Pickup-besatt.

De finns tydligen i Australien där de har andra lampor på bilarna av någon anledning...

Haha ringde precis en karls som hade sett mig köra förbi kontoret han jobbar på i går och han undrade om han fick köpa Långforden...

För ett par veckor sedan trodde jag att jag hade fått p-bot men det var en lapp där det stod "fan vilken snygg pickis!"

:banana

Hur stoppar du H4 i en sealed beam? Såvitt jag vet betyder det att lampan är sammanbyggd med lamphuset.

Josärru, sealed beam insatserna är mycket riktigt en stor och dyr glödlampa men fästen och form är i samma konfiguration som en 6x7" insats med h4 som finns på mååånga bilar från små japs till stor truck.

Sealed beam bezel är alltså själva lyktsargen och inte insatsen. Ä ru me =)

Bezel (lyktsarg)
main.JPG

pluuuuus

6x7 H4
m-oz2P9sV8KCkP2IerxWFQA.jpg

= bra ljusbild och bra glödlampor :tummenupp

Haha ringde precis en karls som hade sett mig köra förbi kontoret han jobbar på i går och han undrade om han fick köpa Långforden...

För ett par veckor sedan trodde jag att jag hade fått p-bot men det var en lapp där det stod "fan vilken snygg pickis!"

Vad svarade du då? ;)

höll på att göra det i våras när vi jobbade på nåt stället inne i stan och åkte runt och letade parkering, sen ser man fåården och då va fokus på ett helt annat ställe :crash

Handla'rå, de ha du råd med. Du som redan är halvnorsk!

Nja, jag ska plugga eller hem till Sverige igen. Sen är önskelistan larvigt lång.

Då är vi två! Synd att man måste ha lastbilslappen för att köra storebror bara :gråta

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=37224212 :gråta

Tycker jag ser många fina pickisar och suvar i Norge. Synd bara att det ska vara så dyrt att ta hem dom. Dom har ju vansinnig skatt på bilar. Då blir lätta lastbilar "billiga" för dom.

Hur enkelt är det att lura tullen? Går dom på kvitto eller ska det redovisat banköverföringar för att fastställa mons/tull?

Är det 25 + 22 på pickisar från Norge?

Ja den F250:in var sjukt najs! Tycker det är synd att det inte finns fler med den minsta hytten. Praktiskt med dubbelhytt, visst men fult som fan och bilen blir så innihelvete lång om man vill ha flak som går att använda.

Visst är det en Volvo 11 /Freelander i bakgrunden? Den såldes i typ 3000 exemplar va? Utgår från att du kan sånt.

Inte en aning.
Inte ens lagt märke till den.
Men jag gör som vanligt: Antar, ljuger och fabulerar.

Skulle tro att det är en Steyr/daimler/puch pinzgauer, eftersom de ser ungefär likadana ut som en jävlabil, men är betydligt vanligare.
Fantastiska terrängbilar.

Back