Jörgen Karlsson
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 15 Mar 2006
- Hoj
- HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
48 000:- i dagsböter för framkallande av ordervägran
48 000:- i dagsböter för framkallande av ordervägran
du ser ju själv hastigheten på filmen om du tittar lite noga
jag säger samma sak som i förra tråden: Kärnfrågan är att samhället inte får tolerera cowboybeteende bland poliser. Befälsordningen måste upprätthållas och domen var i linje med detta.
Hojåkaren är det inte så mycket snack om, vad han gjorde för fel är inte så svårt att räkna ut.
Anstiftan till ordervägran.
Att jag la mig i disskutionen är just för att han inte lydde order. Det är det som stör mig. Att killen på hojen valde att åka är upp till honom och hans ansvar. Dock skall inte en polisman börja agera efter egna regler och normer. synd för kåren att dessa grisar finns som förstör för bra polismän/kvinnor
Dom förkunnas 25 mars
Har du någon källa på någon sådan händelse? Jag hittar ingenting när jag letar.
Jag menade källa till ett fall där polisen faktiskt har kört på barn.
Fast straffet för polismannen kan ju inte rimligtvis ha baserats på att hojsmitaren skadade sig själv.
Straffet mot polismannen för denna ordervägran måste ju ha varit mot bakgrund av risken för tredje part, att polisbilen framfördes i hög fart i tätbebyggt område samt risken att hojsmitaren riskerade att skada människor i omgivningen.
Det är nog det som ligger bakom det höga beloppet för denna ordervägran, eftersom den rimliga misstanken (utöver vårdslöshet i trafik) max kan ha varit stulen hoj, drogpåverkan. För såna misstankar kan jag tänka mig att det (helt riktigt) inte är rimligt att köra så fort i tätbebyggt område med bil.
Undrar fortfarande: hur gick det för mc föraren?? någon som vet?
Motorcyklisten ådrog sig en bröstryggsfraktur och har efter flera månaders rehabilitering lärt sig att gå på nytt.
Ena dagen klagas det på att polisen inte kommer när nån håller på att sno en hoj och när de väl jagar nån så ska det klagas på det oxå
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |
|
Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!
Pressrelease, 2024-10-21, S... |
|
Energica i konkurs och upplöst
Energica är i konkurs och b... |
|
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras
Kawasaki har uppdaterat sin... |