Video Polisens egna material från omtalad mc-jakt med dödlig utgång, Stockholm 2011-07-20

Status
Ej öppen för fler svar.

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Ort
Petersberg
Hoj
ZX10R
Okej, kopplade inte först. Sorry! Men du Peter, har du funderat något på din matador eller jag menar avatar?
 

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Ort
Långt bort
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
Ungefär så lugnt som när dom söndagskörde förbi den stillastående civilaren i 200 blås vid globen i början av filmen innan efterföljandet påbörjats?

Ett annat, helt galet alternativ, hade ju varit att han stannat och åtminstone släppt av bruden nån gång under den timmen som de var ute och åkte?

Tycker att polisen verkade göra ett ganska bra jobb, jag undrar bara vart helikoptern var som enligt "källor" här på SH ska ha legat 10 meter över dem under hela färden.

Som sagt jag försvarar honom inte och jag skrev
hade nog killen och Veronica kunnat ta det lugnt och kört hemåt istället

Tror även jag läst att hon inte ville bli avsläppt från hojen.
 

Detox

Guest
Jag försvarar inte honom för fortkörningen i första hand, men hade bara polisen gett fan i att följa efter så hade nog killen och Veronica kunnat ta det lugnt och kört hemåt istället...

Tja, så kan man ju också resonera... *suck*
 

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Göteborg / Hisingen
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
är det bara jag som undrar vad för hemskt brott man måste begått för att få 08s poliskår efter sig + helikopter?
De kanske hade gjort andra brott också? För annars kanske man skall tänkta på att det finns en passagerare på som inte riktigt råder över situationen helt som sitter väldigt utsatt. Fula gester eller ej.
Om inte annat så tycker jag det finns vettigare sett att lägga min sura skattepengar på. Min polisförakt minskar ju inte direkt med kommentaren om att preja in i räcket och fegliret om att inte våga stanna för det står flera bajkers runt Mcd. Eller andra fjompkommentarer. Kom in i matchen Pissråtter! Jag säger inte att föraren gjorde rätt. Jag säger inte att ALLA poliser är körda i bollen. Jag har bara råkat ut för allt för många pappa blå som måste varit gamla mobboffer som vill ge igen. Fi fan för dem! Måtte dem göra bättre psyktester för framtiden.
 
Last edited:

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Ort
Petersberg
Hoj
ZX10R
Japp, K-B är tokig men han har en schyst underrubrik eller heter det signatur?
 

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Göteborg / Hisingen
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Fattar inte varför snutarna inte försökte plocka in honom redan i stan när dom låg bakom honom. Visst han skulle nog försöka sticka iallfall men nu kändes det som om dom skuggade honom enbart för att sätta dit honom för så många förseelser som möjligt.

agree.
 

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Göteborg / Hisingen
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Man har svårt att förstå att kommutrustningen kostar så mkt. Alltid lika svårt att höra vad som sägs, även live.
Tror fan burktelefon ger mer.
 

Incognito

Ny medlem
Gick med
12 Dec 2010
Ort
Salt lake-Boo
Hoj
Speed Triple -06
att killen tog ett dåligt beslut är det inget snack om. men vemfan har inte legat och pressat 230+ på motorvägen fast utan blåljus i baken. dom borde ha lagt ner hela jakten när dom insett att han inte tänker stanna. åtminstonde för hans passagerares och övriga trafikanters skull. så jävla onödigt. killen gjorde fel men polisen borde veta bättre.

sen tycker jag polisens körning är lika jävla farlig den med. dom smäller ju nästan en bil på e4 vid hallunda. snutjävlar som inte klarar av en förlust, dvs att inte lyckas ta en brottsling borde fan inte va poliser. FTP!!!
 

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Tågstationen
Hoj
Zebraröd Honda Eldblad
är det bara jag som undrar vad för hemskt brott man måste begått för att få 08s poliskår efter sig + helikopter?
De kanske hade gjort andra brott också? För annars kanske man skall tänkta på att det finns en passagerare på som inte riktigt råder om situationen helt som sitter väldigt utsatt. Fula gester eller ej.
Om inte annat så tycker jag det finns vettigare sett att lägga min sura skattepengar på. Min polisförakt minskar ju inte direkt med kommentaren om att preja in i räcket och fegliret om att inte våga får det står fler bajkers runt mcd. Eller andra fjompkommentarer. Kom in i matchen Pissråtter! Jag säger inte att föraren gjorde rätt. Jag säger inte att ALLA poliser är körda i bollen. Jag har bara råkat ut för allt för många pappa blå som måste varit gamla mobboffer som vill ge igen. Fi fan för dem! Måtte dem göra bättre psyktester för framtiden.

Har för mig att det kom fram i den förra tråden när detta hade skett förra sommaren att personen på hojen hade tidigare samma dag åkt runt i Stockholm och brytit en rad olika regler (speciellt rödljuskörningar och körning mot enkelriktat) som gjort att polisen fått upp intresset för just denna hoj.
 

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Göteborg / Hisingen
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
att killen tog ett dåligt beslut är det inget snack om. men vemfan har inte legat och pressat 230+ på motorvägen fast utan blåljus i baken. dom borde ha lagt ner hela jakten när dom insett att han inte tänker stanna. åtminstonde för hans passagerares och övriga trafikanters skull. så jävla onödigt. killen gjorde fel men polisen borde veta bättre.

sen tycker jag polisens körning är lika jävla farlig den med. dom smäller ju nästan en bil på e4 vid hallunda. snutjävlar som inte klarar av en förlust, dvs att inte lyckas ta en brottsling borde fan inte va poliser. FTP!!!

fetstil = håller med till 100%
 

Stuntman

Stunt Edition
Gick med
25 Nov 2006
Ort
Stuntholm
Hoj
SECRET STUNT EDITION(S)
Jag försvarar inte honom för fortkörningen i första hand, men hade bara polisen gett fan i att följa efter så hade nog killen och Veronica kunnat ta det lugnt och kört hemåt istället... Sen om de säkerligen hade brassat på dagen efter det hade ju vart en annan sak att tänka på

Kolla vid 15:25 när han drar om piketbussen på höger sida fast än han inte hade nåt "snutjag"
 

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Göteborg / Hisingen
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Har för mig att det kom fram i den förra tråden när detta hade skett förra sommaren att personen på hojen hade tidigare samma dag åkt runt i Stockholm och brytit en rad olika regler (speciellt rödljuskörningar och körning mot enkelriktat) som gjort att polisen fått upp intresset för just denna hoj.

Och det vet man för att? Samma tröja? Samma hoj? Låter ju lite vagt spontant.
Dem borde avbrutit jakten för passagerarens och övriga trafikanter som kunde dött eller skadats. Eller stannat dem i stan tidigare eller vid mcd. Samtalet i polisbilen är skrattretande.

Ni får ursäkta om jag har färgad syn men jag har verkligen fått polisförakt genom mina erfarenheter.
 

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Göteborg / Hisingen
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Kolla vid 15:25 när han drar om piketbussen på höger sida fast än han inte hade nåt "snutjag"

Är du säker på det? Oavsett borde de blåst av jakten för passagerarens skull om inte annat.
Om passageraren och lite folk runt om hade dött också hade det hela varit lite annorlunda snack om polisens inblanding / hets. För så KUNDE det lika gärna slutat eller vad tror du?
 
Last edited:

Ripster

Crash boom bang
Gick med
13 Aug 2009
Ort
I landet där man böjer bananerna
Hoj
Japanese steeeeeel
SNälla folket, vi behöver inte kommentera mc-föraren eller passageraren IGEN. Men däremot blev jag lite lack när polisen gjorde korkade omkörningar i jäkligt hög fart utan blåljus.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top