Oroliga amerikaner har rusat till affärerna för att hamstra vapen

• Thread starter Thread starter KGK
  • Start date Start date
Status
Ej öppen för fler svar.
2 var det väl? Plus en självmordsbomb, det är i och för sig hyfsat spektakulärt det med.

Närå, det är lugnt. Tycker bara ni inskränkta är så tråkiga.
Själv gillar jag andra och nya kulturer, allt behöver inte regleras av fjantar som tror sig veta bättre än alla andra.

Men det är ett synsätt jag vet att många sossar har svårt att ta till sig. :hej

Jag bara älskar det nya OT-OT forumet, här haglar de hårda orden fritt....:D
Från vapen till socialdemokrat på 3 inlägg only on SH.

Var det inte 2st skolskjutningar i samma by med något års mellanrum (det var väl samma vapenhandlare båda gångerna) ochs en på ett tredje ställe?:va
Oavsett så är det mycket med tanke på deras lilla befolkning.

Jag har fel i allt?

Ja, jag skrev ju just det. Hur är det med läsförståelsen?

Du menar amerikaner då? (jepps, amerikaner förkänar inte ens stor bokstav) :tungan

Okej, tveksam läsförståelse. Undermåliga skrivkunskaper.

Nu kör vi, håll i dig. Det kommer bli omtumlande.

Länder stavas med stor bokstav (versal) på svenska, t.ex. Sverige, Norge osv. Nationaliteter stavas alltid med liten (gemen). Så när du skriver amerikaner så är det bara du som tror att det är ett utlopp för någon typ av förakt. Men egentligen så blottar du bara mer av din totala okunskap. Det passar mig utmärkt. :D

Är det något USA är duktiga på är det väl att vilja veta och vara bäst,
dom bombar ju sin tanke på "frihet" i skallen på folk.
Bokstavligen.

Det är ju inte ett helt felaktigt påstående, om än ganska onyanserat. Men framför allt fullständigt ovidkommande som svar på mitt inlägg. Vill du göra ett försök till eller skall vi prata bombpolitik nu? :) Jag gillar i och för sig hur de tuktat diverse tyranner så det passar mig bra det med. :) Men kanske borde vi avsluta vapenhistorien först?

I verkligheten förhåller det sig att det finns en mängd mer eller mindre farliga ting i samhället. Från att vara i princip oreglerat till totalförbjudet sprider de sig över spektrat. Jag tycker inte att vår reglering i Europa av vapen är rimlig. Andra tycker att det är rimligt med de betydligt farligare cigaretterna till salu här och där. Det finns ytterligare som tycker motorcyklar, moraknivar, heroin jaktvapen eller kraftledningar skall vara mer eller mindre reglerat. Det kan man ju hålla med om. Det jag inte begtriper är hur man drar slutsatsen är att alla dessa farliga ting skall vara var mans egendom - i princip - förutom handeldvapen för självförsvar. För mig är det konstigt och ett symptom på storebrorssamhället.

Tycker det är för lite guns&ammo i den här diskussionen. Håll er till ämnet ffs. :mad:

Jag försöker mota in sossarna i vapenfåran, tack för stödet.

Boris, två skjutningar i olika byar och en självmordsbomb. Något annat kommer inte jag ihåg i alla fall.

Tror inte han kan göra lika mycket skada med den som en hög 16åring med kalashnikov,

Sant, och det är just därför inte bara knarkare ska ha vapen. Som i Sverige. För samtidigt som det är omöjligt för civila laglydiga att bära vapen så går varannan gangster runt med jugoslaviskt smuggelgods under axelklaffsskinnjackan.

Last edited:
Sant, och det är just därför inte bara knarkare ska ha vapen. Som i Sverige. För samtidigt som det är omöjligt för civila laglydiga att bära vapen så går varannan gangster runt med jugoslaviskt smuggelgods under axelklaffsskinnjackan.

Vad har man som civil laglydig för nytta av ett vapen,annat än till jakt ?
Minskar det totala våldet om alla är beväpnade ?
Känner man sig mindre rädd ?
Är du rädd,efter som du verkar förespråka liberalare vapenlagar ?

Ja riktigt bra för synskadade...

:D

När de tar en hutt före älgjakten och börjar skjuta sina drevkarlar så brukar det i alla fall bara vara en som stryker med i taget. Med automatvapen så går det nog åt lite flera åt gången.

Allvarligt talat, finns det någon som tror att ett samhälle blir tryggare och säkrare ifall man tillåter en massa skjutvapen? Det leder ju bara till att tjuvarna beväpnar sig bättre eller att rånoffren riskerar att bli skjuten först.

Last edited:
Vad har man som civil laglydig för nytta av ett vapen,annat än till jakt ?

Sportskytte, självförsvar, allmänt samlande.

Minskar det totala våldet om alla är beväpnade ?

Sannolikt inte, men det är en viktig principiell fråga tycker jag.

Känner man sig mindre rädd ?

Naturligtvis inger ett vapen trygghet för den som innehar det.
Är du rädd,efter som du verkar förespråka liberalare vapenlagar ?

Nej men jag tycker som sagt det är en viktig pricipiell fråga och jag tror det skulle ha en väldigt lugnande verkan på t.ex. nattlivet i tunnelbanan.

Men som sagt, det är en principfråga. Inte skulle tiotusentals människor skjutas till döds på måfå, som de dör i tobaksdöden. Så statens intresse i detta är märkligt. Man silar mygg och sväljer kameler. Jag ser heller inte min "rättighet" att inneha 150hk/170kg sporthoj som viktigare, eller mindre farligt, än min grannes att inneha en .22

Jag tycker rent generellt att det är vanskligt att basera lagar på den subjektivt upplevda nyttan av ett föremål (automathagel för civilpersoner, sporthojar på allmän väg osv).

Edit:
markus skrev:

In your dreams. :lol

USA är och kommer förbli världens mest civliserade land.
:banana

Allt är relativt.
Titta bakåt i historien och tänk om.
Alla imperium och storhetsmakter har sin uppgång,
storhetstid och även sitt nederlag.
Så bara för att det är världens mäktigaste demokrati och storhetsmakt idag,
är detta ingen garanti för att det kommer vara så framöver.
Världen ändras konstant.
Alla imperium har sitt fall...

Last edited:
Markus
Tro inte att problemen i tunnelbanan minskar om fler beväpnar sig.
Tro inte heller att tryggheten ökar om fler får tillträde till vapen,
det talar ju mot sig självt.

Om ditt resonemang stämmde skulle ju amerika vara ett av dom problemfriaste och tryggaste platserna i värden att leva i.

Last edited:
Ja, jag skrev ju just det. Hur är det med läsförståelsen?

Okej, tveksam läsförståelse. Undermåliga skrivkunskaper.

Nu kör vi, håll i dig. Det kommer bli omtumlande.

Länder stavas med stor bokstav (versal) på svenska, t.ex. Sverige, Norge osv. Nationaliteter stavas alltid med liten (gemen). Så när du skriver amerikaner så är det bara du som tror att det är ett utlopp för någon typ av förakt. Men egentligen så blottar du bara mer av din totala okunskap. Det passar mig utmärkt. :D
Hahahahha, när det gäller läsförståelse så kanske du inte bör yttra dig då jag inte behahgar använda stor bokstav till det landet som jag skrev... :)

För det andra så visa du alla andra hur tomma dina ideér om frihet och USA egentligen är. Du kommer som vanligt endast med personangrepp och har noll och ingenting att kontra med. :tungan Underhållande men dock så pinsamt av dig..

Så, vad jag vill att du Åh allas befriare och mästare på språk, är att förklara vilka av mina fakta som inte stämmer gällande detta U-lands förfarande och historia som jag lagt fram åt dig som ett smörgåsbord av fakta.

Jepp, jag har förakt mot det AmeRik Anska folket för dom är feta dumma slöa och sjukt trångsynta. ALLA som jag träffat på. Och det är fler än du kan ana. (ordet "ana" har ingenting med ordet "anus" att göra, det bara ser ut så)

Du. Please. Upplys oss stackare som inte vet något. Berätta för oss om denna stora nation som inte tål kritik. Detta land av guld och fabler om världens frälsare från ondska. Please. :D

Allt är relativt.
Titta bakåt i historien och tänk om.
Alla imperium och storhetsmakter har sin uppgång,
storhetstid och även sitt nederlag.
Världen ändras konstant.
Alla imperium har sitt fall...

Du har så rätt :tummenupp

Stackaren kan bara USAs motsvarighet till MAOs lilla röda. Stackaren är ignorent på allt som har med verklighet och historia att göra.. Bara att luta sig tillbaka och låta honom gå till personangrepp i brist på kunskap. :tungan

FÖR DIG MARKUS! MAOs lilla röda har inget med RED ROCKET att göra. Bara så du inte får fel information eftersom du verkar ha haft historielektioner framför Simpsons på Tv.

Last edited:
Sportskytte, självförsvar, allmänt samlande.

Sportskytte med automatvapen, självförsvar med automatvapen, samlande av krigsmaterial??????????

Funderar på att börja samla på olika kemiska o biologiska vapen, undrar om du tycker det är ok att grannen har senapsgas hemma, han samlar ju bara???

Själv vill inte jag ha en granne som i fyllan eller utav ren okunskap om hantering av automatvapen lägger av en salva i min trädgård där min lilla dotter leker. Jag vill inte att hans finniga son visar det för sina kompisar för att vara cool...
Om det finns vapen i varje hem så kommer varenda knarkare, fyllo och idiot att ha det med och risken att dom använder det är ganska mycket större. Ett samhälle som baseras på lågstadie mentalitet där den starkaste (fysiskt) styr och ställer är inte tecken på inteligens utan snarare på idioti.

Jag vill respektera min granne och inte frukta honnom bara för att har en minigun som "sammlarobjekt".

Att du seriöst tror att det finns belägg för en civil att inneha vapen är skrämmande!!!!

Förresten att du i brist på argument börjar attackera Chase på personlig nivå genom att kommentera hans skrivkunskaper (jag fattar vad han menar och det gör du med) är bara löjligt!!!

Ja jag är en jugge och nej jag har inte vapen hemma!!!

Sportskytte med automatvapen, självförsvar med automatvapen, samlande av krigsmaterial??????????

Funderar på att börja samla på olika kemiska o biologiska vapen, undrar om du tycker det är ok att grannen har senapsgas hemma, han samlar ju bara???

Själv vill inte jag ha en granne som i fyllan eller utav ren okunskap om hantering av automatvapen lägger av en salva i min trädgård där min lilla dotter leker. Jag vill inte att hans finniga son visar det för sina kompisar för att vara cool...
Om det finns vapen i varje hem så kommer varenda knarkare, fyllo och idiot att ha det med och risken att dom använder det är ganska mycket större. Ett samhälle som baseras på lågstadie mentalitet där den starkaste (fysiskt) styr och ställer är inte tecken på inteligens utan snarare på idioti.

Jag vill respektera min granne och inte frukta honnom bara för att har en minigun som "sammlarobjekt".

Att du seriöst tror att det finns belägg för en civil att inneha vapen är skrämmande!!!!

Förresten att du i brist på argument börjar attackera Chase på personlig nivå genom att kommentera hans skrivkunskaper (jag fattar vad han menar och det gör du med) är bara löjligt!!!

Ja jag är en jugge och nej jag har inte vapen hemma!!!

ORD :fakta

Ditt vapen kommer väl bara fram efter en skål bönor med chillie?

Hahahahha, när det gäller läsförståelse så kanske du inte bör yttra dig då jag inte behahgar använda stor bokstav till det landet som jag skrev... :)

Hehehehe. :3freak
Du läste inte mitt inlägg och om du inte gjorde det så förstod du det inte. :lol

Jaså!!!!!!!!! :D

Om ditt resonemang stämmde skulle ju amerika vara ett av dom problemfriaste och tryggaste platserna i värden att leva i.

Hur drog du den slutsatsen? :confused:
Är det bara vapen som påverkar otrygghet eller trygghet menar du?
Du svarar ju faktiskt inte på ett enda av de resonemang man lägger fram så jag antar att du bara vill tjafsa litet. Det är i och för sig min favoritsysselsättning också.

Ser du någonstans att jag skrivit det? :va

Last edited:
Hehehehe. :3freak
Du läste inte mitt inlägg och om du inte gjorde det så förstod du det inte. :lol

Jaså!!!!!!!!! :D

Hur drog du den slutsatsen? :confused:
Är det bara vapen som påverkar otrygghet eller trygghet menar du?
Du svarar ju faktiskt inte på ett enda av de resonemang man lägger fram så jag antar att du bara vill tjafsa litet. Det är i och för sig min favoritsysselsättning också.

Ser du någonstans att jag skrivit det? :va

Well dude. Kanske du inte ska gräva efter vatten i fel glashus (med vilje)

Kom gärna med lite fakta om USA och deras förfaranden historiskt.. svara gärna på mina inlägg. Du skriver bara att jag hat fel men sedan låter du tystnaden råda. :D

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey