Pickup-besatt.

Bobbo V

Blodgivare
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 660 ´03
Vad är det för fel på de där däcken?
En kille på Värmdö hade den för inte allt för länge sedan så man kan ju undra varför han vill sälja så snabbt...

Tänkte att man kanske kan få ner förbrukningen lite om man sätter på andra däck. Men så är det kanske inte?
Det kan ju vara en varningsklocka. Men samtidigt så är det ju inte så konstigt att han säljer, det kan ju finnas hur många anledningar som helst.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Tänkte att man kanske kan få ner förbrukningen lite om man sätter på andra däck. Men så är det kanske inte?
Det kan ju vara en varningsklocka. Men samtidigt så är det ju inte så konstigt att han säljer, det kan ju finnas hur många anledningar som helst.

Sant. Bilen skapar habegär och man kanske slår till utan att ha behov, eller plats för den. Vi morsade alltid på varann när killen på värmdö hade den. Vi blev polare sen. F-serien bygger broar..
 

Cirkus

Ny medlem
Gick med
20 May 2006
Ort
Örebro
Hoj
Varierar...
Tycker den är sjukt fin den där! Gillar färgerna skarpt. Sitter Dana 50 IFS fram. Varför skulle den inte ha drag? Har sett den live dragandes stora båtar. Man ser ju dragbalken på bilden... Vi var och kollade på den när den var till salu för ett par år sedan. custominredning dvs enklaste möjliga men allt man vill ha finns ju på ebay billigt dessutom rätta motorn.


Ja, jag kanske skulle uttryck mej tydligare, den är inte reggad med drag. Att det sedan går att dra med den ändå är ju en annan sak. Dock vill jag ha drag "på riktigt". Är ju även problem ibalnd att få till bra vikt på "amerikadragen" i Sverige, säkert därför det inte är reggat...

Vet du om fordarna är lika korta inne i hytten som 90-tals Chevorna? Skulle vilja ha några centimeter mer än jag har i Chevan...

Angående 90-talsfärger så vet vi ju alla att du har en förkärlek till dem, jag skulle hellre ha en enhetlig och diskretare färg.

På det stora hela gillar jag den dock oxå, det är inte för inte man har en stående sökning på "Ford 7,3" på blocket....
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Ja, jag kanske skulle uttryck mej tydligare, den är inte reggad med drag. Att det sedan går att dra med den ändå är ju en annan sak. Dock vill jag ha drag "på riktigt". Är ju även problem ibalnd att få till bra vikt på "amerikadragen" i Sverige, säkert därför det inte är reggat...

Vet du om fordarna är lika korta inne i hytten som 90-tals Chevorna? Skulle vilja ha några centimeter mer än jag har i Chevan...

Angående 90-talsfärger så vet vi ju alla att du har en förkärlek till dem, jag skulle hellre ha en enhetlig och diskretare färg.

På det stora hela gillar jag den dock oxå, det är inte för inte man har en stående sökning på "Ford 7,3" på blocket....

Den är säkert lika kort i hytten. Jag har dock inga problem med det i min. Sitter som en kung och har en massa skit bakom soffan som domkraft, pälsmössa, triangel, draget, div handskar, spännband, mm.

Går ju att lacka den helgrön om man vill. Min är inte heller reggad med drag, något jag tänkte försöka fixa. Man måste ju dock ha intyg på draget + lite annat sossetjafs om jag förstått det rätt.
 

Cirkus

Ny medlem
Gick med
20 May 2006
Ort
Örebro
Hoj
Varierar...
Hadde hur bra plats som hellst i f-150 med enkelhytt(195cm snubbe), dock var ju det en generation äldre...

Tack för infon.
Jag är ungefär lika lång och sitter lite för trångt i chevan.(precis så där så att det stör om man åker lite längre)
Dock är soffan inte kvar i den utan sitter SAAB stolar i den vilka troligen är lite tjockare i ryggen än soffan.

Den är säkert lika kort i hytten. Jag har dock inga problem med det i min. Sitter som en kung och har en massa skit bakom soffan som domkraft, pälsmössa, triangel, draget, div handskar, spännband, mm.

Går ju att lacka den helgrön om man vill. Min är inte heller reggad med drag, något jag tänkte försöka fixa. Man måste ju dock ha intyg på draget + lite annat sossetjafs om jag förstått det rätt.

Mmm jag höll på och jävlades med en jänk med USA-drag för ett par år sedan. Fick dra flera ton i USA och här hemma blev det tillslut 750kg...

Fan, är det inte rätt najs pris på 250in?
 
Last edited:

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Den är lika stor. Är bara fronten som är annorlunda.

Misstänkte det, hadde dock ingen säker info.

Tack för infon.
Jag är ungefär lika lång och sitter lite för trångt i chevan.(precis så där så att det stör om man åker lite längre)
Dock är soffan inte kvar i den utan sitter SAAB stolar i den vilka troligen är lite tjockare i ryggen än soffan.

mjo, var ju biltemasvampssoffa i den så.
 

Bobbo V

Blodgivare
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 660 ´03
Sant. Bilen skapar habegär och man kanske slår till utan att ha behov, eller plats för den. Vi morsade alltid på varann när killen på värmdö hade den. Vi blev polare sen. F-serien bygger broar..

Där ser man :)

Jag ska ha den till att åka fram och tillbaka till jobbet (5mil T o R) och lite leka när det finns tid. Funkar den som bruksbil? Ska jag kolla efter något speciellt om jag åker och kollar på den? Ska jag lyssna efter något speciellt om jag provkör den? Hur är motorn? (302:a)

Jag vill veta allt.
 

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Båstad
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
I min gamla cheva satt också lite för nära för att det skulle vara bekvämt. Det löste jag med att montera distanser mellan soffan och underredet, fem centimeter högre soffa gjorde underverk för sittställningen. :tummenupp
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Tänkte att man kanske kan få ner förbrukningen lite om man sätter på andra däck. Men så är det kanske inte?
Det kan ju vara en varningsklocka. Men samtidigt så är det ju inte så konstigt att han säljer, det kan ju finnas hur många anledningar som helst.

Jag har ingen koll längre, men på nittiotalet experimenterades en del med däck som skulle ge det bästa av två världar.
En ganska smal slitbana i mitten, med "snällt" mönster, som var något förhöjd och kraftiga klackar på sidorna.
Jag tror inte att det funkade så bra då, men det kanske har blivit bättre?
Den modell det talades om då verkar dock inte finnas kvar även om jag tycker mig spåra tänket i en del av deras andra mönster.
http://www.intercotire.com/tires.php?id=10&g=1

Fast på en p-u tycker jag att det är coolare med praktiskt stuk.
Inte direkt terrängdäck utan mer grovmönstrade lasbilsdäck i lagom storlek.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Jag har ingen koll längre, men på nittiotalet experimenterades en del med däck som skulle ge det bästa av två världar.
En ganska smal slitbana i mitten, med "snällt" mönster, som var något förhöjd och kraftiga klackar på sidorna.
Jag tror inte att det funkade så bra då, men det kanske har blivit bättre?
Den modell det talades om då verkar dock inte finnas kvar även om jag tycker mig spåra tänket i en del av deras andra mönster.
http://www.intercotire.com/tires.php?id=10&g=1

De börjar yla som kåta gnuhanar så fort anläggningsytan nöttes ner i nivå med sidoklackarna...
Men det finns massor med "MT"-däck nu som är riktigt tysta och fina. Jag kör på BFG´s nya KM2 och är tvärnöjd!
tysta och fina på vägen, bra fäste i lera och på grus när jag drar tunga båtar och förvånansvärt bra på snö/is...

Fast på en p-u tycker jag att det är coolare med praktiskt stuk.
Inte direkt terrängdäck utan mer grovmönstrade lasbilsdäck i lagom storlek.

Håller helt med. En pickis ska i mina ögon vara endamålsenlig.
 

ch_yzf

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2005
Ort
Finland
Hoj
Yamaha Thunderace, Gammelhonda
Jag måste väl oxå ta och skryta med min talibantaxi jag köpte för några månader sedan.
Hur jag har klarat mig tidigare utan en pickis är fattar jag inte! + att det e jävlit kul och lägga i 1,5 x 1 driften och köra iväg upp i skogen! Nu skall den bara få en rejäl underredsbehandling och så ska jag skruva bort den där fjantiga bågen från flaket och sedan kolla om jag klarar av att slita ut den...

talibantaxi.jpg


och den som jävlas med att det är en japan så kontrar jag med att jag får lägga 1 ton på flaket laglit...:tungan
 
Last edited:

Malm3n

Hårdast på Bulten
Gick med
30 Aug 2010
Ort
Huddinge
Hoj
2014 Harley Davidson FXDB103 Street Bob
Ska det vara Pickis så ska man väl ändå ta i ordentligt?
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top