Operation 929 -06!

du har ju redan byggt en fet bakdel men det här kanske kan ge lite inspiration eller nåt:

Bifogat

• 929avgas.jpg
    929avgas.jpg
    69 KB · Visningar: 217
Mikey skrev:
2092740 Gillar inte riktigt den baken...men så tillhör jag skaran som tycker att 954-baken är den snyggaste som finns på en sporthoj :hihi
Vanta tills du sett min 929:a... :) tror den kommer bli superfin! Lite synd bara att den nya baken inte far sitta pa till att borja med pga besiktningen. Sen blir det en hel del korning med min tjej i bak (pa hojen, pervo!), sa solobaken far bara vara med ibland. Men det ska inte vara mkt jobb att skifta, kanske en halvtimmes mek eller sa.

Nu ska lacken fa ligga till sig i lugn och ro tills i helgen sa den ar hard och fin innan forsiktig montering tar vid. Sen ska hojen dekalas av nan duktigare an mej tror jag, inte kul att sjabbla till slutjobbet nar det andra blir sa bra.

/Lasse

southwick skrev:
2093126 Vanta tills du sett min 929:a... :) tror den kommer bli superfin! Lite synd bara att den nya baken inte far sitta pa till att borja med pga besiktningen. Sen blir det en hel del korning med min tjej i bak (pa hojen, pervo!), sa solobaken far bara vara med ibland. Men det ska inte vara mkt jobb att skifta, kanske en halvtimmes mek eller sa.

Nu ska lacken fa ligga till sig i lugn och ro tills i helgen sa den ar hard och fin innan forsiktig montering tar vid. Sen ska hojen dekalas av nan duktigare an mej tror jag, inte kul att sjabbla till slutjobbet nar det andra blir sa bra.

/Lasse
Hehe menade inte din röv (hojens alltså, pervo) utan den "Sajk" postade. Din blir nog väldigt nice!!! :)

sajk skrev:
2092300 du har ju redan byggt en fet bakdel men det här kanske kan ge lite inspiration eller nåt:
Ar det din hoj? Cool bak, maste ha vart en jakla massa jobb med roren? Men riktigt frackt! Sjalv ar jag mer for en fet ljuddampare pa sidan a'la -90-tals superbikes, tycker det ser gott ut pa nat vis.

Original + solo bakdel i lackat skick.

Bifogat

• HPIM0998.JPG
    HPIM0998.JPG
    113.4 KB · Visningar: 90
  • HPIM0999.JPG
    HPIM0999.JPG
    126.3 KB · Visningar: 83
  • HPIM1000.JPG
    HPIM1000.JPG
    122.5 KB · Visningar: 77
  • HPIM1001.JPG
    HPIM1001.JPG
    119.2 KB · Visningar: 82
Gjorde nya dubbelbanjobultar till huvudcylindern igar, eftersom den gamla inte hade ratt ganga for att kunna anvanda SpeedBleeder luftnippeln. Kul att greja sjalv istallet for att kopa allt :)

Bifogat

• HPIM1005.JPG
    HPIM1005.JPG
    120.9 KB · Visningar: 87
  • HPIM1007.JPG
    HPIM1007.JPG
    118.4 KB · Visningar: 85
southwick skrev:
2096866 Gjorde nya dubbelbanjobultar till huvudcylindern igar, eftersom den gamla inte hade ratt ganga for att kunna anvanda SpeedBleeder luftnippeln. Kul att greja sjalv istallet for att kopa allt :)

coolt, fan va bra du har det på volvo:)

en liten forhandstitt...kommer mera snart. /Lasse

Har ar forresten dagens fortskaffningsmedel: farsans Vespa 200cc 2-takt :yoparty

Om nan vill se fler bilder, kolla i bildgalleriet, de flesta var for stora att lagga in har...ska fixa denna traden battre nar allt ar klart sen.../L

Bifogat

• HPIM1031.JPG
    HPIM1031.JPG
    53.8 KB · Visningar: 242
  • HPIM1045.JPG
    HPIM1045.JPG
    43.8 KB · Visningar: 71
southwick skrev:
2104919 en liten forhandstitt...kommer mera snart. /Lasse

Har ar forresten dagens fortskaffningsmedel: farsans Vespa 200cc 2-takt :yoparty

Om nan vill se fler bilder, kolla i bildgalleriet, de flesta var for stora att lagga in har...ska fixa denna traden battre nar allt ar klart sen.../L
Jävlar va snyggt det blir!!! Vita fälgar. :drool

Att satta dit dekalerna (den stora Hondavingen, alltsa) ar tammefaen det svaraste jobb jag nansin gjort pa en hoj...holl pa i ca 10h ovan som man ar. Till sist vart det fardigt, och resultatet ar jag valdigt nojd med! Tycker CBR:en ser ut som en "original-Honda", fast mycket snyggare an nagon lack/fargsattning etc som har funnits till 929:an. Lite som en stor CBR 600RR ungefar :)

Har ar nu hojen fardig, tyvarr i nybesiktigat skick med standard bakdelen, men snart med den nya pa...

Nu vill jag ha lite asikter och reaktioner pa detta lilla projekt! Blev det bra eller bra, hehe?

/Lasse

Bifogat

• HPIM1063.JPG
    HPIM1063.JPG
    57.1 KB · Visningar: 139
  • HPIM1069.JPG
    HPIM1069.JPG
    46 KB · Visningar: 118
  • HPIM1061.JPG
    HPIM1061.JPG
    66.3 KB · Visningar: 113
  • HPIM1070.JPG
    HPIM1070.JPG
    58.2 KB · Visningar: 104
  • HPIM1067.JPG
    HPIM1067.JPG
    54.8 KB · Visningar: 126
Jäkligt fin blev den, men jag tycker du ska skippa den svarta strippingen på sidan. Blir snyggare och renare utan. :tummenupp

\Masonit

tycker inte den röda framgår korrekt på dina kort...

vem va klanten som höll i sprutan igentligen :tungan

Bifogat

• tank.jpg
    tank.jpg
    39.5 KB · Visningar: 118
Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back