Oxtar-annonsen i nya Bike

Miss Ullis skrev:
Hej allihopa!

Jag kom med idén till Duells för att jag ville göra det, Duells gillade idén
så vi plåtade och jag tycker det blev skitbra!

Ni måste ju förstå att meningen med reklamen är att den ska synas mer
än alla andra reklamer, och att oxtar-stöveln ska fastna på näthinnan.
Jag tycker vi har lyckats....

Peace out!!! :hej

Bara för dom att fixa den i rosa oxå samt ett rosa skinnställ!

Macho Woman skrev:
Jo, Jannica, jag blir trött på att killar sänker sig till den nivån. Får jag fråga varför du har ändrat dig? Du var ju inte särskilt förtjust i paraplyflickegrejen förut.

Jag har insett att det finns andra saker att lägga sin energi på än att bry sig om halvnakna tjejer i reklamer eller liknande. Folk får göra som dom vill. Sen huruvida det är rätt eller fel kan man ju diskutera tills man dör. Men jag orkar helt enkelt inte bry mig om sånt längre.

Miss Ullis skrev:
Hej allihopa!

Så sant, så sant. Reklam är alltid reklam, vars enda syfte egentligen är att så många som möjligt skall se och lägga märke till den. Vilket ni onekligen lyckades med!
Sen att det är en förbannat vacker bild är ju plus i kanten! :)

Intressant annons och bra initiativ Ullis, jag är med dig! Har själv gjort reklam mha kroppen och det är som nån sa tidigare här i tråden, det är kul att ha senare i livet. PLUS att ersättningen är extremt bra för så liten insats.

Men är inte säker på att annonsen är så bra... tycker själv att den signalerar "dojjorna håller inte för racing, vi på Oxtar bryr oss bara om design". Bara för att jag blev så nyfiken nu så ska jag faktiskt prata med den PR-byrå jag anlitar ibland för att höra vad de tycker - ska träffa dem om ca 2 veckor. Lovar att återkomma om denna tråd inte stängs innan dess.

Majoren skrev:
Varför är det alltid kvinnor i reklam för städprodukter?
Precis!! Min enda förklaring till detta fenomen är att det har suttit män och bestämmt både i de företag som beställer reklamen och i de PR-byråer som gjort den.

Last edited:
GSXR1100R skrev:
Bilden är konstnärlig och inte alls sexistisk :tummenupp

:fakta
Tycker bilderna är skitsnygga och annonsen är frän med "Focus on boots". Lika snygga båda två! :tummenupp Ullis, är det Eson som har tagit bilden?

GSXR1100R skrev:
Bulls eye, meningen med en annons är att den skall synas, i nya Bike dräller det av reklambilder men ingen som kommenterar dom, altså har reklamkuppen gått hem, även om många inte köper Oxtar nu i ren protest så syns annonsen och det va ju syftet.

All uppmärksamhet är bra uppmärksamhet. Reklamen diskuteras och Oxtars namn läggs på minnet.

Last edited:
Det roligaste med bilden är att Ullis ser så besviken ut.
Ungefär som att "- Fan vilka skitstövlar". :)

Det är många som uttrycker att ett sådant här ämne är onödigt att diskutera. Jag ser det verkligen inte så. Alla allmänmänskliga frågor BÖR diskuteras, så att vi kan göra medvetna val i livet. Jag diskuterar gärna om det kan bidra till en annan syn på förkroppsligandet av vår vardagskultur, som tyvärr tar sig mer extrema uttryck år från år (t.ex. alla plastikkirurgiska program på tv). För min del är det en viktig fråga vart vi är på väg i samhället och hur vi hamnar där. Som lärare får jag varje dag kämpa med problem kring unga killars och tjejers självförtroende och kroppsuppfattning och både forskningen och mina egna erfarenheter säger att media har stor påverkan när det gäller detta.

Alltså, det här är faktiskt en viktig samhällsfråga. Fokus på intellektet och inte på kroppen, förutom när det gäller en sund hälsa förstås. (Tycker både jag och forskare i allmänhet! :tungan )

Miss Ullis skrev:

Stövlar? :va

Edit: Ah, där... ;)

ktmjacke skrev:
Dessutom verkar det ju som att det va en bild åt varje "läger" att gotta sig åt oxå,så jämställdheten är ju i full balans t.o.m.

I MC för Alla var inte Ullis med. Var är adressen till JämO?! Tur det var någon sån där "vi skickar dig tidningar för ingenting"-erbjudandeprenumeration, annars skulle jag bli tvungen att mäckla med att kräva pengarna tillbaka... :D

sandstream skrev:
Det roligaste med bilden är att Ullis ser så besviken ut.
Ungefär som att "- Fan vilka skitstövlar". :)

Ni läser bilden fel!

"Jävlar, tog jag på mig stövlarna innan skinnstället nu igen... hatar när det händer!" :D

Miss Ullis skrev:
Hej allihopa!

Erkänn,du gjorde det bara för att du har så svårt att få kontakt med killar????? :tungan :hihiMen nu kommer ju varenda kille du träffar bara vilja hångla med dina mc-boots ju.

Macho Woman skrev:
Jag får väl ta över moraldiskussionen då. Och kom nu inte med någon klyscha om att jag är avundsjuk. Ullis är en mycket bra person som jag önskar allt gott i världen, men jag tycker ändå att det är lite banalt att göra sådan här reklam. Varför inte göra en som talar till intellektet istället? Och nu menar jag Oxtar, inte Ullis som person.

:hej Ullis! Slå mig inte! Du är snygg! :)
ungefär som när du moonar??? Fats du fick inget betalt, och jag fick ett gott skratt hahaha

Macho Woman skrev:
Jo, Jannica, jag blir trött på att killar sänker sig till den nivån. Får jag fråga varför du har ändrat dig? Du var ju inte särskilt förtjust i paraplyflickegrejen förut.

För min egen del så tycker jag allt som är fördummande är tröttsamt. Är det inte dags att folk börjar tänka lite och sluta handla på impuls? Det är liksom det enda som skiljer oss från stenåldersmänniskorna.

Nakenhet gärna. I mitt sovrum. Inte för hela allmänheten och framför allt inte för att sälja en sak. Det blir ju i princip det samma som att sälja sin kropp.
hahaha javisst, klart det är samma sak som att sälja sin kropp?? NOT!!!

Kallr du Ullis för HORA nu???? Personangrepp!!!! :3freak

Den var snygg ja, jag tyckte den kändes lite som att den förlöjligar tjejsatsningar i roadracing men man får nog ändra åsikt efter man läst en del av kommentarerna här.

Jag ska bli känd så jag får ta sånna där bilder också! :tummenupp :rolleyes: :P

Ravetrancer skrev:
ungefär som när du moonar??? Fats du fick inget betalt, och jag fick ett gott skratt hahaha

Öh, min mooning var inte menat att sälja någon produkt, jag fick inte betalt för det. Dessutom var det varken meningen att det skulle hamna på film eller på ett offentligt forum.

Ravetrancer skrev:
Kallr du Ullis för HORA nu???? Personangrepp!!!! :3freak

Nej, inget angrepp på henne som person utan på saken som sådan. Stiggy är ju i samma situation. I så fall kallar jag honom gigolo. :D

Förresten så kan det inte vara ett personangrepp. Ett personangrepp är per definition när man diskuterar person och inte sak. Jag diskuterar sak.

Last edited:
Hmmmm så det har kommit ett nytt nummer av bike nu ... då har nog min brevbärare långtidslånat det nummret :4skrika

vill inte verkar pervers eller nåt, men kan någon fixa en bättre bild på annonsen? gärna den manliga versionen så vi är jämställda och snälla :tungan

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti