådan filiströs sort faktiskt existerar i verkliga livet. Individualism när den slår som allra mest fel.

Last edited:
Ahh, du menar om man tänker så idiotiskt så att man tror att hela poliskåren är så där bara för att två anställda beter sig så? Då är skadan skedd såklart, men ingen normal människa tänker väl på det viset hoppas jag?
Men som sagt, det finns ju inget som pekar på att det skulle vara fejk, varför göra sig besväret? Därmed inte sagt att det är omöjligt såklart...

med tanke på sexskandalen hos polisen så lär de inte behöva så himla mycket mer "positiv" publicitet som myndighet.
att dessa två sedan beter sig som puckon tja det finns fler men de skall ju uppräthålla lagarna, och då bör de ju både veta dem och bete sig efter dem.

För övrigt vittnade jag spektaklet med egna ögon.
Ska polisen dryga sig i tunnelbanan så kan de ju ta och gruffa mot de två östeuropeiska dragspelarna som stått stationerade oskäligt många av dygnets timmar på strategiska platser så man inte ska kunna undvika dem.
Jag har inget emot gatumusikanter som folkgrupp, men de här två spelar samma bittra öststatsdänga på sina dragpåsar varje gång man passerar. Samma låt, varje gång. Ett fullt år har de stått så.
Man blir förbannad.

Last edited:
De olika polismyndigheterna (21 st) har olika anmälningsdatabaser vilket gör det svårare att få en överblick över personer som begår brott utspritt över Sverige.

De olika distrikten har inga egna databaser utan använder de för respektive myndighet.

Ja jag vet bara vad norrortspolisens bedrägeri avdelning sa till mig.. .
Enligt dom så finns det 195 olika iaf... Men han kanske menade avdelningar och inte myndigheter..
Eller så tyckte han att jag var skitjobbig och bara för att jag inte skulle ringa runt till samtliga för att göra "hans" jobb så tog han i så han spydde... :hihi

:D

Vilka fjantar! Så där hade de aldrig vågat göra om popkillen hade varit kriminell. Typiskt mindervärdeskomplex. Träffade på en sån där kille för länge sen på avenyn. Berusad börjar han flasha sitt polis-id för att tränga sig före folk i kön till en korvvagn. Två smällar senare krälar han omkring på avenyns hårda gatsten med blödande ansikte. :1pajas

ps. Snygga cargopants förresten :tummenupp

Och hur tror du att civilarna som jobbar i tunnelbanan och åker utåt förorterna ser ut? Snutmustach, pilotbrillor och öronsnäcka?

Jag säger inget om huruvida de där två är poliser eller ej, däremot tror jag du skulle revidera ditt påstående om du mött några civilare som jobbar i just tunnelbanan.

:rofl :rofl !!!

Dom här civilarna jobbar alltså extra som biljettkontrollanter. Vad har Poliser för befogenheter när dom inte är i tjänst. Dom ringer ju in och kontrollerar killen på sin "lediga tid" och ska ta in killen för drogtest på stationen, återigen på sin "lediga tid" får dom utnyttja alla sina resurser även när dom inte är i tjänst?

Dom här civilarna jobbar alltså extra som biljettkontrollanter. Vad har Poliser för befogenheter när dom inte är i tjänst. Dom ringer ju in och kontrollerar killen på sin "lediga tid" och ska ta in killen för drogtest på stationen, återigen på sin "lediga tid" får dom utnyttja alla sina resurser även när dom inte är i tjänst?

Poliser är skyldiga att ingripa vid brott oavsett arbetstid eller fritid, och den här killen var ju självklart mycket suspekt.

Vad förvånade många verkar, så här har de hållit på sen... ja, evigheter.

har inte ens orkat läsa tråden, vet bara att ALLA poliser är svin och det står jag för! orkar inte förklara mer men så är det

jag vet at alla somm heter Niklas är transsexuella och kidnapar småbarrn. jag orckar inte förklara mer menn så er det !! !

:D

Vilka fjantar! Så där hade de aldrig vågat göra om popkillen hade varit kriminell. Typiskt mindervärdeskomplex. Träffade på en sån där kille för länge sen på avenyn. Berusad börjar han flasha sitt polis-id för att tränga sig före folk i kön till en korvvagn. Två smällar senare krälar han omkring på avenyns hårda gatsten med blödande ansikte. :1pajas

ps. Snygga cargopants förresten :tummenupp

Shitt, slogs han ner för att han trängde sig i korvkön!? Fan vad hefftigt, jag önskar att jag hade vågat gjort det, vem vill inte slå ner en civilpolis licksom!

Last edited:
Skönt ord, vad betyder det?

Filiströs:
Okultiverad, ofin, pöbelaktig, illiterat, inskränkt, obelevad, lågfolklig, olärd, materialistisk, rå, plump, plebejisk, obildad, rudis, vulgär, ouppfostrad, underklassig, okunnig, borgerlig, ohyfsad, låg, ostuderad, brackig, grov.

Jag föredrar ordets anspelan i det engelska språket, huvudsakligen för att det fungerar bättre att använda. Svenskan använder främst verbformen.
Att kalla någon för en filistée må ha samma innebörd, men här borta har vi inte anammat uttrycket på samma sätt. Synd. Det är ett bra ord.

Philistine:
A derogatory term used to describe a particular attitude or set of values. A person called a Philistine (in the relevant sense), is said to despise or undervalue art, beauty, intellectual content, and/or spiritual values. Philistines are also said to be materialistic, to favor conventional social values unthinkingly, and to favor forms of art that have a cheap and easy appeal (e.g. kitsch).

Last edited:
Dessa efterblivna tomtar är slut.

Hela Sveriges befolkning kommer att gå omkring och småflina åt dom.

Glåpord som "Ey säpoagenten - fått diplom av kungen?" , "ute på hemligt uppdrag??" , "Ey flanar - jag filmar er - knarkar jag???"

Och så vidare - karriären är över.

Som nationella driftkuckus så är dom perfekta - det håller ner poliser med överspända ambitioner - "Titta hur det gick för narrclownerna"

Visst är det så, rötägg finns överallt.

Jag har aldrig råkat ut för otrevliga poliser. Jag känner dessutom flera poliser och alla dessa är personer som är just av den typ som jag vill se som poliser, alltså empatiska, ödmjuka, prestigelösa men med stor integritet och sunda värderingar.

Jag har bara råkat ut för otrevliga poliser. Utom en, men han va gammal....

*/ ?>
Nyheter
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Back