Pickup-besatt.

Gillar commanchen, mene, vilken motor är det du tänker på? :va

(ser inte att det skulle stå specifikt i annonsen)

Med tanke på att det står "bensin" samt den påstådda effekten förutsätter jag att det är 4-literssexan.
 
Gillar commanchen, mene, vilken motor är det du tänker på? :va

(ser inte att det skulle stå specifikt i annonsen)

Antar att han menar 4.0-motorn som bör sitta i den där om man ser till hästkraftsantalet. Året efter fick den väl några hästar mer om jag inte minns fel men mer strul på förgasaren på den har jag fått berättat för mig.
Men att påstå att det är världens bästa bensinare är nog att ta i, men det beror väl på vad man har för måttstock.
 
Antar att han menar 4.0-motorn som bör sitta i den där om man ser till hästkraftsantalet. Året efter fick den väl några hästar mer om jag inte minns fel men mer strul på förgasaren på den har jag fått berättat för mig.
Men att påstå att det är världens bästa bensinare är nog att ta i, men det beror väl på vad man har för måttstock.

En av dom jallafall. Går jevla långt och är björnstarka men dricker en del soppa men vaffan det är ju bara härligt...
 
Frågan är väl hur mycket livskvalitet den levererar om man nu bryr sig om sådant dvs...

Motorcyklar är livskvalitet, bilen ska ta en från punkt A till punkt B (förslagsvis till och från crossbanan) Iförsig kan bilar också vara roliga men man vill ju inte bli stamkund på bensinmacken för de.

Drar inte mycket bensin?
:rofl
4 krafs och bensin är dyrt, även på japsar. En bakant hade en exakt sådan, drog runt 2 litter milen. :crash

Glömt handbromsen i? Jag har inte stenkoll på just den där bilmodellen men i regel så brukar ju 4 cylindriga motorer vara lite mindre törstiga än 6/8 cylindriga...
 
Last edited:
Glömt handbromsen i? Jag har inte stenkoll på just den där bilmodellen men i regel så brukar ju 4 cylindriga motorer vara lite mindre törstiga än 6/8 cylindriga...

Har väl lite med att fyror ofta sitter i skitbilar med hundsim som inte drar något. En underdimensionerad motor har alltid dålig verkningsgrad och småsnurror i ickeströmlinjeformade fordon med fördelningslådor har det ganska tufft oavsett diesel/bensin. Moderna småjapanpickisar med 2,5-litersdieslar har jag hört kan dra ett par liter medan min 3-tonspickis med 7,3-litersmorot drar 1,3...
 
Glömt handbromsen i? Jag har inte stenkoll på just den där bilmodellen men i regel så brukar ju 4 cylindriga motorer vara lite mindre törstiga än 6/8 cylindriga...

Ja det brukar dem, men det har ännu mer att göra med jobbet de skall utföra.
Och att dra runt fyrkrafs med axlar och fördelningslådor + lite stora däck är jobbigt för en liten motor. Fyrkrafs i dessa drar bra nära dubbelt upp vad en bakhjulsdriven likadan med samma motor gör.
Kort utväxling = mycket varv på landsväg också.

Desutom vet vi ju alla att dessa 90-tals bensinmotorer inte är speciellt bensinsnåla. 1.5 milen ur en 2lit fyra i en slaget stor bil är alls inget konstigt om den är från 1990.
 
Jag är inne på min andra Hilux med bensinmotor och dom har dragit 1,2 l/milen. Och det är med en fyra på 2,4 liter och självklart 4x4.
 
Jag är inne på min andra Hilux med bensinmotor och dom har dragit 1,2 l/milen. Och det är med en fyra på 2,4 liter och självklart 4x4.

Den väger ändå hälften så mycket som min och har 4,9 liter mindre motor men drar ändå lika mycket.

Jag är ändå på gränsen till stolt över dig för att du placerat Hiluxen framför hoyen under "hoj:"
 
Jag kan inte spanska, tydligen inte google heller.
Om koppar men jag har ingen kille?
 
Inte pickis, men jag är lite kär..
http://www.blocket.se/stockholm/Willys_1946_45025275.htm?ca=11&w=1
3091384507.jpg


Denna var fin annars.. Dually f350
http://www.blocket.se/boden/Ford_F350_XL_Tri_Star_4x4_Dually_45011478.htm?ca=11&w=3
 
Inte pickis, men jag är lite kär..
3091384507.jpg

Är också lite svag för dem. Man ser dem inte till salu så ofta idag och är de kompletta är de dyra. Dagarna före jul förra året dundrade det förbi en sådan med en julgran liggandes lite nonchalant. Det var nog den bäst lämpade bilen i det hushållet att transportera hem granen. Såg helrätt ut!
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top