Oroliga amerikaner har rusat till affärerna för att hamstra vapen

Status
Ej öppen för fler svar.

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
Nu vet jag inte i vilken tråd den där bruden var och vem hon röstade på men här är en effekt av presidentvalet, man kanske kan börja tjäna storkovan på att smuggla vapen till US :D

Obamas vinst i presidentvalet har varit glädjande – för USA:s vapenhandlare. Oroliga amerikaner har rusat till affärerna för att hamstra vapen i rädsla för strängare regler.

Steve Sechler, som äger en vapenaffär i Kansas, sålde 50 procent fler vapen förra helgen är normalt

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=3166&a=849405
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Ytterligare ett bevis på att Amerika är den civiliserade världens baksida, lite som Glenneborg :mattias
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Tja, skulle det börja pratas om strängare regler skulle jag också köpa på mig lite. Inget konstigt med det.
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Tja, skulle det börja pratas om strängare regler skulle jag också köpa på mig lite. Inget konstigt med det.

Ja det klart! vapen förbukar man ju i hög takt och tänk om dom skulle ta slut! :skrämd :rolleyes:

Bara i u-landet usa.. vansinnigt!
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Bara på sporthoj kommer man undan med att kalla USA för u-land.
Eller nej förresten, det var ju det du inte gjorde nu.
USA är och kommer förbli världens mest civliserade land.

:banana

USA är ett U-land!

Dom må ha legat i teknologins framkant 1950, men kalla kriget fick allt som inte utvecklades för militärt bruk att halka efter.
Ungefär som ryssland, fast med beväpnad allmänhet.
 

majtii

Those were the happy days
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Zakopane PL
Hoj
Sviterna av en indragning...
Om utbudet av sporthojar kraftigt skulle begränsas efter nyår hade halva SH.com också rusat till närmaste handlare.
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Skulle man införa strängare regler angående vapenförsäljning i sverige skulle varannan jägare också rusa till affären innan de nya reglerna införs.

Det handlar alltså inte om att man måste vara beväpnad, utan att man vant sig vid gällande regler. Personligen tror jag det ska mycket till innan vi har ett scenario där jag inte kan köpa halvautomatiska vapen när andan faller på.
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Skulle man införa strängare regler angående vapenförsäljning i sverige skulle varannan jägare också rusa till affären innan de nya reglerna införs.

Det handlar alltså inte om att man måste vara beväpnad, utan att man vant sig vid gällande regler. Personligen tror jag det ska mycket till innan vi har ett scenario där jag inte kan köpa halvautomatiska vapen när andan faller på.
Äger du några?
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Det spännande är väl att åtminstone i den svenska översättningen så pratas det om att begränsa försäljningen av halvautomatiska vapen av militärmodell. Till dessa hör bla:

AR15
OlympicArmsAR15preban.jpg

Vilken är en kusin till M16/m4 vilket är den vanliga soldatbeväpningen inom jänkarnas försvarsmakt. Det är ju inte direkt magnum 45an eller älgstudsaren de funderar på att förbjuda utan ett vapen som i mina ögon totalt saknar användningsområde för civilister.
 

majtii

Those were the happy days
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Zakopane PL
Hoj
Sviterna av en indragning...
Finns ju dem som anser att sporthojar inte har något existensberättigande på allmän väg också.
Rätt skött ser jag inget problem med något av dem.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Finns ju dem som anser att sporthojar inte har något existensberättigande på allmän väg också.
Rätt skött ser jag inget problem med något av dem.
Nja.
Påminner om en diskussion so förekommer här ibland om rasval.
Inget fel på vare sig vapnen eller hundarna.
Men hur tänker man när man anser sig behöva en/ett sådant?
Fast släpper de på begränsningarna i svenska jaktvapenlagstiftningen så skaffar jag:
[YOUTUBE-ID]siOEEOTjGqM[/YOUTUBE-ID]
 

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Ort
Linköping
Hoj
2*Yamaha
Tänk om det skulle springa ut en flock vildsvin på vägen när ni kommer med bilen. Vore det inte skönt att kunna brassa på lite med ett automatvapen? :kulspruta

Förstår inte varför vi inte får köpa sådana i Sverige. :mad:
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Finns ju dem som anser att sporthojar inte har något existensberättigande på allmän väg också.
Rätt skött ser jag inget problem med något av dem.
Det har dom inte heller!























För jag har inte råd med en och blir avundsjuk av att se dom :( :hihi
 

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
vapen på SVT kl.22

Kanadensisk dokumentär från 2008. Vapen på drift. Handeldvapen dödar 500 000 människor varje år. Det okontrollerade flödet av automatgevär och pistoler bringar död och skräck till världens krigszoner. Samtidigt fortsätter den cyniska vapenhandeln, från lyxiga mässor i Paris, via ljusskygga mellanhänder till den lokala marknaden i Somalia. Nya krig - samma vapen. Och alla försök att införa begränsningar blockeras. Även 15/11 i Kunskapskanalen.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Top