Polis dömd för farlig mc-jakt

Plew

Hungalabungala
Gick med
10 Jun 2010
Ort
Södermalm
Hoj
Superduke
Jag säger samma sak som i förra tråden: kärnfrågan är att samhället inte får tolerera cowboybeteende bland poliser. Befälsordningen måste upprätthållas och domen var i linje med detta.

Hojåkaren är det inte så mycket snack om, vad han gjorde för fel är inte så svårt att räkna ut.
 

Mad_Skillz

A dirty little young girls dream
Gick med
13 Aug 2007
Ort
Sigtuna
Hoj
ett par trestycken...
Rätt roligt att polisen blev dömd för att ha försökt pereja Mc-föraren, det är ju inte direkt ovanligt att polisen försöker preja eller köra på hojar dom jagar. :rolleyes:
 

adde78

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2005
Ort
Hägerstensåsen/telefonplan
Hoj
1000 k5 Såld, zx10r års 09.
Ja man kanske skall köra gångvägen längs hornsgatan upp till Sös på nästa larm och fullständigt skita i tredjepart och fulltändigt skit i 15 km/h regeln i korsningar.

Vad är mest värt! Att få av mc av vägen eller köra på en oskyldig 10 åring. Detta hände på utryckning här i hägersten. Nej "vissa" poliser borde lära sig att lyda order
 

bandit666

Bandit666
Gick med
16 Jun 2007
Ort
Viva Las Uppsala
Hoj
Ett par stycken
Det var något för 10-12 år sen i skyttorp utanför uppsala när snuten körde ihjäl någon liten unge vid en skola vid utryckning,
jag bodde där i krokarna då,

finns säkert att käsa nånstans
 
Last edited:

adde78

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2005
Ort
Hägerstensåsen/telefonplan
Hoj
1000 k5 Såld, zx10r års 09.
jag säger samma sak som i förra tråden: Kärnfrågan är att samhället inte får tolerera cowboybeteende bland poliser. Befälsordningen måste upprätthållas och domen var i linje med detta.

Hojåkaren är det inte så mycket snack om, vad han gjorde för fel är inte så svårt att räkna ut.


word.
 

CoRuS

WWW.MAJESTO.SE
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Närmare Finland
Hoj
KTM 450 SXF/Supermoto 2012 (snål-edition)
Att jag la mig i disskutionen är just för att han inte lydde order. Det är det som stör mig. Att killen på hojen valde att åka är upp till honom och hans ansvar. Dock skall inte en polisman börja agera efter egna regler och normer. synd för kåren att dessa grisar finns som förstör för bra polismän/kvinnor

Håller med dig, men även sett från andra sidan. Synd för mc-folket att dessa grisar finns som förstör för bra mc-män/kvinnor.
Jag förstår polismannens agerande, men accepterar det av pricipskäl inte. Definitivt fara för tredje part.
Jag förstår öven mc-killens agerande, men accepterar det av principskäl inte. Definitivt fara för tredje part.

Ska jag vara ärlig så skulle det kunna ha varit jag i båda fallen.
 

Dooh

Ölhävaren
Gick med
20 Sep 2007
Ort
Bålsta
Hoj
Inte längre...
Fast straffet för polismannen kan ju inte rimligtvis ha baserats på att hojsmitaren skadade sig själv.

Straffet mot polismannen för denna ordervägran måste ju ha varit mot bakgrund av risken för tredje part, att polisbilen framfördes i hög fart i tätbebyggt område samt risken att hojsmitaren riskerade att skada människor i omgivningen.

Det är nog det som ligger bakom det höga beloppet för denna ordervägran, eftersom den rimliga misstanken (utöver vårdslöshet i trafik) max kan ha varit stulen hoj, drogpåverkan. För såna misstankar kan jag tänka mig att det (helt riktigt) inte är rimligt att köra så fort i tätbebyggt område med bil.

Håller fullständigt med dig Karlsson!:tummenupp
 

Mr. Burton

Trasig
Gick med
16 Jun 2009
Ort
Norra B (Norsborg)
Hoj
Skrotad- Hoj pensionerad
Utan att ge mig in på rätt eller fel diskussionen, Fan vad bra att Polisen blev dömd!
Kanske några få andra cowboys också fick sig en tankeställare, nu vet jag inte om bilen var målad, men det verkar vara något cowboy beteende överlag hos civilpolisen, se bara senaste skriverierna om killen som blev tvingad att radera sina bilder och ballar av stål inspelningen där en skådis blev omkull vräkt.
Även jag har stött på dom ibland, tror inte jag har stött på någon trevlig civilpolis, däremot många trevliga uniformerade.

Näe det var bra, kvällen (och våren!) är räddad! :D
 

KalleP75

Erfaren nybörjare
Gick med
24 Jun 2009
Ort
Solna
Hoj
-02 Triumph daytona 955i
Orkar inte läsa igenom denna typ av puckotråd igen. Men vist. Sköt att snuten blev dömd, helt rätt.
Men hoppas framförallt, och förutsätter att det superkorkade rövhål till pucko som blev jagad också får ett riktigt rejält straff.
Det är den typen av puckon som ger sporthojsåkare taskigt ryckte och ger mig höga premier.
och dessutom gör att man måste "försvara" sin hobby hela jävla tiden. Finns bara förlorare här. Dumhuvet som drog, puckosnuten inte släppte och även dom smartskallar som på nått sätt försöker försvara någon av dem (framförallt amatörkuken på hoj)
Hade inte dumhuvet dragit så hade han kört med sin okraschade hoj i sommar och snutfan hade kunnat skaffa hörapparat…………
 

Clinchen

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2009
Ort
Ludvika
Hoj
Honda Transalp och KTM 350 EXC
Ena dagen klagas det på att polisen inte kommer när nån håller på att sno en hoj och när de väl jagar nån så ska det klagas på det oxå :confused:
 

adde78

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2005
Ort
Hägerstensåsen/telefonplan
Hoj
1000 k5 Såld, zx10r års 09.
Ena dagen klagas det på att polisen inte kommer när nån håller på att sno en hoj och när de väl jagar nån så ska det klagas på det oxå :confused:

Åter igen hänvisar jag till att debatten handlar om tredje part och att ta lagen i egna händer!!

Det motorcyklisten gjort får stå för honom. Det handlar om polisen agerande

Tycker du det är etiskt rätt att framföra ett fordon i 185 km/h i villaområde för att stoppa en stulen motorcykel??
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top