Oroliga amerikaner har rusat till affärerna för att hamstra vapen

Status
Ej öppen för fler svar.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Ok!
Och vad tycker du om galna amerikaner som rusar till vapenhandlarna?
Oroliga amerikaner.
Inte galna.
Galna personer skall inte ha vapen.
Oavsett bostadsort.

Vapeninnehav bör begränsas.
Vapen dödar inte människor.
Människor dödar människor.
Men:
Vid psykbryt är det trevligare om man klubbar ett dussintal med järnrör än mejar ner hundratals med automatvapen.
 

T509

Spondon rider!!!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Malmo
Hoj
Spondonbygge, vikt: 168kg tankad o klar! GSXR 750 -03
Oroliga amerikaner.
Inte galna.
Galna personer skall inte ha vapen.
Oavsett bostadsort.

Vapeninnehav bör begränsas.
Vapen dödar inte människor.
Människor dödar människor.
Men:
Vid psykbryt är det trevligare om man klubbar ett dussintal med järnrör än mejar ner hundratals med automatvapen.

Amerikaner är för fritt vapeninnehav! Second amendment "keep and bear arms" som förresten handlar om att ingen regering ska kunna ta bort vapeninnehavs rätten för att sen forma ett eget styre med militären och polisen som största makten, året var 1791 när lagen kom.

Tolkningen idag är helt annorlunda! Vapen dödar inte människor, vapen i hand på en människa dödar en annan människa!

Eftersom man ej kan ta bort rätten från människor att vara idioter, galna eller dylikt så bör man åtminstone se till att dom ej kan få tag på vapen som bara militären har nytta av!!!


Antar att det mest civiliserade landet i världen aldrig skulle kunna bli en diktatur! Varför ska man rusta folket då!?!
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Amerikaner är för fritt vapeninnehav! Second amendment "keep and bear arms" som förresten handlar om att ingen regering ska kunna ta bort vapeninnehavs rätten för att sen forma ett eget styre med militären och polisen som största makten, året var 1791 när lagen kom.

Tolkningen idag är helt annorlunda! Vapen dödar inte människor, vapen i hand på en människa dödar en annan människa!

Eftersom man ej kan ta bort rätten från människor att vara idioter, galna eller dylikt så bör man åtminstone se till att dom ej kan få tag på vapen som bara militären har nytta av!!!


Antar att det mest civiliserade landet i världen aldrig skulle kunna bli en diktatur! Varför ska man rusta folket då!?!
Förstår inte varför ditt inlägg postas som svar på mitt.
Är vi oense?
 

idris

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2007
Ort
Järfälla
Hoj
S1000RR
Tips: eftersom du klagar på att du blir så kränkt och illa bemött, börja inte en diskussion med att utgå från att någon är galen bara för att den inte tycker som du. Speciellt inte när det är i ett ämne som du antagligen inte vet så mycket om, bakgrund till eller kultur kring.


Det ska komma från dig!:D :D :D

Oroliga amerikaner.
Inte galna.
Galna personer skall inte ha vapen.
Oavsett bostadsort.

Vapeninnehav bör begränsas.
Vapen dödar inte människor.
Människor dödar människor.
Men:
Vid psykbryt är det trevligare om man klubbar ett dussintal med järnrör än mejar ner hundratals med automatvapen.

Överens!
 
Last edited:

idris

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2007
Ort
Järfälla
Hoj
S1000RR
Jag är inte sårad, jag försöker visa hur du uppför dig. Tydligen lönlöst. Och sedan kommer gnället och det vanliga: jak er så krengt ,ni vara rasister alla hopa!

:3freak

Tänk på blodtrycket Markus, inte gråta nu...:pannkyss
Inte jag som använder ordet rasist, antisemit blablabla!

Jag kan ta kritik från alla andra och till och med respektera det.
Men inte från dig, skälvinsikt Markus!!
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Inte jag som använder ordet rasist, antisemit blablabla!

Jo det tror jag nu du kallat mig, sedan att du är antisemit är inte mitt fel. Var det itne du som påstod dig komma från hittepålandet Palestina till och med? Ungefär lika neutralt som att presentera sig som boendes i Tredje Riket i min värld.
 

idris

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2007
Ort
Järfälla
Hoj
S1000RR
Jo det tror jag nu du kallat mig, sedan att du är antisemit är inte mitt fel. Var det itne du som påstod dig komma från hittepålandet Palestina till och med? Ungefär lika neutralt som att presentera sig som boendes i Tredje Riket i min värld.

Lika mycket som hittepålandet israel!
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Nu är vi där igen, allt man säger bemöts med durå, du har ju minst lika fel . :lol
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top