Poliser beter sig illa igen...

Skämtar du nu? Har han inte rätt att ta kort när han ser något uppenbart vrickat?

varför ska han ta kort det enda polisen gjorde va att dom stog å kollade vilka killarna var. sen vet vi inte vad dom hade gjort heller.
men det finns folk som ska gå ett steg längre å hänga ut poliser å annat folk som ska beskydda er vardag.

Han som filmade vet inte vad killarna hade gjort . ändå så skulle han ofreda polisen . han kunde ha hållt ett avstånd fram till polisen hade gjort övervåld eller nåt.

Du driver med oss nu?

Ne jag skämtar inte . alltså jag säger inte att jag älskar polisen men dom gör sitt jobb å har du inte gjort ordentligt fel så gör dom inget mot dig.
tro mig jag har haft med dom å göra men dom gör ju bara sitt jobb.
ne jag röstar mot hårdar poliser samt lite friare händer för dom . ibland önskar man att man hade haft poliser som i usa.:tummenupp

Last edited:
varför ska han ta kort det enda polisen gjorde va att dom stog å kollade vilka killarna var. sen vet vi inte vad dom hade gjort heller.
men det finns folk som ska gå ett steg längre å hänga ut poliser å annat folk som ska beskydda er vardag.

Han som filmade vet inte vad killarna hade gjort . ändå så skulle han ofreda polisen . han kunde ha hållt ett avstånd fram till polisen hade gjort övervåld eller nåt.

Det finns inget i lagen som säger att det är ofredande om du fotograferar mig på tunnelbanan. Varför ska det då vara ofredande om en person fotograferar polisen? Ska polisen stå ÖVER lagen?

Det är helt förståeligt att du tycker som du gör om du eller någon i din närmaste krets är polis, men det finns gränser för vad som är anständigt i en demokrati.

Det finns inget i lagen som säger att det är ofredande om du fotograferar mig på tunnelbanan. Varför ska det då vara ofredande om en person fotograferar polisen? Ska polisen stå ÖVER lagen?

Det är helt förståeligt att du tycker som du gör om du eller någon i din närmaste krets är polis, men det finns gränser för vad som är anständigt i en demokrati.

När det gäller lagen så kan jag den. jag vet att han får ta kort .
problemet är bara det att många skriver jävla snutjävel jävla grisjävel tills den dagen man behöver sj hjälp från dom .
Tycker bara att det ligger lite dubbelmoral hos folk bara.

vad är problemet med att ta bilder med mobilkameran?

Ne det är inget fel med det. men min erfarenhet är att fok gärna plockar fram mobilen å pekfingret innan dom äns vet vad det hela handlar om .

Last edited:
Ne det är inget fel med det. men min erfarenhet är att fok gärna plockar fram mobilen å pekfingret innan dom äns vet vad det hela handlar om .

var kommer den erfarenheten ifrån? det är inte så att du själv har plåtat polisen och sen hängt ut dem och därmed får det till att alla andra också gör det? :confused:

problemet är bara det att många skriver jävla snutjävel jävla grisjävel tills den dagen man behöver sj hjälp från dom ..

Nu tror jag att du blandar ihop saker. Väldigt många gillar poliser. SNutTar som däremot låtit makten i brickan stiga dem åt huvudet gör däremot ingen glad. Skall poliser plötsligt ha någon form av frikort?!
- "Äh, han fångade ju tjuvar igår så det är klart han kan få missbruka sina befogenheter idag!"
Med samma resonemang skulle vi se mellan fingrarna med politiker som myglar och skor sig ena dagen bara för att de resten av veckan försökt stifta lagar för ett bättre samhälle.

var kommer den erfarenheten ifrån? det är inte så att du själv har plåtat polisen och sen hängt ut dem och därmed får det till att alla andra också gör det? :confused:

Nej min herre jag går inte runt å plåtar andra människor . jag däremot har ett eget liv.

Nu tror jag att du blandar ihop saker. Väldigt många gillar poliser. SNutTar som däremot låtit makten i brickan stiga dem åt huvudet gör däremot ingen glad. Skall poliser plötsligt ha någon form av frikort?!
- "Äh, han fångade ju tjuvar igår så det är klart han kan få missbruka sina befogenheter idag!"
Med samma resonemang skulle vi se mellan fingrarna med politiker som myglar och skor sig ena dagen bara för att de resten av veckan försökt stifta lagar för ett bättre samhälle.

Ne alltså min mening i det hela är ju att vill man jävla med polis så får man ju ta konsekvenserna . att dom jävlas lite tillbaka .
Alltså killen med mobilkameran bjöd ju upp på dans.

Last edited:
När det gäller lagen så kan jag den. jag vet att han får ta kort .
problemet är bara det att många skriver jävla snutjävel jävla grisjävel tills den dagen man behöver sj hjälp från dom .
Tycker bara att det ligger lite dubbelmoral hos folk bara.

Det är nyttigt för samhället att våra medborgare har rätt och möjlighet att fritt kontrollera den myndighet som har rätt att frihetsberöva och (i rimlig mån) puckla på medborgarna när så krävs.

I detta fall tycker jag det är bra att två personer som inte verkar vara lämpliga som poliser faktiskt har utpekats och förhoppningsvis får stå till svars för sina handlingar. Kanske kan en sådan händelse som denna hjälpa till att på sikt förbättra attitydsproblem i kåren?

Man ska heller aldrig döma en hel grupp av människor pga vissa individers agerande. De flesta poliser är nog ganska normalvettiga, vilket ifs betyder att de är lika fuckade som oss alla andra :D

Ne alltså min mening i det hela är ju att vill man jävla med polis så får man ju ta konsekvenserna . att dom jävlas lite tillbaka .
Alltså killen med mobilkameran bjöd ju upp på dans.

På vilket sätt jävlas man om man tar foton?

Vad är poängen med att försvara rötägg inom kåren? Förutsatt att det som beskrivs är sant så finns det väl ingen mening att försvara polisernas beteende? De drar ju skam över sin arbetsgivare.

Last edited:
Man ska heller aldrig döma en hel grupp av människor pga vissa individers agerande. De flesta poliser är nog ganska normalvettiga, vilket ifs betyder att de är lika fuckade som oss alla andra :D

Visst är det så, rötägg finns överallt.

Jag har aldrig råkat ut för otrevliga poliser. Jag känner dessutom flera poliser och alla dessa är personer som är just av den typ som jag vill se som poliser, alltså empatiska, ödmjuka, prestigelösa men med stor integritet och sunda värderingar.

Visst är det så, rötägg finns överallt.

Jag har aldrig råkat ut för otrevliga poliser. Jag känner dessutom flera poliser och alla dessa är personer som är just av den typ som jag vill se som poliser, alltså empatiska, ödmjuka, prestigelösa men med stor integritet och sunda värderingar.

Kan inte minnas att jag träffat på någon otrevlig polis heller. Visst kan de vara lite korthuggna när man blir stannad i en rutinkontroll men inte fan står de med laserpuffran och alkotestern vid vägkanten för att få nya kompisar. Tror inte jag heller skulle vara nån solstråle efter ett par timmar på E4:an bland fortåkande, halvfulla korkhuven.

å har du inte gjort ordentligt fel så gör dom inget mot dig.

ibland önskar man att man hade haft poliser som i usa.:tummenupp

obvious_troll.jpg

Lagom skiddish...

Varför bry sig om någon tar kort på dom om de sköter sitt arbete korrekt?

Att sen utpressa kameramannen? ...

Ähh, han som fotade hade ju sjal och säger att han är ett popsnöre och med det sagt så har han ju förtjänat det hela :fakta
Men en vettig polis hade förklarat läget och låtit honom fota det hela då de antaglige inte har något att dölja?

Årets sämsta "bevis". Finns inget som klart tyder på att de båda är poliser. Eller att det ens utspelar sig i tunnelbanan. Så det kan mycket väl vara fejk.

I annat fall så framgår det ju inte heller hur killen med mobilkameran uppträtt innan filmen togs.

Jag ser inte det här som bevis på något annat än en bitter liten grabb med för lite att sysselsätta sig med.

Men som vanligt så väljer folk att svälja det första de hör eller det som mest passar in i deras uppfattning om något som sanningen

Årets sämsta "bevis". Finns inget som klart tyder på att de båda är poliser. Eller att det ens utspelar sig i tunnelbanan. Så det kan mycket väl vara fejk.

I annat fall så framgår det ju inte heller hur killen med mobilkameran uppträtt innan filmen togs.

Jag ser inte det här som bevis på något annat än en bitter liten grabb med för lite att sysselsätta sig med.

Men som vanligt så väljer folk att svälja det första de hör eller det som mest passar in i deras uppfattning om något som sanningen

Och vad spelar det för roll om det är fejk? Ingen skada är ju skedd isåfall om de inte är poliser.
Och vad finns det för anledning att ljuga ihop något, ingen vinner ju något på det? Kanske ett hopkok av konstskolans elever menar du eller?
Håller ju med dig om att det är en bitter grabb helt enkelt, snorungarna som de hade stoppat hade ju uppenbarligen inte betalat sina biljetter och bör således straffas HÅRT :mad:

Rätt att filma eller inte?
Filma på bara, har man rent mjöl i påsen så spelar det knappast någon roll!

Någon har det uppenbarligen inte iaf oavsett sidval.

Nog för att det finns olämpliga poliser där ute men jag är också skeptisk till att dessa två är poliser. Varken deras utseende eller beteende ser särskillt polisaktigt ut.

Kanske är det bara ett skådespel för att smutskast polisen eller kanske är det två tjommar med falska polis-id som leker eller lurar plankare på pengar. Sanningen i den här historian kommer nog fram inom kort.

*/ ?>
Nyheter
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Back