Pickup-besatt.

Mr. Kongo

Medlem
Gick med
17 Mar 2005
Ort
Nynäshamn
Hoj
ZX6R -05, YZ450F -08, HVA TE250 -08
F150 från 00-talet äre nått att ha? Eller är någon amerikansk släkting i samma storlek med bensin 8a att föredra?
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
F150 från 00-talet äre nått att ha? Eller är någon amerikansk släkting i samma storlek med bensin 8a att föredra?

Det är ju väldigt omtyckt men till skillnad från GM/Dodge så har Ford valt att distansera F150 från F250, F350, etc och för mig skapar den inget habegär.
 

Mr. Kongo

Medlem
Gick med
17 Mar 2005
Ort
Nynäshamn
Hoj
ZX6R -05, YZ450F -08, HVA TE250 -08
Det är ju väldigt omtyckt men till skillnad från GM/Dodge så har Ford valt att distansera F150 från F250, F350, etc och för mig skapar den inget habegär.

Men det är ingen sunkmotor i dessa fårdar man ska undvika? Eller ajtomat som alltid ger upp vid 15000 mil?
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Men det är ingen sunkmotor i dessa fårdar man ska undvika? Eller ajtomat som alltid ger upp vid 15000 mil?
5,4 triton är väl vanligast, samma typ av motor som kompressormatats i Lightningmodellen. 2-ventil, överliggande kam, gjutjärnsblock och alutoppar. Låter som en vettig konstruktion. Inget specialtrams, som de fick 2004 med variabla kamtider (Cam Phaser) som är ett elände..
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Ädit: Är den föresten 4wd?

Den har ju fördelningslåda så det får man väl anta... För jag vet iallafall inte vart en sån annars skulle fördela drivningen :)
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Ska kolla om man vill ha en manuell BMW 850 som inbyte. Blev sugen. Går den att höja lite till?

Det går alltid! Enkelt med stelaxlar. Bara att peta in en kloss och hitta längre u-bultar.

Gillar verkligen klassiska dådjar med turbinfälhar!
 

Flanders

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2009
Ort
Upplands Väsby
Hoj
Aprilia AF1 sintesi
Ska kolla om man vill ha en manuell BMW 850 som inbyte. Blev sugen. Går den att höja lite till?

det står att det är "natos gjutjärnslåda" så det borde vara en np205

den är enkel att höja, stela axlar och bladfjädrar runt om borde det vara. bara att byta fjädrar fram och klossa upp den bak, finns färdiga kit att köpa från staterna ( http://www.summitracing.com/search/...sis-suspension/part-type/suspension-lift-kits ) beroende på hur mycket du höjer kan du behöva längre dämpare och bromsslangar

och jaaa, köp pickis det är guld :fyllisar
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Men löjligt fin, billig och enkel att leva med.

Ringde på den nu. Det var det vanliga raggarsnacket om hur mycket effekt det var, hur snabbt den går och bla bla bla. Men han visste inte vad det var för låda, inte vilka axlar det var. Verkar helt enkelt inte ha koll. Funderar dock på att åka och kika. Vad ska jag kolla närmare på?

Hur vet jag om det är klo/lamell eller icke diffbromsat? Särskilt fram, utan att köra ner det ordentligt i ett dike?

Ha sa att det var flera lågväxlar? Han sa att det var tre växlar i lådan sen 4 låg? Jag fattade inte. Menar han låg4wd7hög4wd/låg2wd/hög2wd?

När jag hade min förra pickis brydde jag mig inte utan körde bara. Nu vill jag göra rätt från början.
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
det står att det är "natos gjutjärnslåda" så det borde vara en np205

den är enkel att höja, stela axlar och bladfjädrar runt om borde det vara. bara att byta fjädrar fram och klossa upp den bak, finns färdiga kit att köpa från staterna ( http://www.summitracing.com/search/...sis-suspension/part-type/suspension-lift-kits ) beroende på hur mycket du höjer kan du behöva längre dämpare och bromsslangar

och jaaa, köp pickis det är guld :fyllisar


Han sa att 4 hjulsdriften inte var urkopplingsbar? Jag hatar att svänga med stora däck på asfalt med 4 hjulsdrift. Ska man montera frihjulsnav eller byta fördelningslåda?
 

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Kristinehamn
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.

johngbg

Bakhjulsfegis
Gick med
25 Feb 2004
Ort
Göteborg, Majorna
Hoj
Husa 570 -11, CR 250 -00
Han sa att 4 hjulsdriften inte var urkopplingsbar? Jag hatar att svänga med stora däck på asfalt med 4 hjulsdrift. Ska man montera frihjulsnav eller byta fördelningslåda?

Om det är den gröna Dodgen du menar så ser jag ingen anledning att montera frihjulsnav då den redan är utrustad med detta.

För övrigt fin pickis, är den ramlyft och jobbet under gjort ordentligt har du en bra bil i många år.
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Om det är den gröna Dodgen du menar så ser jag ingen anledning att montera frihjulsnav då den redan är utrustad med detta.

För övrigt fin pickis, är den ramlyft och jobbet under gjort ordentligt har du en bra bil i många år.

Ja men att det inte går att lägga ur fyrhjulsdriften tror jag blir ett problem i mitt ägande.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Ja men att det inte går att lägga ur fyrhjulsdriften tror jag blir ett problem i mitt ägande.

Vet du varför det inte går? Polaren har sammalika fördelningslåda på sin W250 och han kan lägga ur.. Kan det bara vara så att han inte micklat dit reglage för det då han installerat den?
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top