Pickup-besatt.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
vill minnas att den där var ute för inte så länge sen för ett lägre pris och låg kvar länge, om det nu är samma? men väldigt snarlik.. (blocketnörd som man är)

Det är inte samma. Den var nyare och med 6.5:a men väldigt rutten. Den här verkar finfin.
 

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Ort
Värnamo
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm
Någon som vet nåt om dodge Ram 1500? är nere i hyffsade priser för en relativt modern bil, kollar på modellerna runt 2002, kan man köra dom på 1,5 liter milen blandad körning om man är nätt på gasen eller drömmer jag?

Ja det går, förutsatt att det är originaldäck och den inte är höjd.

Fast det är inte alltid så lätt, man vill ju så gärna trycka på lite ibland.
Och då springer det iväg rätt fort.
 

Koffe

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Lödde
Hoj
ARRITTOR
Jag var rädd för det, nån som vet vart man kan köpa svartsoppa? gärna på kubik =)
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Jag var rädd för det, nån som vet vart man kan köpa svartsoppa? gärna på kubik =)

Det behöver inte vara ett dåligt köp ändå.
Bensinarna är så pass mycket billigare att om du kör 1000-1500 mil om året, så kan det löna sig att åka vass våtta.
 

Koffe

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Lödde
Hoj
ARRITTOR
Ja asså jag har ju firmabil, så bilen hade endast rullat kortare finturer, typ ica o gymet =)

Ska dra igång en omfattande renovering om nån månad, efter det så ska det fanemig handlas pickis

Ramen ligger bra till, mycket för att deras reklamer är sjuuukt feta =)
http://www.youtube.com/watch?v=hXLaJMoEUUA
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Undra varför det alltid är Ford som Dådj å Tjeva ger sig på i sina reklamer. De ger sig aldrig på varann :mad:
 

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Ort
Värnamo
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm
Ja asså jag har ju firmabil, så bilen hade endast rullat kortare finturer, typ ica o gymet =)

Ska dra igång en omfattande renovering om nån månad, efter det så ska det fanemig handlas pickis

Ramen ligger bra till, mycket för att deras reklamer är sjuuukt feta =)

Då kan du lika gärna handla en bensinare.
En b reggad dieseltruck är inte alltid så lätt att hitta, och det är inte ovanligt att dom är nästan dubbelt så dyra som en bensinare.

Dessutom så har den mer hk och ca 2000 kr billigare i skatt.

Pickisen handlar du ju såklart INNAN renoveringen! då kan du försvara köpet när du åker till bygghandel och ska handla gipskivor utan kärra.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Ja asså jag har ju firmabil, så bilen hade endast rullat kortare finturer, typ ica o gymet =)

Ska dra igång en omfattande renovering om nån månad, efter det så ska det fanemig handlas pickis

Ramen ligger bra till, mycket för att deras reklamer är sjuuukt feta =)
http://www.youtube.com/watch?v=hXLaJMoEUUA

Den reklamen skulle snarare få mig att välja ett annat fabrikat.
Men Dodge är bruksiga grejor.
 

Koffe

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Lödde
Hoj
ARRITTOR
Skrotnisse, man får ju se den med glimten i ögat :tungan

Näfan jag vill ha en "fin pickis", inget hillbilly. så släpet får agera gipsskivetransport under renoveringen. klart man kanske kastar upp hojen nångång men tanken är att ha en för finåka, det värsta är att när jag surfar runt lite fastnar jag för cheva c10 86 nånstans med chromegrillen, svart låg, så jäkla hårdrock! dock verkar de flesta vara rätt sletna eller rejält prisade, och framför allt ovanliga.

får fundera över hur jag ska göra under köksrenoveringen
 

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Är det inte just hillbillykänslan man är ute efter?

Boende och besökande hillbillys i huvudstaden kan ta sig till Saddle & Sabre på Tegnérgatan. Drick amrisöl, lyssna på kåntrymusik och runda av nykterheten med Bourbon. Helylle-hillbilly.
 

Koffe

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Lödde
Hoj
ARRITTOR
Nja e mer hårdrockskänslan jag är ute efter, o vettefan om man inte får det i en äldre pickis med rätt stuk, låg, hård, givetvis svart, bra skick, och redigt mycket attityd, är en cruiser jag är ute efter tror jag.. denna hade varit drömmen om den är så fin som den ser ut

http://www.garaget.org/?car=190752
 

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Nja e mer hårdrockskänslan jag är ute efter, o vettefan om man inte får det i en äldre pickis med rätt stuk, låg, hård, givetvis svart, bra skick, och redigt mycket attityd, är en cruiser jag är ute efter tror jag.. denna hade varit drömmen om den är så fin som den ser ut

http://www.garaget.org/?car=190752

Coolt med cityslickerkärror också. För mig är dock den ultimata pickisen en hilbillystukad höghjuling med hagelbrakarstativ bakom nackstöden.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Är det inte just hillbillykänslan man är ute efter?

Boende och besökande hillbillys i huvudstaden kan ta sig till Saddle & Sabre på Tegnérgatan. Drick amrisöl, lyssna på kåntrymusik och runda av nykterheten med Bourbon. Helylle-hillbilly.

Vi får anordna pickupgille där tycker jag. Det ligger endast 14 lappkast från min lägenhet.
 

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Båstad
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
Vi har precis bytt hillbilly chevan till en ordningsam düsk!
Ska bli intressant att se hur Amaroken håller ihop!
 

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Vi får anordna pickupgille där tycker jag. Det ligger endast 14 lappkast från min lägenhet.

Fjorton 180gradersvändningar? 7 helsnurrar?

Edit: Ägaren till stället har en modern pickis. Ngn Ram-variant om jag inte minns fel och en äldre, cheva tror jag. Den gamla brukar stå i Solna. Cool är'en iaf.
 
Last edited:
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top