Ja, vänstern är ju så jävla trög att man måste provocera dem lite.
/Öfverlägsen
Ja du får ju öva dig på mig, så trög är jag inte.
/Trasproletär
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ja, vänstern är ju så jävla trög att man måste provocera dem lite.
/Öfverlägsen
De flesta mord med nazistaanknytning är nog inte så organiserade som tex Hellekants dåd. Det vanliga nazistmorden är ju att några stycken Vit Makt- berusade yngre kompisar har ihjäl en bög på fyllan och liknande. Det sista mordet av den karaktären var väl bara ngn månad sedan när två killar torterade ihjäl en handikappad man under flera timmar och heilade på foton under akten. Inte så smarta killar som Markus säger, men helt klart influerade av nazistiska ideologier, pubertalt naiva och tillfälliga sådana kan hända, men ändå. En stor den av bögmord och misshandelsfall har nazistkopplingar. Det kan man lätt googla upp via tex rfsl eller qx-artiklar eller likande om man är road av det.
/J
Jag tycker man måste göra en alldeles oerhörd skillnad på de fulla dumskallar som påstår sig vara nazister, typ de där dampskadade tonåringarna i Upplands Väsby som du refererar till ,och de som begår ett överlagt mord på t.ex. en politiker eller journalist. De där idioterna i Upplands Väsby kunde lika bra varit vanliga mongon, hade de lyssnat på hårdrock så hade jag inte accepterat att man tillskrev hårdrocken deras brott heller. Sådana där kunde lika bra hamnat i ett invandrargäng med andra fåntrattar och sedan gjort något liknande, hade du då menat att det var på grund av deras eventuella religion?
Om man gör sådana generaliseringar så kan man ju konstatera att islam är den största våldsideologin i Sverige och varken Afa eller nazismen. Väldigt få brott tror jag dock begås i islams namn av fantaiska muslimer, men en alldeles otrolig mängd grova brott begås av människor från muslimska länder. Och jag tror varken Jonte eller Jörgen vill skylla det på islam. Eller...?![]()
Mja, visst är det knappast några större teoretiker, utan unga grupptrycksmänniskor som av en ren slump hamnat i nazistgrupperingar, eller som bara råkar attraheras av det utanförskap och den revolt mot samhället det innebär att beteckna sig nazist, men det är väl ändå en viktigt skillnad mellan hårdrockare och nazister, eftersom det i den nazistiska ideologin ingår ett förakt mot andra "raser", och "svagare" människor som enligt detta synsett inte är friska människor och därmed inte hör hemma i ett samhälle.Jag tycker man måste göra en alldeles oerhörd skillnad på de fulla dumskallar som påstår sig vara nazister, typ de där dampskadade tonåringarna i Upplands Väsby som du refererar till ,och de som begår ett överlagt mord på t.ex. en politiker eller journalist. De där idioterna i Upplands Väsby kunde lika bra varit vanliga mongon, hade de lyssnat på hårdrock så hade jag inte accepterat att man tillskrev hårdrocken deras brott heller. Sådana där kunde lika bra hamnat i ett invandrargäng med andra fåntrattar och sedan gjort något liknande, hade du då menat att det var på grund av deras eventuella religion?
Om man gör sådana generaliseringar så kan man ju konstatera att islam är den största våldsideologin i Sverige och varken Afa eller nazismen. Väldigt få brott tror jag dock begås i islams namn av fantaiska muslimer, men en alldeles otrolig mängd grova brott begås av människor från muslimska länder. Och jag tror varken Jonte eller Jörgen vill skylla det på islam. Eller...?![]()
Det var nog runt 1999. Malexandermorden, bilbomb mot journalister och mordet på Björn Söderberg.
Malexandermorden var knappast verket av en nazirörelse. Det var en aktion av ett par idioter som råkade vara nazister (åtminstone en av dem, vet inte hur det var med Tommy).
Tommy vem?
Var det inte Tony Olsson och Andreas Axelsson och ja, tydligen Jackie Arklöv också, som var nassarna i det fallet?
...viktigt skillnad mellan hårdrockare och nazister...
Tony ja, inte Tommy. Men det var knappast ett nynasseföreningsuppdrag eller liknande, som turbojugend tyckte.
Om person A är med i förening B, och utför en handling C, så innebär inte det automatiskt att B och C är connectade.
Inskränktheten personifierad".
...man behöver
inte ha stor studieskuld för att kunna räkna ut att när inget signalement ges
så beror det på sk "mediaetik".
(1) Proffessur i logiskt tänkande eller?![]()
(2) Nej det är sant som du säger, Malaxendermorden var knappast ett nazistdåd även om det var nazister som avrättade poliserna.
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |