Oroliga amerikaner har rusat till affärerna för att hamstra vapen

• Thread starter Thread starter KGK
  • Start date Start date
Status
Ej öppen för fler svar.
Jag tror att de personer som är för friare vapenlagar är människor
som bär på en innre otrygghet och rädsla, rädslan tror dom kommer
att lindras om dom har tillgång till handeldvapen.
Helt fel det är bara självbedrägeri,den kommer bara att bli större då
våldet totalt kommer att öka.

I delar av världen tex Usa och Somalia där det skjuts först och frågas sen
är även rasism och främlingsfientligheten som störst och synen på
människoliv som minst.
Rädsla och våld går hand i hand.

Last edited:
Måste vara surt när man är så korkad! :rolleyes:
att man alltid måste ta till personangrepp för att ha något att säga! det är mycket sånt från dig och Markus...

Vadå personangrepp? Jag ber dig att ägna lite mer kraft åt att göra texten mer läsarvänlig. Det var absolut inte menat som ett personangrepp. Hade jag däremot kallat dig dumhuvud, idiot, bögjävel, fetto eller liknande så hade det varit personangrepp. Lär dig skilja på begreppen!

"Måste vara surt när man är så korkad!" , skriver du också.

Det om något är väl ett personangrepp? Vad grundar du det påståendet på förresten?

Såg att du skrev i ditt tidigare inlägg att du anser att man inte fick kritisera Israel. Om du tänker efter lite så är det väl ändå precis tvärtom i det här landet? Se bara på chefen på Migrationsverket som fick sparken för att han på sin hemsida kallade Israel för demokrati. (Vilket det också är)
Folk i Israel tror att alla i Sverige är anti-Israel tack vare såna som du. Och tyvärr får vi normala människor skit för det också.

Last edited:
Vadå personangrepp? Jag ber dig att ägna lite mer kraft åt att göra texten mer läsarvänlig. Det var absolut inte menat som ett personangrepp. Hade jag däremot kallat dig dumhuvud, idiot, bögjävel, fetto eller liknande så hade det varit personangrepp. Lär dig skilja på begreppen!

"Måste vara surt när man är så korkad!" , skriver du också.

Det om något är väl ett personangrepp? Vad grundar du det påståendet på förresten?

Såg att du skrev i ditt tidigare inlägg att du anser att man inte fick kritisera Israel. Om du tänker efter lite så är det väl ändå precis tvärtom i det här landet? Se bara på chefen på Migrationsverket som fick sparken för att han på sin hemsida kallade Israel för demokrati. (Vilket det också är)
Folk i Israel tror att alla i Sverige är anti-Israel tack vare såna som du. Och tyvärr får vi normala människor skit för det också.

Nu skärper vi oss lite.. alla är inte journalister eller författare. men det betyder inte att folk är dumma för det, du fattar ju innebörden i det jag skrev! läsvänligt!!! (kasta inte sten i glashus)

Blev jag inte kallad för antisemit?? det är ju precis det som händer så fort man säger något om israel! så har det alltid varit.

Ja! jag tycker som flera att att det är oroande att korkade amerikanare får mer vapen, Nej! jag gillar inte Usa:s politik lika lite som Israels!

Wow wow wow. Mest civiliserade land?

Så här behandlar föräldrar och staten krigsveteraner därborta.

http://edition.cnn.com/2008/LIVING/11/11/acevedo.pow/index.html#cnnSTCVideo

The U.S. Army Center of Military History provided CNN a copy of the document signed by soldiers at the camp before they were sent back home. "You must be particularly on your guard with persons representing the press," it says. "You must give no account of your experience in books, newspapers, periodicals, or in broadcasts or in lectures."

The document ends with: "I understand that disclosure to anyone else will make me liable to disciplinary action."

For a soldier who survived one of the worst atrocities of mankind, the military's reaction is still painful to accept. "My stomach turned to acid, and the government didn't care. They didn't give a hullabaloo."

It took more than 50 years, he says, before he received 100 percent disability benefits from the U.S. Department of Veterans Affairs.

Despite everything Acevedo endured during the war, little had prepared him for his own father's attitude toward his capture. "My dad told me I was a coward," he says.

http://edition.cnn.com/2008/LIVING/11/11/acevedo.pow/index.html

Ja det är klart, fy på den som vågar kritisera usa och israel!:D
Men islamvärlden går bra, dom får man kasta skit på, det är inget konstigt.

Extremt komiskt att just ordet "rasist" som sådana som dig säger att dom inte är "MEN" du som förnedrar muslimer, hyllar Haider, startar trådar om SD, etc etc.. kallar mig för rasist :D alla här vet nog vart du står,.. :tummenupp

En sak till! Alla som inte tycker som dig är inte kommunister,sossar eller vänstervridna, bara för att man inte gillar Haider, USA:s politik etc.. Det betyder bara att man tänker själv och inte lyssnar på propaganda från hollywoodfilmer...

Är själv helt blå, men med mänskliga värderingar... varken muslim eller sosse! sluta förnedra alla som säger emot, folk skrattar bara åt dig.

Ska vi bilda sosse kommunistiska Jihad Partiet och krossa Markus "fria" diktatur? :D

Nä, Helt sant det du skriver. En rasist tänker bara innuti lådan, inte utanför. Jag menar tyskarnas tänkande var inte rasistiskt för dom på den tiden heller. Inte heller rasistiskt för Boerna under deras konflikt. Att dom ansåg att dom var av högre art och alla andra var lägre stående hade enligt dom inget med rasism att göra, det var ju så det var enligt deras förvridna värlsdbild. Spanjorerna tog med sig sydamerikaner hem för att visa upp och dom dog av förkylningar men också av svält eftersom dom inte visste vad dom skulle mata dom med. Det var inte rasistiskt i deras ögon. Det var ju djurtransport. USA är med Kina dom mest rasistiska länderna jag varit i, men däremot Turkiet, Syrien och baltiska länder är både artiga och accepterande, inget som i Kina där man känner blickarna och hatet vid passerande på gatan. Samma sak i USA där man kan på många ställen höra "They sound like krauts" (stavningen vet jag inte)

Nu skärper vi oss lite.. alla är inte journalister eller författare. men det betyder inte att folk är dumma för det, du fattar ju innebörden i det jag skrev! läsvänligt!!! (kasta inte sten i glashus)

Blev jag inte kallad för antisemit?? det är ju precis det som händer så fort man säger något om israel! så har det alltid varit.

Ja! jag tycker som flera att att det är oroande att korkade amerikanare får mer vapen, Nej! jag gillar inte Usa:s politik lika lite som Israels!

Men du måste ändå ha lärt dig att använda punkt och stor bokstav. Jo det blir svårt att läsa när man inte vet var meningarna börjar och slutar.

"(kasta inte sten i glashus)" Okeeej. :rolleyes:

Ska vi bilda sosse kommunistiska Jihad Partiet och krossa Markus "fria" diktatur? :D

Nä, Helt sant det du skriver. En rasist tänker bara innuti lådan, inte utanför. Jag menar tyskarnas tänkande var inte rasistiskt för dom på den tiden heller. Inte heller rasistiskt för Boerna under deras konflikt. Att dom ansåg att dom var av högre art och alla andra var lägre stående hade enligt dom inget med rasism att göra, det var ju så det var enligt deras förvridna värlsdbild. Spanjorerna tog med sig sydamerikaner hem för att visa upp och dom dog av förkylningar men också av svält eftersom dom inte visste vad dom skulle mata dom med. Det var inte rasistiskt i deras ögon. Det var ju djurtransport. USA är med Kina dom mest rasistiska länderna jag varit i, men däremot Turkiet, Syrien och baltiska länder är både artiga och accepterande, inget som i Kina där man känner blickarna och hatet vid passerande på gatan. Samma sak i USA där man kan på många ställen höra "They sound like krauts" (stavningen vet jag inte)

:D :D jag ställer upp! tror inte att det blir några problem att få fler medlemmar heller!

Men det som verkligen förbryllar! Hur kan en människa som bor i Sverige med fri media och bra utbildningsmöjligheter på fullaste allvar hävda att USA är världens mest "civiliserade land"

Där inte ens alla människor ha fri tillgång till sjukvård! utan man låter hellre folk dö... Superciviliserat!

Joo, förmoooooodligen.

I princip tror dom faktiskt det. Beror väl mycket på deras media säkert, jag vet faktiskt inte. När man säger eller skriver "alla" så menar man ju oftast inte exakt 100% utan en övertygande majoritet. Tror du förstod det egentligen va? Men jag ska försöka vara tydligare nästa gång.

Jag har varit fyra gånger i Israel, 2-3 veckor per gång, pga att jag känner ganska mycket folk därnere, så man hör lite mer hur snacket går jämfört med om du glider ner till Eilat som turist för att dyka i en vecka.

En gång kom jag ner dit ensam. Mediekåte och lillgamle Gustav Fridolin hade precis varit nere för att agera sk mänsklig sköld. Som ende svensk på planet tog dom ut mig för extra säkerhetskontroll även mellan planet och bussen på flygplatsen. Två snubbar med automatvapen tog mig åt sidan och så var det dags för tusen nya frågor(Obs. metafor. Det var inte riktigt ettusen frågor) om vad man skulle göra där. Då hade jag alltså fått svara på en jävla massa frågor redan både innan boarding och av passkontrollanterna. Detta alltså pga att jag är svensk. Tack Gustav o Co!

Det känns ju fan inte välkomnande alls när dom håller på så där, jag blir jävligt sne på dom, och vill dom ha tillbaks alla turister från förr bör dom nog jobba lite på sin attityd. Samtidigt förstår man ju varför dom gör det och det är pga vänsternissar och deras allierade i terroristerna därnere.

:D :D jag ställer upp! tror inte att det blir några problem att få fler medlemmar heller!

Men det som verkligen förbryllar! Hur kan en människa som bor i Sverige med fri media och bra utbildningsmöjligheter på fullaste allvar hävda att USA är världens mest "civiliserade land"

Där inte ens alla människor ha fri tillgång till sjukvård! utan man låter hellre folk dö... Superciviliserat!

Just. Jag förstår heller inte hur vissa personer kan påstå att det som faktiskt hände historiskt inte är sant. Men å andra sidan så tillkommer ingen motbevisande fakta utan bara personliga påhopp. Det är ett bra bevis för hjärntvättad individ. :tungan

I princip tror dom faktiskt det. Beror väl mycket på deras media säkert, jag vet faktiskt inte. När man säger eller skriver "alla" så menar man ju oftast inte exakt 100% utan en övertygande majoritet. Tror du förstod det egentligen va? Men jag ska försöka vara tydligare nästa gång.

Jag har varit fyra gånger i Israel, 2-3 veckor per gång, pga att jag känner ganska mycket folk därnere, så man hör lite mer hur snacket går jämfört med om du glider ner till Eilat som turist för att dyka i en vecka.

En gång kom jag ner dit ensam. Mediekåte och lillgamle Gustav Fridolin hade precis varit nere för att agera sk mänsklig sköld. Som ende svensk på planet tog dom ut mig för extra säkerhetskontroll även mellan planet och bussen på flygplatsen. Två snubbar med automatvapen tog mig åt sidan och så var det dags för tusen nya frågor(Obs. metafor. Det var inte riktigt ettusen frågor) om vad man skulle göra där. Då hade jag alltså fått svara på en jävla massa frågor redan både innan boarding och av passkontrollanterna. Detta alltså pga att jag är svensk. Tack Gustav o Co!

Det känns ju fan inte välkomnande alls när dom håller på så där, jag blir jävligt sne på dom, och vill dom ha tillbaks alla turister från förr bör dom nog jobba lite på sin attityd. Samtidigt förstår man ju varför dom gör det och det är pga vänsternissar och deras allierade i terroristerna därnere.

Jepps, säkerheten är bra,, eller ja, kanske inte egentligen eftersom av 5 kontroller sammanlagt för att komma på planer så kanske en av röntgen operatörerna tittade faktiskt på sin monitor.

Men fixa skägg och svart hår och sola en del och sen försök resa till eller från USA utan att bli fistad av en fet svettig amerikan med rakat huvud och pilotbrillor. :D The door swings both ways :tummenupp

Last edited:
Jepps, säkerheten är bra,, eller ja, kanske inte egentligen eftersom av 5 kontroller sammanlagt för att komma på planer så kanske en av röntgen operatörerna tittade faktiskt på sin monitor.

Men fixa skägg och svart hår och sola en del och sen försök resa till eller från USA utan att bli fistad av en fet svettig amerikan med rakat huvud och pilotbrillor. :D The door swings both ways :tummenupp

Hehe, nej det är nog sant. :D Du gillar inte amerikaner va?

Hehe, nej det är nog sant. :D Du gillar inte amerikaner va?

Inte dom som är övertygade om att dom är världens riddare på vit springare. Dom som blundar för sina egna brister. Dom som kläcker ur sig att dom är världens friaste land. Dom som trycker upp sitt tycke i huvudet på folk och sen kallar dom för rasister, kommie bastards eller terrorister när dom inte får medhåll till bizzarra påståenden. Så med en metafor så gillar jag inte amerikaner (men det gäller inte 100%) :D

Kolla bara detta..... USA "Räddar" Irak från en diktator. Visst Sadam var inget snäll påg men han höll landet lugnt... Ok, med gasning av vissa byar och fängslande av oliktänkade och offentliga avrättnignar.

USA däremot gör inget sånt alls eller hur? Dom fängslar inte folk efter etnisk tillhörighet. Dom åsiktsregistrerar inte folk och sedan förföljer dom under oroligheter så som 9/11.
Dom dödar inte en massa civila för att föra sina egna verderingar på dom.
Dom gömmer inte undan mord eller låter vissa gå fria för dom tog livet av någon som var pinsam för landets anseende. en andra ord så styr ju inte pengar rättvisan. Dom lägger heller inte ut feta notiser om när dom tagit död på någon som tänker olika eller som är besvärlig för landets anseende.

ELLER HUR :D

So. Whos the terrorist?

Last edited:
Inte dom som är övertygade om att dom är världens riddare på vit springare. Dom som blundar för sina egna brister. Dom som kläcker ur sig att dom är världens friaste land. Dom som trycker upp sitt tycke i huvudet på folk och sen kallar dom för rasister, kommie bastards eller terrorister när dom inte får medhåll till bizzarra påståenden. Så med en metafor så gillar jag inte amerikaner (men det gäller inte 100%) :D

Kolla bara detta..... USA "Räddar" Irak från en diktator. Visst Sadam var inget snäll påg men han höll landet lugnt... Ok, med gasning av vissa byar och fängslande av oliktänkade och offentliga avrättnignar.

USA däremot gör inget sånt alls eller hur? Dom fängslar inte folk efter etnisk tillhörighet. Dom åsiktsregistrerar inte folk och sedan förföljer dom under oroligheter så som 9/11.
Dom dödar inte en massa civila för att föra sina egna verderingar på dom.
Dom gömmer inte undan mord eller låter vissa gå fria för dom tog livet av någon som var pinsam för landets anseende. en andra ord så styr ju inte pengar rättvisan. Dom lägger heller inte ut feta notiser om när dom tagit död på någon som tänker olika eller som är besvärlig för landets anseende.

ELLER HUR :D

So. Whos the terrorist?

Ta den diskussionen med Jänke-Markus istället. Jag säger inte att allt du skriver är fel, men USA-kritiker brukar vara så rabiata att det är svårt att diskutera med dom. No offense. :)

Ta den diskussionen med Jänke-Markus istället. Jag säger inte att allt du skriver är fel, men USA-kritiker brukar vara så rabiata att det är svårt att diskutera med dom. No offense. :)

Non taken :tummenupp

Jag gillar bara inte glorifieringen och just det du säger, att man inte kan ens föra en normal diskussion med vissa. USA kan ha mänga bra sidor, men dom skuggas av en massa skit som dom vägrar själva att inse finns. Det är min åsikt och allt jag bad om var ett motargument från Jänke-Markus, men allt man fick var personliga påhopp. Det ger faktisk segern till dom som inte gillar USA. Man kan inte bara säga "du har fel" men sen inte ha någon fakta som motbevisar. Förr i tiden kunde man göra på det viset. T ex kyrkan påstod att jorde var platt och satte forskare i husarrest trotts att det fanns fakta och bevis för att det är runt.

Konservatismen är farlig för utvecklingen men i små protioner bra för att bibehålla en kulturell och historisk identitet.

USA är sjuktligt konservativt när det gäller sin plats i världen. Bara för någon var bäst en gång betyder inte att dom alltid är det. Trist med OS där guldmedaljören måste dö av ålderdom innan en ny mästare kan utses.

Då hade england fortfarande regerat haven och inka hade haft allt guld i världen. Dessutom hande sverige ingått i asien under Kahnaten Mongoliet eftersom dom en gågn i tiden hade bästa taktiska armen och regentsystem för det vidsträkta riket. Beatles hade varit det ända pojkbandet fram tills att alla dog och "springande mannen" på 10sek hade varit enda filmen man kunde se eftersom den en gång i tiden var bäst.

Man måste väga tänka själv och det kan inte amerikaner (metafor)

Men du måste ändå ha lärt dig att använda punkt och stor bokstav. Jo det blir svårt att läsa när man inte vet var meningarna börjar och slutar.

"(kasta inte sten i glashus)" Okeeej. :rolleyes:

börjar det inte bli tjatigt med folk som gnäller på hur folk skriver!:rolleyes:
eller handlar det om något annat?

börjar det inte bli tjatigt med folk som gnäller på hur folk skriver!:rolleyes:
eller handlar det om något annat?
Jag förstår att du tycker det är tjatigt. Men kan du inte förklara varför du inte använder stor bokstav efter punkt?

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP