Poliser beter sig illa igen...

Dessa efterblivna tomtar är slut.

Hela Sveriges befolkning kommer att gå omkring och småflina åt dom.

Glåpord som "Ey säpoagenten - fått diplom av kungen?" , "ute på hemligt uppdrag??" , "Ey flanar - jag filmar er - knarkar jag???"

Och så vidare - karriären är över.

Som nationella driftkuckus så är dom perfekta - det håller ner poliser med överspända ambitioner - "Titta hur det gick för narrclownerna"

Det där har varit min tanke också, ända sen jag läste om den här historien och såg bilderna. Snutpersonerna har ju rätt säregna utseenden båda två, så dom blir nog lätt igenkända i fortsättningen.

Ja o desutom mörka ringar under ögonen - tror nog dom går på amfetamin - jag tror jag skall ringa deras chef och fråga om dom här flanarna är drogtestade.

Desutom är dom totalt värdelösa som civilklädda spejare - inte ens en 10 åring blind cykeltjuv skulle tro nått annat.

Fullkomligt oacceptabelt att ordningsmakten hotar folk med pisseprov och anmälan om ofredande bara för att de vill att personen i fråga ska radera bilder han helt lagligt ha tagit på myndighetspersonal i yrkesutövande. När personen sedan raderar bilderna är han helt plötsligt inte misstänkt för nånting och får gå fri.

Regelrätt maktmissbruk. Jag hoppas verkligen dom här två nötterna blir anmälda, varnade och omplacerade.

Polisen gjorde fel ja, det är ingan frågan om. Men han med kameran är så typisk aktivist som gillar uppmärksamhet. Det lyser från honom att han älskar uppmärksamheten han just fått. Det är hans "moment" just nu... Skulle varit bra om det vore någon annan mer normal människa som känns mer ärlig och genuin som kommit på civilpoliserna.

Ahh, du menar om man tänker så idiotiskt så att man tror att hela poliskåren är så där bara för att två anställda beter sig så? Då är skadan skedd såklart, men ingen normal människa tänker väl på det viset hoppas jag?
Men som sagt, det finns ju inget som pekar på att det skulle vara fejk, varför göra sig besväret? Därmed inte sagt att det är omöjligt såklart...

Nej. Jag menar att varje händelse där poliser framstår i negativ dager bidrar till att sänka förtroendet för poliskåren i stort och leder till att jobbet kan bli lite svårare för dom poliser som är kvar.

Dom som polisen haffar är inte alltid dom som tänker mest logiskt. Då hade dom inte ställt till det så att polisen hade någon anledning att arrestera dom.

Dom poliser som jobbar nu upplever det som ganska jobbigt att deras förtroende är skadat pga att en enda polischef sysslat med iofs ganska omfattande dåligheter. Men en enda negativ händelse kan faktiskt försvåra och göra polisens arbete jobbigare.

Nu tror ju inte jag att dom här två poliserna är fejk heller. Dom är säkert rötägg vilket ju är djupt beklagligt. Den typen av poliser är inget som jag vill ha på gatorna.

Shitt, slogs han ner för att han trängde sig i korvkön!? Fan vad hefftigt, jag önskar att jag hade vågat gjort det, vem vill inte slå ner en civilpolis licksom!

Det var helt legitimt. Du hade förstått om du var där. Stod i tidningen om det också. Naturligtvis så långt från det äkta scenariot som man kunde komma i princip. Men det är utagerat sedan länge nu.

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti