Opålitliga Köpare :-(

J-Rock

Hell Yeah !!!
Gick med
6 May 2003
Hoj
Honda CB1000RA
Blir fan forbannad alltsa...............skall ju salja hojen.....................det har ringt ett gang pa den, vissa mer intresserade an adnra.....................men sager man att man skall komma sa skall man fan komma.......om man inte ringer o sager att man fatt forhinder, blir saaa javla forbannad.....................

3 eller 4 st sanna har jag haft nu, helvete ocksa.....................

Hur ofta händer inte det då? "Håll den till mig, jag kommer på fredag!" Sen inte ett pip från dom mer...

en del vil ha sakerna utan att ha pengar, tyvärr
De kan ringa och fråga ut en i en jävla tid för att sen komma med idiotiska försök till affär.
Finns tom de som kommer och tittar utan att äga en krona.

Rigge skrev:
Hur ofta händer inte det då? "Håll den till mig, jag kommer på fredag!" Sen inte ett pip från dom mer...

Bara att säga "Visst! 10% handpenning på det tack".

cool_lilja skrev:
Blir fan forbannad alltsa...............skall ju salja hojen.....................det har ringt ett gang pa den, vissa mer intresserade an adnra.....................men sager man att man skall komma sa skall man fan komma.......om man inte ringer o sager att man fatt forhinder, blir saaa javla forbannad.....................

3 eller 4 st sanna har jag haft nu, helvete ocksa.....................

Jag kommer å tittar på den imorrn Lilja, jag lovar... kan du hålla den till mig :D ?

// fogerty

Jag fick ett samtal... "Jag kommer på Onsdag"
Sålde den igår :tummenupp

IO skrev:
Jag fick ett samtal... "Jag kommer på Onsdag"
Sålde den igår :tummenupp

Bra att du sålde den! Jag var skitsugen på den men var ju tvungen att göra mig av med min först, nu är det bara att glömma. Bra!

Hatar också oseriösa köpare :finger
Hade min f.d Golf VR6:a ute på annons ett tag, det ringde så in i helvete och folk skulle komma och kolla m.m. Efter ett tag så märkte man om idioten snackade skit så man brydde sig inte så värst mycket, jobbigast var ju alla personer som mer eller mindre bara vill snacka :confused: varför?

Hade jag själv ringt på en annons och hört mig för lite hade ju knappast jag sagt att jag ska komma och kolla om jag nu inte hade tänkt göra det

Hämtat från Enduromx.com

Vi vill varna för en gosse/gossar som tydligen inte har tillräcklig begåvning för att kunna förstå det normala sättet att skaffa sig hoj = Jobba-få lön-handla. Tyvärr bommade de även lektionerna i skolan som handlade om mitt och ditt.

Stöldupplägget:
Han är intresserad av att köpa din hoj men har inte möjlighet/tid att komma till dig så han föreslår ett träffas på en offentlig plats tex Kungens Kurva (IKEA, Heron City) eller Högdalens Torg. Säkerligen förekommer fler ställen.
OBS! - OBS! - OBS!
Numera åker de även hem till dig!! Det rekar troligtvis området före och är hur fräcka som helst. Klär sig prydligt osv... De har alltid en plan B. Känner du dig osäker på att låta killen provköra säger han antagligen snabbt: Ta mina hemnycklar osv..

Låter du killen provköra är sannolikheten stor att du blir av med hojen och kommer även få stora problem med ditt försäkringsbolag.

De använder ofta ett kontant mobiltelefon-kort som aldrig går att spåra. Ett nummer som används/har använts är 073- 75 100 14 men givetvis kan de ha skaffat ett nytt kort. De verkar ringa på annonser i Gula Tidningen, 08-området, crossmaskiner i kubikstorlekar 60 -125 cc.

PS. Det senaste är att tjuven har satt ut en köpesannons i Gula Tidningen!!!!

Informationen är baserad på ett antal händelser med liknande förfaringssätt.

Polisens tips till dig:
En seriös köpare åker till dig. Är det väldigt långt kan ni kanske mötas på halva vägen men åk i sådana fall aldrig ensam.
Gör upp redan på telefon/e-mail att en fullgod legitimation krävs om personen skall provköra. Tyvärr har de numera garanterat falsk legitimation.
Kontrollera alltid legimation när ni träffas.
Håll koll på rekande bilar i förväg
Stäm träff på annat ställe än där du förvarar hojen. Det förekommer att tjuvarna rekar området före för att leta upp möjliga flyktvägar och kanske placera ut medhjälpande fordon.
Känns det skumt, kolla upp namn och personnummer hos polisen innan ni ses.

Vi tycker att du ska ta ett fotografi av alla som kommer och tittar på din hoj. Ingen seriös köpare kommer misstycka!!!

Dessa tjuvar har förpestat för oss i mer än 6 månader vad vi känner till. Hjälps vi åt kanske vi kan göra något åt situationen då det känns som om Polisen inte kan lösa problemet själva.

jo men altså, de flesta är inte tjuvar utan rena drömmare.
När jag skulle sälja en xr600 jag hade ringde nån typ o pratade om sina gammla hojar och tjatade om att sadelöverdraget på min var trasigt, spelade ingen roll att jag sa att det var helt, han visste att de alltid gick sönder.
I varje fall tyckte han sen efter en kvarts babbel att det var för långt för bort jag bodde, som om jag skulle flyta närmare han innan jag skulle sälja, sen skulle han ringa upp igen och givetvis hörde man inte nåt mer (lika bra det).
Å sen de här med kvasikunskaper, som ringer och försöker låta som om de vore fullärda på modellen fast de sitter med bike testkatalogen framför sig bara.

$noop skrev:
Hatar också oseriösa köpare :finger

Hade jag själv ringt på en annons och hört mig för lite hade ju knappast jag sagt att jag ska komma och kolla om jag nu inte hade tänkt göra det

Jag hatar oseriösa säljare :finger

Ringt på 3 olika objekt eller postat de har
sagt de skall ringa tillbaka eller inte bemödat sig
att svara på min e-mail och då har jag inte ens
PRUTAT men det är väl bara till att
leta vidare om de inte vill sälja sina :slicka :slicka

Silwer skrev:
ok nåt sånt upplevde jag inte alls när jag sökte efter en R1, hade allt för många som ville sälja tyckte jag.

Nej visst är det konstigt :p Jag är hel förvånad :rolleyes:
Med en som har pengar i handen så borde det ju gå lätt
men men man skall aldrig sluta att förvåna sig :1pajas

Silwer skrev:
är det nån väldigt speciell hoj du är ute efter då?
Folk kanske bara kollar marknaden och vill egentligen ha hojen kvar?

Nej inget speciellt mer än att det skall vara en enduro
hoj som jag kan leka med under vintern :D

När jag och sambon skulle sälja hennes Suzuki GSX 750F -98
så ringde en dryg dj......

Han började med att tala om för oss att det är köparens marknad
att han aldrig skulle betala det pris som vi begärt.

Att det fans hur många sådana hojar som helst till salu just nu.

Vi hade begärt 52 000:- han ville pynta max 42k för den
p.g.a om vi skulle byta in den hos en handlare så skulle handlaren dra av 20 % på listpriset och ge oss detta i betlat.

Drog han av 20 % på listpriset så fick han fram 42 k.

Han ringde och tjatade ca 10 ggr om detta och påminde oss
trots att vi sa att vi aldrig skulle sälja dne till honom för detta pris.

Tillslut hittade vi en riktigt trevlig köpare som köpte den utan att pruta en enda krona :tummenupp

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park