Parkeringsregler i Örebro?

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gödeborg
Hoj
Hornet
Grattis!

Kommer ihåg det som igår när jag fick mitt førsta A-kort, så jävla najs!
Ut och njut av sommaren och kør hela kvällen!
 

Gaffa-mannen

Touringdäck på Gelleråsen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kumla
Hoj
Suzuki GSF 1200s Bandit, + Honda ANF125 Innova
lilltryne skrev:
Hur är det med mc-parkering i örebro? Får man stå på trottoarer i anslutning till cykelställ? (som i göteborg) O hur är det i övrigt?
Pratade med en P-lisa häromdagen. Enligt henne: "Ingen MC-parkering tillåten annat än på parkeringsplats. Parkeringsavgift ska erläggas (spara kvittot i fickan istället för att sätta den på bågen där någon annan kan sno den). Får du böteslapp på bågen, ta med den och parkerings-kvittot till polisen för att få den avskriven.
Fri parkering där MC-parkering är skyltat" (dvs två plater i hela Örebro...)
:huvet
 

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gödeborg
Hoj
Hornet
Gaffa-mannen skrev:
Pratade med en P-lisa häromdagen. Enligt henne: "Ingen MC-parkering tillåten annat än på parkeringsplats. Parkeringsavgift ska erläggas (spara kvittot i fickan istället för att sätta den på bågen där någon annan kan sno den). Får du böteslapp på bågen, ta med den och parkerings-kvittot till polisen för att få den avskriven.
Fri parkering där MC-parkering är skyltat" (dvs två plater i hela Örebro...)
:huvet


MEN ooom man ställer sig på olovlig plats är det POLISENS sak att reda ut, inte ett f*ttbolag som carpark eller nått. Dom har bara hand om sina parkeringsplatser vad jag vet...
 

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Ort
nu med 4st tjejer
Hoj
HOT AND BLUE
NoicE skrev:
MEN ooom man ställer sig på olovlig plats är det POLISENS sak att reda ut, inte ett f*ttbolag som carpark eller nått. Dom har bara hand om sina parkeringsplatser vad jag vet...
rätt rätt rätt.. eller komunen. carpark driver privata eller anlitade uppdrag.
 

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kumla
Hoj
-
NoicE skrev:
MEN ooom man ställer sig på olovlig plats är det POLISENS sak att reda ut, inte ett f*ttbolag som carpark eller nått. Dom har bara hand om sina parkeringsplatser vad jag vet...

Polisen/komunen kanske har lagt ut det på entreprenad att de ska sköta hela staden
 

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Ort
nu med 4st tjejer
Hoj
HOT AND BLUE
erik skrev:
Polisen/komunen kanske har lagt ut det på entreprenad att de ska sköta hela staden
tveksamt.. eller jag vet att inte är så.. komunen har torget mm. åkte på 700kr så sent som för några veckor sen.. mitt fel betala och se glad ut :(
 

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 650.
erik skrev:
Polisen/komunen kanske har lagt ut det på entreprenad att de ska sköta hela staden
Prata inte om carpark, jag hatar dessa jävla svartfötterna. måtte dom försvinna från jordens yta. jag ser det som ett livskall att inte betala deras böter, jag överklagar dom tills dödagar om så behövs. :4skrika
 

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gödeborg
Hoj
Hornet
jag vet inte, men jag kommer fortsätta att parkera hojen där jag alltid gjort, typ øverallt där man inte står i vägen.
 

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Ort
nu med 4st tjejer
Hoj
HOT AND BLUE
crashtestdummy skrev:
Prata inte om carpark, jag hatar dessa jävla svartfötterna. måtte dom försvinna från jordens yta. jag ser det som ett livskall att inte betala deras böter, jag överklagar dom tills dödagar om så behövs. :4skrika
ja och större och större blir dom oxå, dom köpte upp en jäkla massa bolag för några år sen :död
 

Yadis

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2005
Ort
Örebro
Hoj
Yamaha TDM 850
Finns 3 mc-parkeringar, som alla är gratis att stå på.
1. Mittemot likkistan på stortorget
2. Vid järntorget
3. Ovanför infarten till det där tunnelgaraget eller vad det heter, på refugen, som ligger nära örebro bibliotek.
 

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kumla
Hoj
-
Yadis skrev:
Finns 3 mc-parkeringar, som alla är gratis att stå på.
1. Mittemot likkistan på stortorget
2. Vid järntorget
3. Ovanför infarten till det där tunnelgaraget eller vad det heter, på refugen, som ligger nära örebro bibliotek.

1. Där parkerar jag ibland fast det visste jag inte att man fick.
2. Hade jag inte ens sett.
3. Står en gul TL1000R där ibland men har aldrig sett någon annan parkera där.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top