Poliser beter sig illa igen...

det ironiskaste i det hela är väll att tunnelbanan redan är kamerabevakad?

det ironiskaste i det hela är väll att tunnelbanan redan är kamerabevakad?

Vad hjälper det? Du får inte ut övervakningsbanden utan du gjort en polisanmälan som dessutom drivs vidare.
Tror du en åklagare skulle driva en anmälan vidare i detta fall? Ord mot ord... plankare & en bloggare VS. två poliser. Det intressanta är heller inte det som syns utan vad som sägs och det syns inte på T-banans övervakningsfilmer.

Vilket brott skulle de anmälas för?

Vad hjälper det? Du får inte ut övervakningsbanden utan du gjort en polisanmälan som dessutom drivs vidare.
Tror du en åklagare skulle driva en anmälan vidare i detta fall? Ord mot ord... plankare & en bloggare VS. två poliser. Det intressanta är heller inte det som syns utan vad som sägs och det syns inte på T-banans övervakningsfilmer.

Ofredande ?

syfta mer på vafan gör det då om nån filmar med en mobilkamera?

Och vad spelar det för roll om det är fejk? Ingen skada är ju skedd isåfall om de inte är poliser.
Och vad finns det för anledning att ljuga ihop något, ingen vinner ju något på det? Kanske ett hopkok av konstskolans elever menar du eller?
Håller ju med dig om att det är en bitter grabb helt enkelt, snorungarna som de hade stoppat hade ju uppenbarligen inte betalat sina biljetter och bör således straffas HÅRT :mad:

Nja. om det är fejk så är det ju i så fall någon som ägnar sig åt att smutskasta polisen vilket naturligtvis är olyckligt. Poliser gör misstag och dom ska få ta följderna av sina misstag. Men det är lite onödigt om dom ska få skit för något som inte är sant.

Om dom två "poliserna" i filmen verkligen är poliser så är dom i vilket fall en skam för poliskåren och faktiskt direkt olämpliga i positionen som upprätthållare av lagen. Dom bryter ju själva friskt mot lagen i klippet. Utpressning är ju som bekant inte lagligt. Poliser får inte under några omständigheter göra så att dom hotar med att ta in dig för något allvarligt om du inte går med på att säga att du gjort dig skyldig till en mindre grej.

Att sedan dom två tjuvåkarna ju faktiskt plankat in är en annan sak men ställd i relation till korrupta poliser är det ju en skitsak.

Hur är det, får man fota randomfolk? Poliser?

Nog för att dom beter sig som kukarslen, som dessutom inte ens själva vet om det är ofredande att fota, men korrupteten bland polisen i sverige är antagligen rätt låg om man jämför med andra länder

Nja. om det är fejk så är det ju i så fall någon som ägnar sig åt att smutskasta polisen vilket naturligtvis är olyckligt. Poliser gör misstag och dom ska få ta följderna av sina misstag. Men det är lite onödigt om dom ska få skit för något som inte är sant.

Ahh, du menar om man tänker så idiotiskt så att man tror att hela poliskåren är så där bara för att två anställda beter sig så? Då är skadan skedd såklart, men ingen normal människa tänker väl på det viset hoppas jag?
Men som sagt, det finns ju inget som pekar på att det skulle vara fejk, varför göra sig besväret? Därmed inte sagt att det är omöjligt såklart...

problemet är bara det att många skriver jävla snutjävel jävla grisjävel tills den dagen man behöver sj hjälp från dom .
Tycker bara att det ligger lite dubbelmoral hos folk bara.
.

Fy faen, har du fått hjälp av dom? Du känner nån inom polisen va??
Jag har blivit misshandlad, visste vem det var, hade vittnen: nerlagt i brist på bevis
Stoppat ett rån, visste vilka det var, hade flera vittnen: nerlagt i brist på bevis
Haft x antal inbrott i bilar, ingen har ens brytt sig om att ta ett endaste
litet fingeravtryck, d.v.s. nerlagt i brist på bevis.
Sist så beställde jag varor som aldrig levererades, trots att jag har alla papper på beställningen, tagit fram vilka som äger firman med personnummer och allt, vart dom arbetar, t.o.m. vad deras mor och en av killarnas fru heter så läggs det ner i brist på bevis. Dom kan inte ens skicka ett brev och be killarna förklara sig...

Men jävlar anamma när jag körde 8km/h för fort ute vid arlanda!
Då klev fröken polis ut i gatan med dragen batong redo att dräpa mig och hastighetsöverträdelsen gick till tinget. På frågor om batong och dylikt så behövde hon inte ens svara.. Dömd? Jajamensan!
Det var ju polismansord mot mitt... :död:

Varför tror du folk har noll respekt för polisen???
Du får aldrig hjälp av dom när du utsatts för ett brott men om
du kör för fort eller någon annan "mindre" förseelse då åker du direkt
på det..

Förklara gärna hur man ska få respekt för en yrkesgrupp med ovan givna exempel?

Jag förstår frustrationen och har liknande exempel men man ska väl ändå inte klaga på att trafikpolisen gör sitt jobb och sedan kasta all skit på övriga konstaplar? Jag tror inte att det är så jävla lätt att jobba med deras resurser hela tiden, jag har två bekanta som är poliser och de säger att det är ett helvete ibland.
Jag vet själv hur det kan vara att jobba med liten budget och försöka trolla med knäna, man kan knappast kräva att de ska jobba gratis.

Jag har fullt förtroende för polisen men däremot inte för politikerna som sätter deras budget.

nånting säger mig att det är fake poliser

Är det bara jag!!??? Det där ser inte ut som två snutar.
Den ene såg ut som en missbrukare och den andre allmän idiot.

De kan ju vara så att det finns polis id på vift eller fake id.
Kul sätt att skoja med ynglingar...

I mitt jobb ser jag alla sortens människor, man lär sig urskilja folk på hur de går , klär sig och beter sig. Det hemska är att man ser en person , känner på sig att det är en missbrukare eller nått skumt i 90% av fallen har jag gissat rätt.

Rätt säker det där är inga snutar.

Edit. de där två skojarna har nog haft en del o göra med polisen då vet de ju exackt hur de ska spela sina roller

Last edited:
Hur kan du ha det efter en video som denna?

Jag håller med Dee_cati , hur många snutar i era liv har ni träffat på som går i joggingskor och ser så ovårdade ut och har missbrukarögon samt om man kollar åldern på herrarna. Det klingar noll för mig.

Visst finns det idioter som är poliser men nått stämmer inte här.

Skulle vara kul o få Kjecop komentar på det här.

Det vart på nyheterna nyss och hela historien visar sig vara sann enligt Jesper Nilsson.

Polisen förnekar bestämt att de två poliserna på bild är poliser och ska nu utreda händelsen.

Det vart på nyheterna nyss och hela historien visar sig vara sann enligt Jesper Nilsson.

Polisen förnekar bestämt att de två poliserna på bild är poliser och ska nu utreda händelsen.

Det där är inga snutar , sätter båda mina hojar på det.

Jag håller med Dee_cati , hur många snutar i era liv har ni träffat på som går i joggingskor och ser så ovårdade ut....

Och hur tror du att civilarna som jobbar i tunnelbanan och åker utåt förorterna ser ut? Snutmustach, pilotbrillor och öronsnäcka?

Jag säger inget om huruvida de där två är poliser eller ej, däremot tror jag du skulle revidera ditt påstående om du mött några civilare som jobbar i just tunnelbanan.

Fy faen, har du fått hjälp av dom? Du känner nån inom polisen va??
Jag har blivit misshandlad, visste vem det var, hade vittnen: nerlagt i brist på bevis
Stoppat ett rån, visste vilka det var, hade flera vittnen: nerlagt i brist på bevis
Haft x antal inbrott i bilar, ingen har ens brytt sig om att ta ett endaste
litet fingeravtryck, d.v.s. nerlagt i brist på bevis.
Sist så beställde jag varor som aldrig levererades, trots att jag har alla papper på beställningen, tagit fram vilka som äger firman med personnummer och allt, vart dom arbetar, t.o.m. vad deras mor och en av killarnas fru heter så läggs det ner i brist på bevis. Dom kan inte ens skicka ett brev och be killarna förklara sig...

Men jävlar anamma när jag körde 8km/h för fort ute vid arlanda!
Då klev fröken polis ut i gatan med dragen batong redo att dräpa mig och hastighetsöverträdelsen gick till tinget. På frågor om batong och dylikt så behövde hon inte ens svara.. Dömd? Jajamensan!
Det var ju polismansord mot mitt... :död:

Varför tror du folk har noll respekt för polisen???
Du får aldrig hjälp av dom när du utsatts för ett brott men om
du kör för fort eller någon annan "mindre" förseelse då åker du direkt
på det..

ja men herregud röttägg finns inom alla yrkesgrupper . men jag tycker inte att man kan dra alla över samma kam.jag har oxå haft mina problem med polisen oxå

alltså polisen tar ju upp din anmälanå gör en utredning.,men detär ju åklagaren som driver frågan vidare . elr är det inte så

Nej min herre jag går inte runt å plåtar andra människor . jag däremot har ett eget liv.

Ne alltså min mening i det hela är ju att vill man jävla med polis så får man ju ta konsekvenserna . att dom jävlas lite tillbaka .
Alltså killen med mobilkameran bjöd ju upp på dans.

fantastiskt. ha ett eget liv innebär att inte gå runt och plåta andra människor. stackars mig då.

och tydligen så jävlas man också med polisen om man plåtar de. jag utser dig härmed till sh's sherlock holmes. sherlockmössan får du dock köpa i london.

Och hur tror du att civilarna som jobbar i tunnelbanan och åker utåt förorterna ser ut? Snutmustach, pilotbrillor och öronsnäcka?

Jag säger inget om huruvida de där två är poliser eller ej, däremot tror jag du skulle revidera ditt påstående om du mött några civilare som jobbar i just tunnelbanan.

Kan säga att genom mitt yrke så har jag träffat alla sorters människor.
Man blir lite yrkesskadad och sätter folk i fack efter hur de ser ut och är.

Du har rätt jag har inte träffat på en civilare i tunnelbanan. Men nu gör jag bara en bedömning av de här två herrarna och för mig är det ingen tvekan om saken.

fantastiskt. ha ett eget liv innebär att inte gå runt och plåta andra människor. stackars mig då.

och tydligen så jävlas man också med polisen om man plåtar de. jag utser dig härmed till sh's sherlock holmes. sherlockmössan får du dock köpa i london.

:D:D tagga ner lite ,blir du så upprörd för så lite..
:tungan

*/ ?>
Nyheter
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Back