Poliser beter sig illa igen...

Men nu gör jag bara en bedömning av de här två herrarna och för mig är det ingen tvekan om saken.

Jag är förvisso själv skeptisk men inte för hur de ser ut rent klädmässigt och så, utan snarare på att de ter sig för unga och för osäkra och teatraliska i sitt tonfall och sätt att agera. Bara en sådan sak som att de försöker hävda just ofredande gör att det hela känns minst sagt löjeväckande.

Ofredande:
"Den som handgripligen antastar eller medelst skottlossning, stenkastning, oljud eller annat hänsynslöst beteende eljest ofredar annan, döms för ofredande till böter eller fängelse i högst ett år."
http://sv.wikipedia.org/wiki/Ofredande

"- Det är 3 3 3 åtgärder enligt rättegångsbalken, för att utreda om du begått något brott!" (1:06 in i filmen)

Varför skulle rättegångsbalken vara aktuell när de frågar ut en person på stan?
"Rättegångsbalken innehåller alla grundläggande bestämmelser för rättegångar i såväl tvistemål som brottmål i tingsrätt, hovrätt och Högsta domstolen."

333 åtgärd? :va

Något ur rättegångsbalken?

Last edited:
Bägge var poliser, så nu kan ni sluta ropa fäjk

källa

Edit:

Gillar följande citat av deras chef
Men hur är det generellt - får man inte fota poliser?

- Generellt får man ta bilder på poliser, det råder ingen tvekan om det. Men någonstans går gränsen mot ofredande.

Jag håller med Dee_cati , hur många snutar i era liv har ni träffat på som går i joggingskor och ser så ovårdade ut och har missbrukarögon samt om man kollar åldern på herrarna. Det klingar noll för mig.

Visst finns det idioter som är poliser men nått stämmer inte här.

Skulle vara kul o få Kjecop komentar på det här.

Jag har blivit stoppad av liknade poliser minst två gånger som har haft joggingskor på sig. civil poliser heter de..

"- Det är 3 3 3 åtgärder enligt rättegångsbalken, för att utreda om du begått något brott!" (1:06 in i filmen)

Varför skulle rättegångsbalken vara aktuell när de frågar ut en person på stan?
"Rättegångsbalken innehåller alla grundläggande bestämmelser för rättegångar i såväl tvistemål som brottmål i tingsrätt, hovrätt och Högsta domstolen."

333 åtgärd? :va

Något ur rättegångsbalken?

Gissningsvis pratar de om åtgärder enligt RB 23:3.

Jag håller med Dee_cati , hur många snutar i era liv har ni träffat på som går i joggingskor och ser så ovårdade ut och har missbrukarögon samt om man kollar åldern på herrarna. Det klingar noll för mig.

Just joggingskor är nog bland de vanligaste skorna som bärs av poliser som jobbar civilt ...

Last edited:
Bägge var poliser, så nu kan ni sluta ropa fäjk

källa

Edit:

Gillar följande citat av deras chef

Jisses, de här två poliserna var verkligen riktiga idioter! De två poliserna borde nog ha gjort en pudel men istället anmäler dom nu bloggaren Jesper för ofredande.

ojoj vad den här historien kommer spåra ur... :banana
Fram med popcornen

hmm när de större tidningar hakar på och Efterlyst tar upp det så tror jag på det.

Jag skulle inte vilja kalla det här källa.
Om oss
Nyheter24 är en oberoende nationell nyhetsförmedlare på internet.

Nyheter24 ägs av 24 Media Network AB och är en del av Nyheter24-gruppen som också innefattar sajterna Hamsterpaj och Dingblog.

Chefredaktör och ansvarig utgivare är Aaron Israelson.

hmm när de större tidningar hakar på och Efterlyst tar upp det så tror jag på det.

Om oss

Nyheter24 ägs av 24 Media Network AB och är en del av Nyheter24-gruppen som också innefattar sajterna Hamsterpaj och Dingblog.

Har du aldrig hört talas om nyheter24 ? :confused:

Om oss

Det står ju vad ena polisen heter och att dom har ringt dit. Varför skulle dom ljuga om det? Vore ju ganska dumt och ganska lätt att motbevisa.

Du får nog acceptera att dina detektorer avläste fel den här gången.

Om oss

:rofl

"jag skulle inte vilja kalla det här källa" Vad skulle du vilja kalla det då? Lite bråte i vägen som stör din färd mot de upplystas stig?

Att ett företag äger andra företag/sajter är ett tungt argument för din sak....

Vi alla känner ju till att det reklamfinansierade tvprogrammet Efterlyst är den stora källan till fakta och visdom. Tur att det finns reklampauser så man hinner pinka utan att missa något!

De stora tidningarna är ju kända för sina sanningsenliga reportage, som nazistbilder utanför Alexandra Plaskedaskeda's dörr m.m.

Svenska dagbladet är rätt stora?

De stora tidningarna är ju kända för sina sanningsenliga reportage, som nazistbilder utanför Alexandra Plaskedaskeda's dörr m.m.

Vad var det Alexandras tvprogram hette?
Du vet det där som gick ut på att alla svenskar var dumma i huvet? :)

Last edited:
Jag förstår frustrationen och har liknande exempel men man ska väl ändå inte klaga på att trafikpolisen gör sitt jobb och sedan kasta all skit på övriga konstaplar? Jag tror inte att det är så jävla lätt att jobba med deras resurser hela tiden, jag har två bekanta som är poliser och de säger att det är ett helvete ibland.
Jag vet själv hur det kan vara att jobba med liten budget och försöka trolla med knäna, man kan knappast kräva att de ska jobba gratis.

Jag har fullt förtroende för polisen men däremot inte för politikerna som sätter deras budget.

Njae, det är väl snarare så att jag har inget emot polismän/kvinnor i sak utan hur allting drivs av de med lite makt...
Det prioriteras lite galet tycker jag då man som liten människa alltid ignoreras utom när dom kan bötfälla oss...
Man drivs obönhörligen till en irriterande känsla av hjälplöshet och sånt gör mig :mad:

ja men herregud röttägg finns inom alla yrkesgrupper . men jag tycker inte att man kan dra alla över samma kam.jag har oxå haft mina problem med polisen oxå

alltså polisen tar ju upp din anmälanå gör en utredning.,men detär ju åklagaren som driver frågan vidare . elr är det inte så

Eeeeeeh näe... Det kommer inte ens så långt...
Det kommer till roteln för respektive brott och sen är det t.ex. en inspektör som lägger ner det... Ja såvida det inte är en polisväsendet som ligger bakom anmälan, då går det direkt till åklagare..

VIsste du t.ex. att vid bedrägerianmälningar krävs det MINST 30 anmälningar inom 1-2 månader mot samma företag för att polisen ska ens börja utreda det??
Ja just ja, kanske ska tillägga att respketive polisdistrikt kan INTE kolla i nästa distrikts anmälningsdatabaser... Hur många polisdistrikt finns det tror du?? Man kunde ju då lätt tro att ett distrikt per län eller något sånt.. Men icke... 195st finns det! och dom kan inte prata med varandra... Är du med nu på hur dåligt polisväsendet fungerar för att stävja "vardagsbrott"?? Du kan alltså göra 195 inbrott och lämna tydliga spår på vart enda ställe men för polis ser det ut som om du har gjort ett... Ja förutsatt att du åkt fast alltså...
Känns det speciellt förtroende ingivande? Känns det som om polisen faktiskt jobbar för dig?
Och som sagt var, jag pratar inte om enskilda polismän om polisväsendet..!

Vad var det Alexandras tvprogram hette?
Du vet det där som gick ut på att alla svenskar var dumma i huvet? :)

Vet inte mer än att allt hon skriver fastställer A) hur fantastiskt Grekland är och B) hur fantastiskt Rinkeby är. Ser jag hennes namn på kolumnen i Metro bläddrar jag undermedvetet vidare utan att passera Gå.

Är det denna nyhet ni ojar er över:

Jesper Nilsson tog bilder på två civilpoliser i tunnelbanan. Händelsen fick poliserna att både påstå att det var förbjudet att ta bilder i tunnelbanan och hota med att ta med Jesper till häktet om han inte raderade bilderna.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/jesper-utpressades-av-civilpoliser_4256789.svd

Ingen som funderat på varför en massa ickebetalande kommunister skall ränna runt i tunnelbanan och terrorisera ordningsmakten? :confused:

Nyheter
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år