Oxtar-annonsen i nya Bike

Bikerbitch skrev:
Nu vet jag inte om herrn var ironisk. Men det var därför jag frågade om det var omoget att tycka om naket och frågan är ställd till Ace.
Jag vet redan vad ni karlar tycker :rolleyes:

Nej jag var inte alls ironisk.. trodde det var en retorisk fråga du ställde. :confused:

Att inte titta på en lättklädd tjej är väl snarare onormalt.
Jag vågar slå vad om att alla killar tittar vare sig dom vill eller inte.
VI kan helt enkelt inte låta bli!

ft skrev:
BB,
nej det är det inte. Det är däremot omoget att erkänna det, för det är inte PK. Det är VUXET att ljuga sig blå för att framstå som man tror att andra vill man skall vara.

Så du påstår att jag ljuger? Varför skulle jag lägga mig i den här debatten om jag inte hade ett skäl till det? Och varför skulle jag "försöka verka vuxen" på ett forum som detta, där det som Ace Niki uttrycker det, knappast finns någon som delar min åsikt. JO: därför att jag är fast övertygad om att det är viktigt att någon tänker ett steg längre än sina basala behov någon gång.

Bikerbitch skrev:
Jag har svårt för vuxna ord, så du får förklara vad retorisk betyder innan jag kan svara :gnissla

Retorisk fråga , en fråga som man inte förväntar sig ett svar på utan som används som argument. Från ordet retorik.

Visserligen skrev du att du ville ha svar på din fråga men då trodde jag att du var jätteretorisk..

Macho Woman skrev:
Så du påstår att jag ljuger? Varför skulle jag lägga mig i den här debatten om jag inte hade ett skäl till det? Och varför skulle jag "försöka verka vuxen" på ett forum som detta, där det som Ace Niki uttrycker det, knappast finns någon som delar min åsikt. JO: därför att jag är fast övertygad om att det är viktigt att någon tänker ett steg längre än sina basala behov någon gång.

Du argumenterar med kunskap och har bildat egna uppfattningar, alla kanske inte håller med dig men det är ju ingenting konstigt. Inte för att du har helt fel utan för att folk har olika uppfattningar om saker! Annars vore det en jäkla tråkig värld! Jag tycker att annonsen är trevlig att se på men visst håller jag med om att det finns stora problem med objektifiering osv av både killar och tjejer som skapar osäkerhet och ångest bland unga människor! Men jag tycker som jag skrev tidigare att diskussionen om denna annons har blivit för uppblåst då man ser betydligt värre exempel dagligen i diverse media som når betydligt mer framförallt unga människor än Bike!

jag håller med ft i allmänhet, jag hatar när folk ska visa sig vara vuxna bara för att hålla med i det som är mest politiskt korrekt. Jag anser att mognad är när man kan bilda sig en egen uppfattning och våga stå för den!

Nu vart det väldigt OT, Som sagt anklagar jag inte nån speciell person för att vara varken omogen eller gammal utan jag menar bara i allmänhet!

Macho Woman skrev:
Så du påstår att jag ljuger?

MW, va? :va

Jag säger precis vad jag skrev, och jag skriver precis hur jag anser att det ligger till.

Tycker jag att du ljuger skriver jag "Jag tycker att Macho Woman ljuger". Nu har jag inte skrivit det, så svaret på din fråga är nej.

Om det du anser står i konflikt med det jag skrev så tycker jag att du har fel. Det är inte samma sak som att anklaga dig för att ljuga. Det finns, lyckligtvis, olika åsikter om det mesta.

Är det så att du inte håller med föreslår jag att du går i svaromål istället för att lägga ord i min mun. Du är en av de mer skärpta på SH så det skulle vara väldigt intressant! Du säger själv att det är ett ämne som bör diskuteras, så varför gör du inte det istället för att spekulera i om jag påstår att du ljuger eller inte?

Rullarn,
även om det är skrämmande uppenbart att du definitivt inte gått och vuxit upp i förtid får du biljett till Krumelurpillerfesten. Smicker fungerar alltid! Ses på Sviestad... :D

Ha det!
/Fredrik

MW,
är det nu jag skall utropa "oj jävlar, var det ett citat" och genast se Ljuset? Tro det eller ej, men jag såg faktiskt citatet redan innan. Det står verkligen inte "jag tycker Macho Woman ljuger" i det.

Jag upprepar: :va

En mycket klok åsikt är det däremot, jag gillar hur du väljer dina citat... :7peta

(Var jag bara lite mindre blygsam skulle jag vara perfekt :rofl)

Ha det!
/Fredrik

...é det bara jag som kan se en viss poäng med att stövlarna kanske ser mer skyddande ut i förhållande till den nakna huden ?

I mina ögon är det tabuet kring nakenhet som är problemet, ...är det inte mer upprörande att det finns separata Herr- & Damtoaletter ??

Fiiin bild Ullis... :tummenupp :tummenupp

Macho Woman skrev:

Nu blir jag förvirrad, de basala behoven är väl ändå de viktigaste...? Inte att tänka lägre än dem!? Tänk dig själv ett liv utan mat, sömn osv. <--ironi

Seriöst, du blir nog aldrig en reklambyggare. Annonsen är klockren... vi killar tittar till en gång extra, annars hade man nog bara bläddrat förbi. Ni tjejjer (vissa) blir sura och det skapar debatt = mera uppmärksamhet!

Summa summarum: Ni som är emot denna typ av reklam hjälper den ju bara genom att gnälla på den..

En mycket bra annons om jag får säga det, jag förstår inte att man blir upprörd över en sådan annons. Tycker att den är riktigt smakfullt gjord! Budskapet att oxtar skyddar går ju faktiskt ochså igenom, och så får Ullis lite reklam för sin RR-satsning.

Damn, här har man ju missat hela disskussionen.

till Ullis:
Vill jag bara börja med att säga att det var en riktigt snygg bild, lite nyfiken dock på deras tanke bakom den, Som några tidigare redan sagt så ser du lite besviken ut på bilden.
Personligen så tycker jag att Ft:s tolkning var den bästa
ft skrev:
"Jävlar, tog jag på mig stövlarna innan skinnstället nu igen... hatar när det händer!"
:rofl
Men vet du deras tolkning till den?

Och till en annan disskution här i tråden så får jag också rada upp mig i kön för omogna, om det nu är att tycka att en naken kvinnokropp är bland det vackraste som finns... :va Måtte jag aldrig bli mogen i den definitionen

Jag menar, min första tanke när jag så annonsen var ju: Satan i gatan vilken vacke......jaha....stövlar...
och med tanke på reaktionerna härinne så egentligen så är det ju bara att gratulera annonsören, dom har ju lyckats med sin annons. De flesta här inne kommer ju inte att glömma den, oavsett vad dom tycker om den..

KawaChris skrev:
Visserligen skrev du att du ville ha svar på din fråga men då trodde jag att du var jätteretorisk..

Nu tycker jag även du börjar gränsa till ironisk, hur ska du ha det :)

Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...