Det säger ju iofs en del om din syn på rättssamhället.
Jag tycker de sköt åt helvete för lite i Gbg 2001. Ser man filmer och bilder därifrån finns ett 20-tal värdiga att få ett skott i benet. Kastar man sten på polisen är man värd ett skott, punkt.
I det här fallet tycker jag inte ett dugg synd om killen förutsatt att jag har rätt i att det är den incident som diskuterades i fjol där killen saknade körkort, hojen var väl tom stulen eller iaf oförsäkrad och saknade reg.plåt. Polisen gör helt rätt i att anta att det inte är en "hederlig svensson som kör lite för fort". Däremot borde de gått ur när de vid flera tillfällen hade chansen inne i stan vid rödljusen och tryckt på dödarknappen+dragit ur nyckeln... Då hade det här aldrig hänt.
Vad menar du? Jag skriver ju liksom du att de skulle tagit ut honom direkt. Om de nu hade misstänkt att den var stulen och allt möjligt, tror du inte de hade plockat honom direkt då? De vill ju bara vänta tills de har mätt honom för mer än 30km/h över. Två klåpare till poliser helt enkelt.
Angående demonstranten ber jag dig läsa igen. Polisens förklaring var att de ansåg att lille Hannes eller Hampus sten riskerade deras kollegas liv. Det köper jag inte alls. Killen är helt ensam och orkar väl inte ens kasta så långt. Skjutningen grundar sig förstås i att de är förbannade och jävligt trötta på vänsterpacket. Vilket jag förstår totalt. Och jag tycker det var bra och jag tycker också de borde ha skjutit mycket mer. Men deras förklaring är skitsnack.
Sen måste jag ge en känga till polisen på allt jävla gnäll efteråt och psykiska men och allt de fick. Då har de valt fel yrke om de gnäller över det. Ett gäng spaghettiarmsveganer bråkar med dem och de får psykiska problem?