Oroliga amerikaner har rusat till affärerna för att hamstra vapen

• Thread starter Thread starter KGK
  • Start date Start date
Status
Ej öppen för fler svar.
Fyndigt svar!!!

Ja jag blev inspirerad!!!!!!! :rofl

Inte så värst svårt!!!

Vad svamlar du om nu? De två senaste inläggen du citerat handlar om två helt olika saker. ;)

Well dude. Kanske du inte ska gräva efter vatten i fel glashus (med vilje)

Kom gärna med lite fakta om USA och deras förfaranden historiskt.. svara gärna på mina inlägg. Du skriver bara att jag hat fel men sedan låter du tystnaden råda. :D

Att diskutera med dig är ju som att diskutera med vilken som helst annan förblindad fundamentalist så jag avstår, men tack för erbjudandet. Du verkar ju uppenbarligen läst en del av mina inlägg så du vet nog ungefär vad jag tycker. Jag har inget behov som helst att jämföra "fakta" med vare sig dig eller en korkad nynazist.

Last edited:
Om ditt resonemang stämmde skulle ju amerika vara ett av dom problemfriaste och tryggaste platserna i värden att leva i.

Hur drog du den slutsatsen?

Naturligtvis inger ett vapen trygghet för den som innehar det.
Nej men jag tycker som sagt det är en viktig pricipiell fråga och jag tror det skulle ha en väldigt lugnande verkan på t.ex. nattlivet i tunnelbanan.

Genom att du likaställer vapeninnehav med trygghet!!!

Ja jag blev inspirerad!!!!!!! :rofl

Vad svamlar du om nu? De två senaste inläggen du citerat handlar om två helt olika saker. ;)

Att diskutera med dig är ju som att diskutera med vilken som helst annan förblindad fundamentalist så jag avstår, men tack för erbjudandet. Du verkar ju uppenbarligen läst en del av mina inlägg så du vet nog ungefär vad jag tycker. Jag har inget behov som helst att jämföra "fakta" med vare sig dig eller en korkad nynazist.

Nynasist? Var fick du det ifrån? Fundamentalist? Nyss var jag kommunist. Begrepp killen begrepp!

Håll dig från personliga påhopp. Ska man diskutera saker som vuxna så måste man kunna låta sina värderingar granskas av andra och argumentera dom..

Ok. om inte för mig, men för alla andra som läser SH. Vad i den fakta om USA är fel och vad är det som är facit?

Det här nya forumet är ju en höjdare. :D
Hur underbart kunde det inte ha blivit om Mackan fått moderera det också.

Hade vi varit i USA hade Mackan varit utmanad på (automatvapen)duell av minst två, sannolikt fler, redan. Kom igen nu då, ni måste anstränga er mer om ni skall kunna skaka om Markus på allvar. :yoparty

Det här nya forumet är ju en höjdare. :D
Hur underbart kunde det inte ha blivit om Mackan fått moderera det också.

Hade vi varit i USA hade Mackan varit utmanad på (automatvapen)duell av minst två, sannolikt fler, redan. Kom igen nu då, ni måste anstränga er mer om ni skall kunna skaka om Markus på allvar. :yoparty

Hahahaha,, endast inlägg av honom själv :p

Jaha, vad har kommunisten hunnit med så här långt. Få se.
  • Bli gratulerad av Irans vedervärdiga diktator
  • Bli gratulerad av den fruktansvärda terrororganisationen Hamas
  • Bli gratulerad av den ytterst tveksamme Hugo Chavez
  • Bli hånad av Silvio Berlusconi
  • Beskylla skandinaviska länder för att inte ta tillräckligt med ansvar för Irakflyktingar

Det kan bli intressanta 4 år det här. :gnissla

Jag trodde du var mest ironisk men nu blir man faktiskt skrämd.

Du kallar mig nazist? Du klankar på allt och alla som inte är av ren ras själv. Alla som inte är pro USA är rasistiskt och farligt? Är dom Pro USA så är det ändå fel på dom för dom inte är västerlänningar tydligen..

Last edited:
Kom igen nu då, ni måste anstränga er mer om ni skall kunna skaka om Markus på allvar. :yoparty

Han blev tydligen allvarligt sårad,för att den amerikanska drömmen om
vapen till alla börjar bli skjuten i sank.
......och det helt utan att någon brukat eldvapen.
:D:D :D

Last edited:
Ni har glömt en av de primära anledningarna till att amerikanarna älskar sina vapen - det ger folket en större möjlighet att störta regeringen om den går mot folket.

"Hey that's something everyone can enjoy!"

ja dessa jänkare, men gällande deras vapenlagar så drabbar det ju i stort sett bara dom själva, who cares..

nästan ot, men vi är ju i ot-ot så..

[YOUTUBE-ID]xe3LSHfw61w[/YOUTUBE-ID]

storyn bakom
[YOUTUBE-ID]y2knT8RwxKA[/YOUTUBE-ID]

Ni har glömt en av de primära anledningarna till att amerikanarna älskar sina vapen - det ger folket en större möjlighet att störta regeringen om den går mot folket.

"Hey that's something everyone can enjoy!"

Sant sant. Dom isoleras mer och mer från alla andra så just detta ämne är egentligen inget att bry sig om för oss här i den fria världen.

Egentligen så borde alla få bära vapen men människor är så fruktansvärt dumma och destruktiva att dom inte klara av att handskas med dom på rätt sätt. Tävlingskytte, lerduveskytte jakt m.m. är ok och det borde vara var persons rättighet att få ha vapen till dessa aktiviteter. Men en Mac10 ser jag inget annat användningsområde än att skada andra, även om det är i självförsvar.

Men att sätta vapen i händerna på ett folk som måste ha varningar på sina hårtorkar att man inte ska duscha med dom, eller att man inte borde micra sitt husdjur eller barn (varningar finns där på grund av att någon har gjoirt detta och sedan stämt skiten ur nått stackars företag) känns ganska farligt.

Egentligen så borde alla få bära vapen men människor är så fruktansvärt dumma och destruktiva att dom inte klara av att handskas med dom på rätt sätt. Tävlingskytte, lerduveskytte jakt m.m. är ok och det borde vara var persons rättighet att få ha vapen till dessa aktiviteter. Men en Mac10 ser jag inget annat användningsområde än att skada andra, även om det är i självförsvar.

Men att sätta vapen i händerna på ett folk som måste ha varningar på sina hårtorkar att man inte ska duscha med dom, eller att man inte borde micra sitt husdjur eller barn (varningar finns där på grund av att någon har gjoirt detta och sedan stämt skiten ur nått stackars företag) känns ganska farligt.

Du har ju lite fångat det som gör vapen tänket sjukt i usa. Dels är dom inte civilicerade nog att faktiskt springa runt med vapen. Och dels behöver dom väl verkligen inte en vapen arselan ála militären? :skrämd Som sagt inten behöver springa runt med ett automat vapen, inte ens i usa där man i vissa stater får skuta folk som går på ens tomt..

Och den säkerhet som vapentillgången faktiskt ger gemeneman tar den ju i samma utsträckning bort iom enkelheten att skaffa sig just vapen.

Vad kan ett AR15 tros kosta overthere?:)

Jag hade gärna ägt nåt slags automatvapen typ AK-5 och hade gärna tävlat med det om det hade funnits tävlingar i Sverige. Tyvärr finns inga sådana tävlingar och således går det inte att få licens på dylika vapen. Löjligt då det är sjukt bra precision på en AK-5. Hur kul hade inte det varit att brassa loss med automateld i fältskyttetävlan? Eller för den delen att jaga älg med automateld? Jävlar vad nice. Och vad bonnig jag låter..

Håller dock på lite med pistolskytte och siktar in mig på en Glock 9mm snart. Då jävlar blir man kung på stan! :D

Jag hade gärna ägt nåt slags automatvapen typ AK-5 och hade gärna tävlat med det om det hade funnits tävlingar i Sverige. Tyvärr finns inga sådana tävlingar och således går det inte att få licens på dylika vapen. Löjligt då det är sjukt bra precision på en AK-5. Hur kul hade inte det varit att brassa loss med automateld i fältskyttetävlan? Eller för den delen att jaga älg med automateld? Jävlar vad nice. Och vad bonnig jag låter..

Håller dock på lite med pistolskytte och siktar in mig på en Glock 9mm snart. Då jävlar blir man kung på stan! :D

Ibland känns det bara så bra att det inte går att få licens på automatvapen
i Sverige.
För övrigt tycker jag att vapenlicens bode inefatta ett psyk och mognadstest för den som söker.

Ja, flera gånger. Bl.a. där av min uppfattning men det är inte relevant om man varit på ett ställe för att avgöra om det är bra. Nordkorea är dåligt, jag har inte varit där.
I övrigt har du fel i allt du skriver och jag finner föga nöje att diskutera med fundamentalister och extremister, speciellt när de är påhejade av antisemiten och rasisten som kallar sig idris. :hej

Ja det är klart, fy på den som vågar kritisera usa och israel!:D
Men islamvärlden går bra, dom får man kasta skit på, det är inget konstigt.

Extremt komiskt att just ordet "rasist" som sådana som dig säger att dom inte är "MEN" du som förnedrar muslimer, hyllar Haider, startar trådar om SD, etc etc.. kallar mig för rasist :D alla här vet nog vart du står,.. :tummenupp

En sak till! Alla som inte tycker som dig är inte kommunister,sossar eller vänstervridna, bara för att man inte gillar Haider, USA:s politik etc.. Det betyder bara att man tänker själv och inte lyssnar på propaganda från hollywoodfilmer...

Är själv helt blå, men med mänskliga värderingar... varken muslim eller sosse! sluta förnedra alla som säger emot, folk skrattar bara åt dig.

Ja, flera gånger. Bl.a. där av min uppfattning men det är inte relevant om man varit på ett ställe för att avgöra om det är bra. Nordkorea är dåligt, jag har inte varit där.
I övrigt har du fel i allt du skriver och jag finner föga nöje att diskutera med fundamentalister och extremister, speciellt när de är påhejade av antisemiten och rasisten som kallar sig idris. :hej

Ja det är klart, fy på den som vågar kritisera usa och israel!:D
Men islamvärlden går bra, dom får man kasta skit på, det är inget konstigt.

Extremt komiskt att just ordet "rasist" som sådana som dig säger att dom inte är "MEN" du som förnedrar muslimer, hyllar Haider, startar trådar om SD, etc etc.. kallar mig för rasist :D alla här vet nog vart du står,.. :tummenupp

En sak till! Alla som inte tycker som dig är inte kommunister,sossar eller vänstervridna, bara för att man inte gillar Haider, USA:s politik etc.. Det betyder bara att man tänker själv och inte lyssnar på propaganda från hollywoodfilmer...

Är själv helt blå, men med mänskliga värderingar... varken muslim eller sosse! sluta förnedra alla som säger emot, folk skrattar bara åt dig.

Snälla, kan du inte försöka att skriva lite mer lättläst och vuxet och mindre i talspråk?

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP