Pickup-besatt.

Precis så! Inget tjafs.

Typ..
Picture001.jpg

förjävla fett...

Nästa pkptrk blir en ford, den saken är klar.

Det här med att importera. Med tanke på bristande utbud är det något man bör kika på? Svårt att få dem b-reggade?

Om jag inte är helt ute och cyklar så har dom väl gjort om reglerna för privatimport av bilar till i år, eller gäller det kanske bara veteranfordon? Det kanske nån guru kan svara på?

Om jag inte är helt ute och cyklar så har dom väl gjort om reglerna för privatimport av bilar till i år, eller gäller det kanske bara veteranfordon? Det kanske nån guru kan svara på?

Tror det bara är för veteranfordon plus att man får momsa för allt löst i bilen. Men jag har troligvis fel.

Det gäller att hitta en liknande bil som är b-reggad som man kan åberopa som prejudikat.
Min F350 -96 är konstigt nog b-reggad.

[YOUTUBE-ID]pF3Myc9w7OQ[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]-47nPCeukVc&feature=related[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]BAJVJTNTLWM&feature=related[/YOUTUBE-ID]

Fast jag är inte så märkesfantatisk. Gillar Dodgearna också. Även en gammal riktigt clean cheva kan få håret att resa sig.

Last edited:
Det verkar dock vara enklare och höja fordarna, det är mest därför jag vill ha en ford. Fast jag gillar alla dieselpickisar.

Det verkar dock vara enklare och höja fordarna, det är mest därför jag vill ha en ford. Fast jag gillar alla dieselpickisar.

Negative. Ford F350 har Dana 60 fram som de större Dodgearna men F150/F250 har Fords IFS-axel som gjordes på licens av Dana. 44 för F150 och 44hd eller 50 för F250. Den är delad och har en "käft" som håller fast ena axelhalvan uppifrån medan den andra axelhalvan fäster i den första. Den måste förlängas vid höjning.

På F350, Dodgearna och äldre chevor/GMC är det bara bladisar eller så klossar man + pitman arm så klart.

http://www.therangerstation.com/tech_library/images/d44ttb1.jpg

Negative. Ford F350 har Dana 60 fram som de större Dodgearna men F150/F250 har Fords IFS-axel som gjordes på licens av Dana. 44 för F150 och 44hd eller 50 för F250. Den är delad och har en "käft" som håller fast ena axelhalvan uppifrån medan den andra axelhalvan fäster i den första. Den måste förlängas vid höjning.

På F350, Dodgearna och äldre chevor/GMC är det bara bladisar eller så klossar man + pitman arm så klart.

http://www.therangerstation.com/tech_library/images/d44ttb1.jpg

Jo det var 350:n jag hade i åtanke. Det är ju lika jävligt och höja min cheva då den oxå har IFS fram.

Alltså det är löjligt roligt med vridmoment, tänk er minen på en förare i en äckel-flexi-fjoool fård när man kommer bakom dom runt rondellen i fullt ställ med dieselcheven på torr asfalt... :yoparty

:diesel

Last edited:
Alltså det är löjligt roligt med vridmoment, tänk er minen på en förare i en äckel-flexi-fjoool fård när man kommer bakom dom runt rondellen i fullt ställ med dieselcheven på torr asfalt... :yoparty

:diesel

Och cheyerna blir ju så förbaskat tända när man sladdar I tells ya!

Förra veckan mötte jag polaren i hans CumminsRam 2500 i Grisslingerondellen. Jag ställde ut och tänkte vända i rondellen för att köra efter honom men han gjorde samma sak och resultatet blev ett par, tre varv på ställ på varsin sida i rondellen. Tjejerna borta vid busshållplatsen blev jettekåta är jag helt säker på.

Jeep Cherokee 2005 och nyare?

Jag vet att den inte har flak, men cherokee'n innan hade en Pick up kusin i Comanche och dom funkade bra.

Farsgubben funderar på en sån då det är lite bök med vovven i hans nyvarande S10'a.

Jag kan inget om nya bilar och vänder mig till 4WD-expertisen här, hur fungerar den nya Cherokee'n? Ska man leta en gammal fin istället. Är 3,7L motorn lika bra som den gamla hederliga 4,0'an?

Bilen används som bruksbil, körs dagligen, oftast som 2WD men ibland ska det åkas på traktorväg och liknande. Den drar sällan något tyngre än en vanlig släpkärra.

Själv har jag panikångest, sålde min B2600 i somras och har varit utan flak sen dess, innan dess hade jag pickisar sen 1999, måste handla ny snart.

Back