Video Polisens egna material från omtalad mc-jakt med dödlig utgång, Stockholm 2011-07-20

Status
Ej öppen för fler svar.

~Öjje~

mu
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Halmstad
Hoj
KTM RC8 R -12
Kommer det på kallafakta, kommer jag sitta klistrad vid tven:).

Edit: nu på onsdag kommer det!
 
Last edited:

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Upphetsade lågintelligenta polisepojkar har man ju lekt med rätt mycket (på chefs nivå) - jag har då fått dom att avgå
och sälja röv till hiv smittade och sedan dö.

Dom här verkade vilja tuffa upp sig med blåljus - well skulle dom träffat mig skulle deras mammor fått gå promenader i skogskyrkogården med tår i ögat då dom skulle kört av.

Snorungen som körde skulle stannat och överlåtit gasa ifrån polisen grejer till proffs...
 

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
ja det vore najs... :(
Hade han bara stannat från början hade allt vart så mycket bättre för dem bägge två...

Självförvållat dödsfall. Ingen stor förlust.
 

DaPirate

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2005
Ort
08 söderort
Hoj
GSXR1000-K2 + 2 till
Jag gillar skarpt 4:40 när poliserna sätter på lite poppig musik :)

Nja.. det är en mobiltelefon, ena Polisen säger ju att han inte har tid att svara nu...
Fast jag håller med om att det vore lite coolt om de satte på Disco i bilen när de ska jaga motorcyklar :banana
 

DaPirate

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2005
Ort
08 söderort
Hoj
GSXR1000-K2 + 2 till

n_andersson

Sporthojsnörd
Gick med
25 Sep 2007
Ort
Bengtsfors
Hoj
Night Rod. kawa 450
är det bara jag som undrar vad för hemskt brott man måste begått för att få 08s poliskår efter sig + helikopter?
De kanske hade gjort andra brott också? För annars kanske man skall tänkta på att det finns en passagerare på som inte riktigt råder över situationen helt som sitter väldigt utsatt. Fula gester eller ej.
Om inte annat så tycker jag det finns vettigare sett att lägga min sura skattepengar på. Min polisförakt minskar ju inte direkt med kommentaren om att preja in i räcket och fegliret om att inte våga stanna för det står flera bajkers runt Mcd. Eller andra fjompkommentarer. Kom in i matchen Pissråtter! Jag säger inte att föraren gjorde rätt. Jag säger inte att ALLA poliser är körda i bollen. Jag har bara råkat ut för allt för många pappa blå som måste varit gamla mobboffer som vill ge igen. Fi fan för dem! Måtte dem göra bättre psyktester för framtiden.
Va precis min första tanke. Vilka resurser och pengar dom lägger ner för att stoppa en fortkörare. Man skulle ju kunna tro att det va en terrorist dom jaga
 

huSSe

husse
Gick med
1 May 2007
Ort
timrå/ljustorp
Hoj
Kå Te eM 690r
Nja.. det är en mobiltelefon, ena Polisen säger ju att han inte har tid att svara nu...
Fast jag håller med om att det vore lite coolt om de satte på Disco i bilen när de ska jaga motorcyklar :banana

hade vart klockrent om dom spelat lite 70 tals polisserie intro i bilen.
som detta klipp starsky & hutch.
eller hillstreet blues.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Förstår inte problemet. Killen ville rejsa, han valde själv vilka risker han var berädd att ta och han valde att sätta både sitt och tjejens liv på spel. Han förlorade.

Skulle han ha blivit prejad eller nåt vore det ju en sak men nu verkar det ju vara helt på egen hand som han kört ihjäl sig så det är väl bara vara glad att han inte körde ihjäl tjejen också.
Jag har själv kört ifrån polisen i yngre dar och skulle kanske försöka igen om omständigheterna var rätt men det här var en ren race incident och inget att gnälla på polisen om.
Dessutom krockar han med en vägbom in på en avstängd väg, på ett av mellansveriges mest upplysta och välskyltade vägavsnitt...
 

Rootofevil

Guru
Gick med
21 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW S1000RR
Det har varit reklam och preview på TV4 om detta kommer upp i Kalla Fakta nästa vecka.
Bl.a ingick interview kommentarer från från flickan som satt bak!!

Extremt Beteende på MC, kan vara belagd med dödsstraff, som i filmen (verkligheten) - tycker faktisk det är bra att polisen släppar materialet. Kan ju endast konstatera att resultatet var extremt onödigt!
Och sen, ska alla vi andra grillas av Kalla Fakta - för sedan få smisk av allmänheten - som indoktrineras med att sporthojfolk kör tills vi dör ......

Eller, blir det tvärtom så, att Kalla Fakta konkluderar - Polisen jagar motorcyklister i döden !!!!
Du har definitivt en poäng, det ligger ju lite i deras arbetssätt att spetsa till saker och ting. Det är ju dock "inne" att sparka på polisen så min kvinnliga intiution säger mig att man går mest hårt åt polisen ivrigt påhejade av hon som var passagerare. Det känns troligare än att man skulle ge sig på en redan avliden person.

De har inte kontaktat SMC för någon diskussion om "problemet"? Intressant att se vad de kommer klippa ut ur polisens filmer också.
 
Last edited:

fiffe

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2010
Ort
Ukraina och ibland Borås eller GBG
Hoj
SÅLD honda cbr1000rr bmw r1200gs adventure 2010
Man ser lite på komentarena här och i andra trådar hur folk kör. Vad som tycks att polisen skulle gjort och inte gjort.

När kommer nästa olycka ske av bristande intiligens? Man får mer förståelse för högre körkortsålder.
 

Risbrännaren

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2011
Ort
Bispgården
Hoj
1987 Honda CBR1000F, Husaberg 501FE.
Som jag skrev i förra tråden. Anser inte att polisen gjorde några större fel, men förararen kunde gott ha stannat och släppt av tjejen innan han fläskade på för fullt..
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Polisjaktsfilmer utan V8-ljud är ju helt könlöst.
 
Last edited:

huSSe

husse
Gick med
1 May 2007
Ort
timrå/ljustorp
Hoj
Kå Te eM 690r
sen finns det ärthjärnor som inte bryr sig om körkort.
som snubben i filmen:dummer

men huvudsaken är att dom sollar bort sig själv, och inte tar med andra
in i döden...
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Ser fram mot samma film från helikoptern......
Men den är väl förstörd/försvunnen........
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Ja, turbo e bara fjantigt. Polisen borde få några Dodge Charger istället, och hagelbrakare.

Håller med. Jag trodde det var hojen man hörde först, men så var det bilen som tjöt som en spädgris :(
Ja V8 med konventionell automat och ständiga kickdowns borde det vara om Polisen ska göra såna här produktioner. Gärna lite Evert Bäckströmska kommentarer från de i bilen: "Fy fan, såna där ska man koka lim på" osv.

Jag stod med hojen på Shellmacken i Tyresö med hojen när hela kopplet drog förbi, först de två SH-medlemmarna, sen helikopeter sen de två bilarna. :lassie

Själv tror jag inte man helt ska utesluta att det stora pådraget på denne pilot, kan förklaras med att man måhända äntligen trodde sig ha ett annat ekipage på kornet. En annan svart hoj/förare som också hetsat polisen i ett antal polisjaktsfilmer.

Naturligtvis en mycket tråkig utgång, men det är ju tyvärr den uppenbara insatsen om man ägnar sig åt sånt här, i synnerhet utan kk.
 
Last edited:

Över1

Bannad
Gick med
2 Mar 2012
Ort
Mellan benen
Hoj
Din fru
Upphetsade lågintelligenta polisepojkar har man ju lekt med rätt mycket (på chefs nivå) - jag har då fått dom att avgå
och sälja röv till hiv smittade och sedan dö.

Dom här verkade vilja tuffa upp sig med blåljus - well skulle dom träffat mig skulle deras mammor fått gå promenader i skogskyrkogården med tår i ögat då dom skulle kört av.

Snorungen som körde skulle stannat och överlåtit gasa ifrån polisen grejer till proffs...

Svårt att tänka mig hur någon med så hög intelligens som du ens kan sälja din egna röv min son.

:hej
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top