Ungefär 10 meter ocg 5 sekunder![]()
Höhö och framhjulen rör sig fritt i hjulhuset?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ungefär 10 meter ocg 5 sekunder![]()
Sitter och kollar blocker med jämna mellanrum eftersom försäljningen av pickisen var jävligt dumt. Denna gång blir det i så fall diesel. Vilka årgångar och motorer ska man kolla på?
Sitter och kollar blocker med jämna mellanrum eftersom försäljningen av pickisen var jävligt dumt. Denna gång blir det i så fall diesel. Vilka årgångar och motorer ska man kolla på?
Beror väl på hur gammal den skall vara? Först att sätta riktigt kraftfull dajsälmotor i jänke p-u var väl Dodge som petade i 5,9 Cumins sexan (i jonajtäd stäjts trodde man inte på dieselmotorer ety bensinen var billig och tillräckligt stora motorer fanns i produktion). Det visade sig att bönder och maskinentrepenörer längtat efter en stark bil de kunde tanka från farmartanken. Ford slog sig in med "Powerstroke" våttan, som även den sålde bra. Det fick sketvrålet att utveckla "Duramax" våttan. Hur "bra" de är följer utvecklingen. Dodge är omodernast, Cheva och Ford är likvärdiga. Jag skull valt en Dodge. Det är en riktig traktormotor.
Det är ju synd att det är ont om dieselfordar i vårt avlånga land, jag skulle lätt valt en powerstroke framför detroit dieseln om jag hade kunnat. Men cheva/gmc är ju klart vanligast här, och jag tycker då att 6.5:an är en bra maskin.
Jofasen 6.2/6.5rna är fina och lite underskattade motorer. sen finns det ju bra med delar eftersom de är så förhållandevis vanliga. 6.5:an kan man till och med få lite kräm ur med enkla medel tror jag.
Det är helt korrekt, enghs motor i Sundsvall har det mesta man behöver för att sätta fart på sin 6.5 TD (chip, andra spridare, större turbo mm)
Dock så känns det inte som prio ett för mig, det är ju ingen räserbil direkt.
Du hoppade över andra meningen i mitt första inlägg.
Nu hänger jag inte med.
...Tidiga Forddieslar hade kvalitetsproblem.
Glöm inte oljeläkagen, spruckna spridarrör och läckande spridare.Enligt större delen gammelforddieselnördar är det just de tidiga forddieslarna som är bäst. 6.9 och tidiga 7.3. Problemet dessa hade var kransdieselpumpen som efter ca 20k mil började släppa in luft så att det bildades gas i spridarna. Då kaviterar den liksom och kan inte trycka fram dieseln vilket gör den sjukt svårstartad. Hade en sådan på min -92:a. Det var i princip samma pump som satt på GM´s 6.2:a.
Mången svordom ljöd över nejden när den skulle dras igång vill jag minnas. njanjanjanjanjanjanjanjanjanjanja paus, njanjanjanjanjanja, paus, njanjaRANG!rangrangrangrangrangr...
"Kraftfull dieselmotor". Tidigare motorer anser jag inte att man behöver ta upp.
Glöm inte oljeläkagen, spruckna spridarrör och läckande spridare.
Gamla dieselmotorer är charmiga, nya är bra.Hmm så en summering blir alltså.
Ford tidigast från: ?
Dodge tidigast från: ?
Cheva tidigast från: ?
Jag har ju aldrig ägt en diesel så därför får jag för mig att allt innan 00 suger fast så är det alltså inte?
Pengar har jag inga så ju billigare desto bättre.
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |