Polisen samarbetar med extremister

När folk väl har börjat göra bort sig är det ju bara ett alternativ som gäller.Att visa vem som bestämmer.

Och det tycker jag man kan visa de värsta extremisterna redan från början, utan korkat daltande. Att de har dialog med andra knäppskallar på plats som t.ex. Vänsterpartiet är naturligtvis bra däremot, men de man vet kommer ställa till med helvete och är en mer eller mindre uttalad säkerhetsrisk mot riket ska man inte prata med, det tycker jag är lika självklart som att man samarbetar med mer sansade krafter.

Och det tycker jag man kan visa de värsta extremisterna redan från början, utan korkat daltande. Att de har dialog med andra knäppskallar på plats som t.ex. Vänsterpartiet är naturligtvis bra däremot, men de man vet kommer ställa till med helvete och är en mer eller mindre uttalad säkerhetsrisk mot riket ska man inte prata med, det tycker jag är lika självklart som att man samarbetar med mer sansade krafter.
Jag undrar fortfarande hur du kan tycka att det är negativt för våldspreventionen? Det är väl bättre att försöka tala vett i dom innan, istället för att bara lägga ner ohyggliga resurser i ett totalt meningslöst våldsinferno.

/perris

Du har så mycket inneboende ilska Markus :hihi
Vi tycker nog lite olika där, jag tycker att man ska förhandla så att man tydligt ger extremisterna valet att bestämma hur kvällen ska sluta. När de visar att de har valt så väljer man metod. Inte innan.

" Vi vill ge folk en möjlighet att protestera i lugna former, säger Vänsterpartiets gruppledare i Salem "

bullshitt ! vänstern är ett riktigt pack som gör allt för att förstöra en LUGN marsch till minne av mordet på Daniel Wretström & ett demonstrationståg mot det svenskfientligavåldet.
att AFA existerar gör mig irriterad varje dag året runt .. :huvet

HÅLLER MED DIG TILL 100%

Du har så mycket inneboende ilska Markus :hihi
Vi tycker nog lite olika där, jag tycker att man ska förhandla så att man tydligt ger extremisterna valet att bestämma hur kvällen ska sluta. När de visar att de har valt så väljer man metod. Inte innan.

Skönt att se att det finns människor kvar som inte inskränker resonemanget till lillhjärnan.
För er som tror på kavallerichock direkt så kan jag meddela att alla såna försök misslyckats hittills, till oerhörda kostnader. Att INTE försöka underhandla innan en sån här grej vore f-n tjänstefel.

För övrigt ser jag ingen direkt skillnad mellan det här och AIK-Djurgårn?

För er som tror på kavallerichock direkt så kan jag meddela att alla såna försök misslyckats hittills, till oerhörda kostnader. Att INTE försöka underhandla innan en sån här grej vore f-n tjänstefel.

Åh, så skönt att du kan tala om det.
Jag kan i gengäld tala om för dig att den här eftergiftspolitiken mot terrorister är helt verkningslös, och tydligen gav det ingen effekt nu heller.

Göteborg 2001, det blev lugn och ro efter att skjutandet började, inte innan.

När de visar att de har valt så väljer man metod. Inte innan.

Du har rätt om man inte talar om t.ex. Afa som har som uttalat mål att bruka våld mot alla oliktänkande. Men som sagt, ska man prata med Greenpeace eller S-kvinnor? Naturligtvis.
Bara att vara medlem i Afa är att propagera våld mot bl.a. poliser.

Last edited:
Glöm Ådalen -31. In med militären.

Segern i Ådalen! :kulspruta

" Vi vill ge folk en möjlighet att protestera i lugna former, säger Vänsterpartiets gruppledare i Salem "

bullshitt ! vänstern är ett riktigt pack som gör allt för att förstöra en LUGN marsch till minne av mordet på Daniel Wretström & ett demonstrationståg mot det svenskfientligavåldet.

:fakta

Last edited:

Amen!

AFAniter är ett slöderpack och bör behandlas därefter.

Redan där visar du att du är medveten om att det handlar om politisk propagandatillställning av brunskjortorna och inte en minnestillställning. Det är inte så många andra som marscherar för det höga nöjets skull på en lördag...

Sedan så var det ju så att den gode pojken som omkom inte var bara första bästa gymnasieelev som stod på gatan. Han var en skinnbula och tillställningen ordnas av andra skinnbulor för att försöka göra honom till någon slags martyr för deras rörelse.

Låt mig gissa: du läser dagligen på Info-14 och tycker att allt där är den rena oförfalskade sanningen utan inslag av propaganda från vitmakttomtarna?

Jag gillar inte heller AFA. Men jag anser att de och skinnbollarna ska brinna tillsammans i helvetet. Faktiskt så anser jag att alla odemokratiska extremister (både politiska och religiösa) som försöker sprida sitt budskap genom våld kan dra dit pepparn växer.

Redan där visar du att du är medveten om att det handlar om politisk propagandatillställning av brunskjortorna och inte en minnestillställning. Det är inte så många andra som marscherar för det höga nöjets skull på en lördag...

Sedan så var det ju så att den gode pojken som omkom inte var bara första bästa gymnasieelev som stod på gatan. Han var en skinnbula och tillställningen ordnas av andra skinnbulor för att försöka göra honom till någon slags martyr för deras rörelse.

Låt mig gissa: du läser dagligen på Info-14 och tycker att allt där är den rena oförfalskade sanningen utan inslag av propaganda från vitmakttomtarna?

Jag gillar inte heller AFA. Men jag anser att de och skinnbollarna ska brinna tillsammans i helvetet. Faktiskt så anser jag att alla odemokratiska extremister (både politiska och religiösa) som försöker sprida sitt budskap genom våld kan dra dit pepparn växer.

jo visst är det fint med demokrati... men vem ha tillräcklig kunskap till att få rösta? diktatur ftw! ;)

:fakta

Att Nassenisarna har en tendens att dra lite egna slutsatser av saker och ting är fantastiskt.
Robert Jäderberg var en kille i Västerhaninge som blev mördad av SVENSKA barn som ville sno hans jacka eller nåt i den stilen.
Nassenisarna hade senare en demonstration mot att han råkat ut för svenskfientligt våld?????
Sen kan man ju undra hur stor del av dessa människor som faktiskt är direkt paranoida??
http://207.176.43.186/artikel.asp?artikelID=779
http://207.176.43.186/artikel.asp?artikelID=965
http://www.patriot.nu/artikel.asp?artikelID=1052

Det är faktiskt otroligt intressant att läsa dessa artiklar och sen försöka förstå att dom inte är skrivna på 1800-talet. Finns det verkligen människor som tror på det som skrivs av nassarna???? Har inte alla haft biologi i skolan och fått lära sig att hud,ögon och hårfärg bara är en utveckling av vart i världen man bor? Vet inte nassarna att den bruna ögonfärgen och hårfärgen är dominant? Hur stämmer det in med deras överlägsna ariska ras?
Är det någon av deras sympatisörer som ens har funderat på hur ledarna egentligen vill styra ett land??
Alla som inte perfekt passar in i deras trångsynta värld ska säkerligen avlivas, t.ex p.g.a sexuell läggning, fel hårärg, fel ögonfärg, handikapp av alla de slag o.s.v.
Att dom aldrig gör något väsen av sig är ju halvsant, eftersom dom istället kör lite värre metoder som registrering av alla som aktivt jobbar mot dom.
Läskiga creeps är vad dom är, men läskigast av allt är iaf att det finns människor som gått ur grundskolan och faktiskt går på deras hycklerier.

AFA är ett totalt kapitel för sig även dom och samma typer finns inom dom flesta huligangäng där man måste ha ett hyde bakom sig för att ens våga öppna käften. Det är en massa människor som vill ha en identitet men har en alldeles för svag personlighet för att kunna skaffa sig den på naturlig väg, alltså blir man en i gänget och följer med strömmen oavsett vart det bär. Känns igen i sammanhang som gängvåldtäkter, gängbråk, fotbollshulliganer, mc-gäng m.m.
Det enda som hjälper till att hålla liv i eländet är att dom får en massa publicitet och därmed får dom sin identitet bekräftad.

Last edited:
Inget nytt med detta,likadat varje gång rödingarna misslyckas och måste förstöra för allmänheten som tex reclaim the street osv.
Men dom är duktiga på att visa vilka som kan uppföra sig och inte så dom
hjälper endast sina motståndare att vinna sympatier från svenssons.

Fast ja kan inte förstå hur de kan misslyckas så extremt för sjunde året i rad det är en bedrift som endast träskvänstern med anhäng kan lyckas med.
För inte kan de väl ens dom tro att någon stödjer dem när de tänder eld på skolor och gömmer sig i skogen för att stå och skrika.

För inte kan de väl ens dom tro att någon stödjer dem när de tänder eld på skolor och gömmer sig i skogen för att stå och skrika.

Förvånar aldrig en vad vissa människor tror.

Tänkte direkt på en tråd på Flashback* när jag såg ditt inlägg,
Det var en vänstertjej som gång PÅ gång skrev
"Sverige har visat sitt missnöje, Reinfeldt avgå!" ungefär,

Och trots att folk försökte visa henne med rimliga resonemang så vägrade hon fatta
och kom istället med "klatchiga" slagord som rimmar väl i vänsterns öra.

Vad är det nu? 10% som ändrat åsikt?
i en undersökning som knappast representerar hela Sverige.

Men det örat vägrade hon lyssna på för "Sverige har visat sitt missnöje"
som hon tjatade om hela tiden.

Edit: Hittade tråden, ifall någon vill läsa,
Låt bli ifall ni har lågt tålamod för idioter :huvet :rolleyes: :D
http://www.flashback.info/showthread.php?t=528805

Last edited:
AFA är ett totalt kapitel för sig även dom och samma typer finns inom dom flesta huligangäng där man måste ha ett hyde bakom sig för att ens våga öppna käften. Det är en massa människor som vill ha en identitet men har en alldeles för svag personlighet för att kunna skaffa sig den på naturlig väg, alltså blir man en i gänget och följer med strömmen oavsett vart det bär. Känns igen i sammanhang som gängvåldtäkter, gängbråk, fotbollshulliganer, mc-gäng m.m.
Det enda som hjälper till att hålla liv i eländet är att dom får en massa publicitet och därmed får dom sin identitet bekräftad.

Det där tror jag stämmer i de flesta fall du räknar upp - förutom just Afa's medlemmar som tydligen i stor utsträckning har socialt ordnade förhållanden, anställning, mm. Afa är vedervärdiga för de vet exakt vad de gör och det är inte folkölskorkade saker heller.

Lite synd om trådskaparen som försöker peka på ett reellt problem, och så blir tråden invaderad av någon sorts svårförklarlig 'högerfalang' som på nåt krystat sätt försöker klara ut vad salem egentligen handlar om.

Kan vi inte få lite bakgrund på

info14
salemsfonden
vikingarock (hör väl kanske inte hemma här men benämningen är ju så jävla dum så man blir mörkrädd)
svenskfientlighet (?)

Lite synd om trådskaparen som försöker peka på ett reellt problem, och så blir tråden invaderad av någon sorts svårförklarlig 'högerfalang' som på nåt krystat sätt försöker klara ut vad salem egentligen handlar om.

Kan vi inte få lite bakgrund på

info14
salemsfonden
vikingarock (hör väl kanske inte hemma här men benämningen är ju så jävla dum så man blir mörkrädd)
svenskfientlighet (?)

Om man ignorerar fåntrattar så försvinner de, och dessutom verkar det inte lika dramatiskt att någon skriver dumma saker om ingen ens tar det på allvar.

Apropå info14, i förra numret av Fokus var det ett reportage om både höger- och vänsterextremister och de listade de värsta trattarna på nazistsidan och på kommunistsidan. Fokus journalister är inte så bra på alfabetet tror jag för de menar att "14" i Info 14 står för initialerna i Hitlers namn, och det hade stämt om han hette Adolf Ditler men det gör han inte. Jag tror de rört ihop det med något annat.

Vad jag vet står 14 för något som någon aidssjuk och numera död supernazist sagt, det var förmodligen det mest omfattande nazistmanifestet i modern tid som någon tratt lyckats lära sig, begripa och upprepa: det innehåller nämligen hela 14 (!) ord.

6 Miljoner. Där har ni kostnaden för samhället.
Känns så jävla surt att jag ska behöva betala!

Lägg ner hela skiten !

Bonden hade rätt....

..han skulle ställa upp med en tankvagn, fylld med grispiss...sen bara att spreja folksamlingen...sen jävlar kan de komma å påstå att " Jag var INTE där...":rolleyes:

så det är helt lagligt att slå ner en person för att sedan knivhugga honom i ryggen & slutligen skära halsen av honom, bara för att han inte tycker som du gör ? :gnissla

att demostrera är väl aldrig något man gör för att det är kul, utan för att man är missnöjd med något ?

jag kan hålla med dig om att i stort sett alla extremister är fel ute, men när du skriver att det bara är brunskjortor som går Salem-marschen visar du tydligt hur lite du vet.

& slutligen är det väldigt intressant att du vet mer om mig än vad jag själv gör, visste nämligen inte att jag läser info-14 & älskar nazister..

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti