Oxtar-annonsen i nya Bike

Bikerbitch skrev:
Du kan få posera i den kalendern sen som jag och en tjej till skall knåpa ihop, visserligen är det inte lika häftig som att vara med i en tidning och nej du får inga stövlar. Men du sponsrar min kommande rr-karriär iallafall :rolleyes:

Låter kalasbra! Ett yttepyttigt smakprov ;)

Bifogat

• nude.jpg
    nude.jpg
    2.3 KB · Visningar: 969
Don Quixote skrev:
Låter kalasbra! Ett yttepyttigt smakprov ;)
Sedärja, du är välkommen till Sthlm i sommar då när vi ska fota! Första killen som vågat lägga ut ett smakprov iallafall. Men vad är det jag hör? Ingen som protesterar mot att en kille lägger upp en halvnaken bild på sig själv.. inte ens tjejerna som tycker det är hemskt med paraplyflickor, mässtjejer etc

Till och med jag tycker det är litet desperat att som annonsör så förtvivlat anspela på nakenhet - oavsett kön - för att sälja racestövlar (eller nästan vilka produkter som helst). Det känns helt enkelt osakligt, och drar snarare uppmärksamheten från produkterna IMHO. :va

Detta sagt som konsument och mottagare av annonsernas budskap. Att enskilda förare medverkar i annonser som del i en - förhoppningsvis - riktigt bra sponsdeal är däremot inte mycket att snacka om tycker jag; var och en är sig själv närmast och en bra deal är en bra deal - sett från det hållet.

Men inte får det mig att prioritera Oxtar högre än annars nästa gång jag skall köpa stövlar. Lika litet som en naken Peter Lindén skulle öka varken min eller fruns lust att köpa Alpinestars. :hihi

Last edited:
Bikerbitch skrev:
Men vad är det jag hör? Ingen som protesterar mot att en kille lägger upp en halvnaken bild på sig själv.. inte ens tjejerna som tycker det är hemskt med paraplyflickor, mässtjejer etc

Du menar 'vad du INTE hör'.... Ja, se där, så kan det vara... Bra iaktagelse, BB :tungan

Bikerbitch skrev:
Ingen som protesterar mot att en kille lägger upp en halvnaken bild på sig själv.. inte ens tjejerna som tycker det är hemskt med paraplyflickor, mässtjejer etc

Nej, förstår inte riktigt varför man skulle protestera mot det. För min del har jag inga som helst problem med nakenhet, det skall gudarna veta... :D Det är mest när nakenheten används av Mammon som ett sätt att sälja prylar till mig som jag kan bli litet trött. :tummenupp

Kom ihåg att så fort det blir debatt om reklam blir det inblandade märket ännu mer omtalat och diskuterat, helt gratis. Det kan vara det vissa vill åt.

69:an skrev:
Nej, förstår inte riktigt varför man skulle protestera mot det. För min del har jag inga som helst problem med nakenhet, det skall gudarna veta... :D Det är mest när nakenheten används av Mammon som ett sätt att sälja prylar till mig som jag kan bli litet trött. :tummenupp

Det va de som jag försökte komma till...

Skulle förvåna mig om den där reklamen inte blir anmäld till Etiska rådet eller nått.

henki skrev:
Kom ihåg att så fort det blir debatt om reklam blir det inblandade märket ännu mer omtalat och diskuterat, helt gratis. Det kan vara det vissa vill åt.

Ungefär så har ju H&M resonerat i många år angående deras underkläderskampanjer!! Och det har ju funkat!!! Den som säger något annat säger fel....

Men snälla alla människor,, inte en sånhär jobbigt tråd igen! :huvet det leder ju ingenstans!

Snygg tjej/annons/stövlar!
Inget snack om saken, men jag hade tyckt stövlarna varit ännu rejsigare om Ullis suttit påklädd på sin hoj (med stövlarna i fokus såklart) :)

eisbaer skrev:
Skulle förvåna mig om den där reklamen inte blir anmäld till Etiska rådet eller nått.

Och VARFÖR skulle den bli det? Har sett flera andra annonser bl.a. med Sete Gibernau som poserar näck med endast utrustningen i fråga på sig...

Nog om det, börja tillbe RR-gudinnan Ullis! Det vackraste som någonsin har krälat i lekakulorna! :hihi

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti